• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4717 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد

فوتبال بين سرخابي‌ها قضاوت مي‌كند

يوم‌الحساب

بهرام سرگوسرايي

سه‌شنبه ساعت ۱۵ قرعه‌كشي مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي جام حذفي برگزار شد. بر اين اساس تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس بايد در اين مرحله با هم روبه‌رو شوند. در ديگر ديدار نيز تراكتور با نفت مسجد سليمان ديدار خواهد كرد. جنگ بين طرفداران سرخابي در چند ماه اخير شكل جديد و پيچيده‌تري به خود گرفته است. همچنين با ورود پيشكسوتان دو تيم به كل‌كل‌هاي هواداري معلوم شد مساله از يك رقابت فوتبالي فراتر رفته است. گرچه دو تيم و طرفدارانش هميشه دشمن قسم‌خورده يكديگر بوده‌اند ولي بدون شك اتفاقاتي كه در خلال ليگ نوزدهم كه به چهارمين قهرماني پرسپوليس منجر شد افتاد، ديگر فوتبالي نبودند. اما حالا فوتبال آمده تا خودش داوري نهايي را بين دو تيم انجام دهد. 

لحظاتي بعد از قرعه‌كشي با مصاحبه‌هاي افشين پيرواني و سعيد رمضاني سرپرست‌هاي دو تيم جنگ رسانه‌اي دو تيم عليه يكديگر آغاز شد. پيرواني داوري‌ بازي‌هاي اخير استقلال را مشكوك توصيف كرد و رمضاني ادعاهاي پيرواني را بهانه‌گيري خواند و اعلام كرد استقلال به حد كافي از داوري‌ها ضربه خورده و تيمش در حال حاضر بهترين تيم ايران است. بعد از آن باشگاه پرسپوليس گزارشي از سه ديدار دو تيم در ادوار جام‌هاي حذفي منتشر كرد كه البته بيشتر شبيه يك بيانيه بود تا گزارش. پرسپوليسي‌ها در گزارش خود با اشاره به آخرين دربي دو تيم در جام حذفي، حريف را علنا به استفاده از مواد نيروزا در آن مسابقه متهم كردند. صفحات هواداري سرخابي نيز درگيري و تخريب حريف را در عرض چند ساعت به اوج خود رساندند. همه اينها نشان مي‌دهد دربي پيش رو كه در تاريخ چهارم يا پنجم شهريور برگزار مي‌شود چقدر سرنوشت‌ساز است.  با وجود تمام اين اظهارات و تهمت‌هايي كه دو تيم نثار هم مي‌كنند احتمالا همه آنها از جمله مربيان و بازيكنان و هواداران دو تيم مي‌دانند معني يك بازي رو در رو چيست. نتيجه دربي پيش رو دقيقا چيزي است كه فرار از آن ناممكن خواهد بود. ديگر بحث سر پيروزي يا شكست دو تيم مقابل حريفان ديگر مطرح نيست. اينجا جايي است كه مي‌تواند لااقل بحث‌هاي بي‌پايان را براي مدتي ساكت كند.
در چنين شرايطي شايد بهتر باشد تيم‌ها و كادر فني‌شان عوض اينكه جو را متشنج كنند و از همين حالا فرار رو به جلو را در دستور كار خود قرار دهند تمام تمركزشان را روي تمرينات بگذارند و تلاش كنند رقيب را در مستطيل سبز شكست دهند. الان بهترين زمان است كه مربيان و بازيكنان حرف‌شان را در زمين مسابقه و با زبان فوتبال بزنند. اگر مدعي هستند حق‌شان پايمال شده يا شايسته‌ترين تيم ايران هستند، مي‌توانند اثبات كنند. اگر مدعي امدادهاي غيبي براي رقيب هستند يا معتقدند وزارت ورزش آبي يا قرمز است مي‌توانند در زمين فوتبال و با استفاده از سلاحي به نام توپ گرد انتقام بگيرند. خوبي يك بازي مستقيم اين است كه بهانه‌ها را به حداقل مي‌رساند. آنها يك بازي پيش رو دارند كه نتيجه‌اش صفر و صد است. يا صعود به دور بعد يا حذف و سقوط. اينجا ديگر ليگ نيست كه تيم‌ها بگويند در بازي‌هاي بعد جبران مي‌كنيم. ديگر خبري از بازي بعدي و بعدي نيست كه بتوان به وسيله آنها خاطرات ناكامي در دربي را كمرنگ كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون