• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4722 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ مرداد

غلامعلي حدادعادل در پيامي ويديويي به اظهارات پرويز فتاح پاسخ داد

بهاي فرهنگ‌سازي

«فرشته نجات»؛ اين نامي است كه غلامعلي حدادعادل در واكنش به اظهارات چندي پيش پرويز فتاح درباره ملك‌هايي از بنياد مستضعفان كه دست برخي مسوولان نظام است، با طعنه بر رياست اين نهاد گذاشت.
فتاح در آستانه دومين سال رياستش بر بنياد مستضعفان در يك گفت‌وگوي تلويزيوني روي آنتن زنده شبكه يك سيما به چپ و راست و سياسي و نظامي تاخت و از املاكي گفت كه از سوي بنياد مستضعفان در اختيار اين افراد قرار گرفته است. تركش گفته‌هاي رييس بنياد مستضعفان كه برخي صحبت‌هاي او را در راستاي تلاشش براي نشستن بر صندلي رياست‌جمهوري دولت سيزدهم تحليل كردند، به غلامعلي حدادعادل هم گرفت. او در راستاي آنچه برخي افشاگري مي‌خوانند از مدرسه فرهنگ و املاك در اختيار غلامعلي حدادعادل گفت؛ «اجاره زميني كه آقاي حدادعادل در منطقه فرشته براي مدرسه گرفته‌اند، به روز نيست!» ملكي كه فتاح به آن اشاره كرده، خانه‌اي ويلايي در منطقه الهيه است كه با ارزشي به اندازه حدود ۲۰۰ ميليارد تومان محل كار مدرسه فرهنگ دخترانه است.
اما اين تنها زميني از بنياد مستضعفان نيست كه حدادعادل براي گسترش موسسه فرهنگ از آن استفاده كرده است. به گفته رييس بنياد مستضعفان، حداد عادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمين ديگري براي ساخت مدرسه دريافت كرده بود كه موفق به دريافت مجوز نشد؛ زيرا اين زمين به متراژ 8 هزار متر در منطقه هروي روي گسل قرار دارد و به همين دليل، آقاي حدادعادل اين ملك ۴۰۰ ميليارد توماني را به ما تحويل داد. 
حالا حدود ۱۰ روز پس از آن فاش‌گويي رييس بنياد مستضعفان، حداد عادل كت شلوار پوشيده و نشسته روبروي دوربين و پشت به انبوهي كتاب چيده شده در قفسه‌هاي يك كتابخانه، كاغذي در دست دارد كه در آن با متني حدودا ۷۰۰ كلمه‌اي به اظهارات پرويز فتاح پاسخ مي‌دهد و در اختيار گرفتن اين ملك را طبق مجوز مقام معظم رهبري و زير نظارت ايشان مي‌داند. اگر چه اين دو چهره را مي‌توان به ‌لحاظ سياسي به هم نزديك دانست اما پاسخ حدادعادل نشان از آن دارد كه يا قرابت و تمايلات جناحي با توجه به تعلق ‌خاطر به طيف‌هاي گوناگون جناح راست، ظاهرا چندان چشمگير نبوده يا اگر بوده مي‌توان آن را متعلق به تاريخي پيش از صحبت‌هاي فتاح در مستطيل تلويزيون دانست. اگر چه اين سياستمدار و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام دليل تصميم‌گيري براي ساخت مدرسه فرهنگ را وضع نابهنجار رشته علوم انساني در آموزش و پرورش مي‌داند اما پيش از اين همسر او، طيبه ماهروزاده گفته بود كه «پسرم مي‌خواست به رشته علوم انساني برود و ما هم دنبال مدرسه‌اي بوديم كه محيط آن سالم باشد اما پيدا نشد» و همين موضوع را دليل ساخت موسسه فرهنگ اعلام كرد.
حالا حدادعادل در پاسخ به اظهارات فتاح پرسش‌هايي را پيش كشيده و مي‌گويد: «آقاي فتاح بنده از شما مي‌پرسم آيا نمي‌دانستيد كه مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام معظم رهبري از وضع نابهنجار رشته علوم انساني در آموزش و پرورش با توصيه موكد ايشان براي احياي اين رشته ايجاد شده و ايشان با تصديق ضرورت امر به مسوولان امر وقت بنياد دستور داده‌اند براي تاسيس و اداره اين مدرسه كمك كنند و كمك بنياد در سال ۱۳۷۲ اين بود كه خانه‌اي در اختيار مدرسه قرار دادند كه همان خانه‌اي است كه شما در برنامه تلويزيوني به آن اشاره كرده‌ايد؟» به گفته او، از آنجا كه خانه‌اي كه مدرسه شد براي مدرسه مناسب نبود، مقام معظم رهبري در سال ۱۳۷۴ با همه احتياطي كه در باب استفاده از بيت‌المال دارند با توجه به اساسنامه موسسه فرهنگ كه در آن قيد شده بود اموال مدرسه متعلق به شخص نيست بلكه به بيت‌المال تعلق دارد، موافقت كردند زميني از بنياد در اختيار موسسه قرار گيرد تا پس از ساخت مدرسه در آن، خانه قبلي به بنياد برگردد اما به جهت مشكلات اداري و مالي كار ساخت مدرسه به تعويق افتاد و در سال‌هاي اخير معلوم شد به علت قرار گرفتن زمين روي گسل زلزله امكان ساخت مدرسه در آن وجود ندارد.
اين نماينده ادوار مجلس فتاح را محكوم مي‌كند كه بدون اينكه به مردم بگويد چرا و از سوي چه مرجعي و با توجه به چه واقعيت‌هايي آن خانه و زمين در اختيار مدرسه فرهنگ قرار گرفته، با بيان تبليغاتي تحريك‌آميز و براي خوشنام كردن خود، او را بدنام و متهم به تصرف در بيت‌المال كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون