• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4712 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد

زمزمه‌هايي از احتمال استعفاي نادران به گوش مي‌رسد ولي نمايندگان بي‌اطلاعند

دلخوري‌هاي «حاج ‌الياس»

خودي‌ها «حاج‌ الياس» صدايش مي‌كنند و از اين‌رو گاه و بي‌گاه با اين نام در شبكه‌هاي اجتماعي خطاب مي‌شود ولي ازجمله نمايندگان تهران محسوب مي‌شود كه برخلاف حمايت‌هاي اوليه‌اش از رياست محمدباقر قاليباف بر يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، اين روزها در نقش يكي از منتقدان او و اقدامات هيات‌رييسه پارلمان ظاهر شده است. الياس نادران با 841 هزار و 956 راي به عنوان چهارمين نفر از حوزه انتخابيه تهران وارد پارلمان شد و از همان ابتدا باتوجه به همراهي‌اش با قاليباف، نامش به عنوان يكي از مهم‌ترين گزينه‌هاي رياست مركز پژوهش‌هاي قوه مقننه به ميان آمد. همزمان باتوجه به سوابق نادران در مجالس گذشته و پيگيري‌هايش در زمينه بودجه، برخي محافل رسانه‌اي از احتمال رياستش بر اين كميسيون مي‌گفتند ولي هيچ‌‌كدام اين اتفاقات رخ نداد تا اينكه اين روزها برخي روزنامه‌نگاران اعتدالگرا از احتمال استعفاي او از مقام نمايندگي مردم تهران سخن به ميان آورند.
نوع كنش و واكنش‌هاي حاكم بر مجلس ايران از يك‌سو و ارتباطات تنگاتنگ اصولگرايان با نهادهاي پيدا و پنهان قدرت در جمهوري اسلامي به خودي خود، خبر از عدم‌ استعفاي چهره‌اي چون الياس نادران مي‌دهد ولي در اين ميان فريد مدرسي در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توييتر 
با اشاره به دلخوري‌هاي اين نماينده تهران اشاره كرد و نوشت: «‏آقاي ‎الياس نادران مدتي است دنبال ‎استعفا از نمايندگي مجلس است؛ آن هنگام كه در نايب‌رييسي و رياست كميسيون بودجه جاي نگرفت و مدت مديدي قهر كرد و حتي توييت هم نمي‌زد. با توييت ديروزش فكر مي‌كنم، اگر بذرپاش بركنار نشود او استعفايش را اجرايي مي‌كند. باز هم بايد نشست و تماشا كرد...» اشاره مدرسي به ماجراي بذرپاش از آن جهت است كه نادران پس از احمد توكلي دومين فردي بود كه صراحتا از تخلفات هيات‌رييسه در ماجراي انتخاب رييس ديوان محاسبات سخن گفت.
دلخوري‌هاي نادران اما به بذرپاش و عدم ‌بركناري او از مقام رياست ديوان محاسبات محدود نمي‌شود. نادران كنار حاجي‌بابايي شانس اصلي رياست بر كميسيون برنامه و بودجه بود ولي «41 مصوبه هيات‌رييسه براي ورود 41 نماينده مجلس به كميسيون‌هاي خاص» كه 5 نفرشان هم سهم كميسيون برنامه و بودجه بودند، سبب شد تا به‌طور ناگهاني شانس حاجي‌بابايي براي رياست اين كميسيون افزايش يابد؛ شانسي كه با كنار زدن غلامرضا تاجگردون از مجلس ازسوي عليرضا زاكاني و يارانش جدي‌تر شد تا حاجي‌بابايي براي پيروزي بر نادران كار دشواري پيش‌رو نداشته باشد. نادران طعم شكست را بر سر رقابت با زاكاني در ماجراي مركز پژوهش‌ها چشيد تا او كه از ابتدا به عنوان حامي قاليباف ايفاي نقش كرده بود، اين روزها در مجلس، جز يك نماينده عادي نباشد؛ در اين ميان اما پيگيري‌هاي خبرنگار «اعتماد» از نمايندگان مجلس از بي‌اطلاعي آنان نسبت به ماجراي استعفاي نادران حكايت دارد. لطف‌الله سياه‌كلي و سميه رفيعي، نمايندگان قزوين و تهران در همين رابطه به «اعتماد» گفتند كه از ماجراي استعفاي نادران چيزي نشنيده‌اند؛ خبري كه مي‌تواند احتمال كناره‌گيري نادران را به‌رغم تمام دلخوري‌هايش تضعيف كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون