• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4729 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ شهريور

خبر بزرگ در حد كشف واكسن كرونا

مسي: مي‌خواهم بروم

شايد فقط خبر كشف قطعي واكسن كرونا بتواند در عرض چند ساعت آن طوري كه خبر جدايي احتمالي مسي از بارسلونا دنيا را تحت تاثير قرارداد، عمل كند. سه‌شنبه غروب رسانه‌هاي آرژانتيني نزديك به ليونل مسي اعلام كردند اسطوره بلوگرانا درخواست رسمي جدايي خود از بارسلونا را به مديران تيم فكس كرده است. مسي خطاب به باشگاه نوشته در تمرينات پيش فصل و تست‌هاي پزشكي باشگاه شركت نخواهد كرد. رسانه‌ها با جملاتي نظير «زلزله در دنياي فوتبال»، «اينك آخرالزمان»، «لحظه تاريخي» به اين خبر واكنش نشان دادند و تنها در عرض چند ساعت دو ميليون توييت با موضوع جدايي مسي از بارسلونا منتشر شد. باشگاه بارسلونا با تاييد درخواست مسي تاكيد كرد كه هر تيمي مي‌خواهد او را جذب كند بايد بند فسخ قرارداد 700 ميليون يورويي او را فعال كند و باشگاه با هيچ تيمي براي فروش مسي مذاكره نخواهد كرد اما مدير برنامه‌اي مسي اعلام كرد مسي مي‌تواند يك طرفه قرارداد را فسخ كند. اين مساله احتمال بروز يك جنگ حقوقي بزرگ در ايالت كاتالان را نيز بالا برد. 
هنوز معلوم نيست كه مسي واقعا قصد دارد تيمي كه 17 سال در آن توپ ‌زده را ترك كند يا فقط مي‌خواهد كاري كند كه جوزپ بارتومئو رييس فعلي بارسلونا وادار به استعفا شود؛ مديري كه بدترين رابطه ممكن را با اسطوره باشگاه دارد. در همين مدت كوتاه صف خريداران مسي دو رقمي شده است و تيم‌هايي نظير منچسترسيتي، پاري‌سن‌ژرمن، يوونتوس، چلسي، منچستريونايتد و همچنين اينتر كه  از دو ماه  قبل شايعه مذاكراتش با مسي منتشر شده بود پيگير وضعيت لئو هستند. اگر هركدام از اين تيم‌ها بتوانند مسي را جذب كنند فارغ از هر نتيجه‌اي كه با اين بازيكن به دست مي‌آورند، فصل جديدي در باشگاه خود آغاز خواهند كرد.  رسانه‌ها دلايل زيادي براي ناراحتي مسي و تصميمش مبني بر ترك نيوكمپ عنوان مي‌كنند. وضعيت نابسامان مديريتي باشگاه و عدم حمايت از بازيكنان بخشي از اين دلايل هستند. رسانه‌ها معتقدند مسي از عملكرد بارتومئو و تيمش در فصل نقل و انتقالات و بازي‌هاي پيش‌فصل دل خوشي ندارد. شكست 8 بر دو مقابل بايرن در ليگ قهرمانان، نايب قهرماني در لاليگا و حذف شدن از كوپا دل‌ري باعث شد بارسلونا براي نخستين بار از زماني كه پپ هدايت اين تيم را برعهده گرفت فصلي بدون جام سپري كند و مسي اين را دقيقا تقصير بارتومئو مي‌داند. 
همچنين گفته مي‌شود مسي اصلا از ملاقات با رونالد كومان سرمربي جديد تيم احساس خوبي دريافت نكرده است. گويا كومان در جلسه خصوصي با مسي به او گفته در تيم من هيچ بازيكني نسبت به ديگران برتري ندارد و تو هم بايد فقط به تيم فكر كني. اين جملات خشم مسي را به دنبال داشته است. خشمي در ادامه خشم قبلي او به دليل برخورد سرد و زننده كومان با دوست صميمي مسي يعني لوييس سوارز، اسطوره سابق باشگاه بارسلونا كه به بي‌رحمي و سرد بودن شهره است بعد از قبول نيمكت بارسلونا در تماسي يك‌دقيقه‌اي بدون هيچ توضيحي به سوارز گفته نيازي به او ندارد. مسي و برخي از مديران سابق بارسا اين نحوه برخورد با سومين گلزن برتر تاريخ بارسلونا را نوعي بي‌احترامي به سوارز دانستند. 
در لحظات نگارش اين گزارش خبرهاي جديد در مورد مسي به سرعت منتشر مي‌شود و هنوز دقيقا كسي نمي‌داند چه اتفاقي قرار است رخ بدهد. كارلوس پويول كاپيتان سابق بارسلونا و هم‌بازي قديمي مسي در توييتي به حمايت از او پرداخت و رييس منطقه كاتالان هم براي مسي آرزوي موفقيت كرد و نوشت از تو بابت همه لحظه‌هاي جادويي كه براي ما ساختي ممنونيم. كارشناسان اين توييت‌ها را به منزله جدايي قطعي مسي از بارسلونا مي‌دانند. ساعاتي بعد از انتشار خبر جدايي مسي از بارسلونا، عده‌اي از هواداران اين تيم با تجمع مقابل ساختمان باشگاه و سر دادن شعارهايي عليه مديران تيم اعتراض خود را به اين مساله نشان دادند. ترول‌هاي زيادي هم در فضاي مجازي با محوريت مسي و هواداران بارسلونا و وضعيت نيوكمپ بعد از جدايي لئو در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود. 
با تمام اين تفاسير سوال مهم همچنان همين است: آيا واقعا چنين اتفاقي رخ خواهد داد؟ آيا ممكن است مسي را فصل بعد در پيراهن تيمي ديگر ببينيم؟ سرنوشت بارسلوناي بدون مسي چه خواهد شد؟ آيا لاليگا كه بعد از رفتن رونالدو بخش مهمي از بينندگانش را از دست داده بود، با رفتن مسي سقوطي باورنكردني تجربه خواهد كرد؟ اينها سوالاتي است كه تنها با گذر زمان طي چند روز آينده پاسخ‌شان مشخص مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون