• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4738 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ شهريور

امكانات جديد شبكه شاد؛ از پخش زنده كلاسي تا آزمون ساز

شبكه شاد در سال تحصيلي جديد به يك پلتفرم آموزشي تبديل شده است كه امكانات خوبي را در اختيار دانش‌آموز و معلم قرار مي‌دهد. تاكنون بيش از ١٠ ميليون كاربر بدون هيچ مشكلي شبكه شاد جديد را نصب كرده‌اند و طي چند روز آتي ساير دانش‌آموزان و معلمان نيز مي‌توانند نسخه جديد كه قابليت‌هاي آموزشي- تعاملي فراواني دارد را نصب نمايند.

امكانات و تغييرات نسخه جديد شاد:

زيباسازي و بازطراحي رابط كاربري

با توجه به اينكه بازه سني كاربران شاد گستردگي دارد و بر اساس مطالعه روانشناسي و استفاده از نظرات كارشناسان، گرافيك و فناوري اطلاعات رابط كاربري و تجربه كاربري در نسخه جديد شاد تغييرات قابل توجهي داشته است، از جمله جذابيت‌هاي بصري رنگي و كاراكتر استفاده شده است.

احراز هويت و اعطاي نقش به كاربران

در شاد سه گروه كاربري مدير، معلم و دانش‌آموز براساس شماره همراه ثبت شده است كه احراز هويت مي‌شوند. بر اساس يكي از اين سه نقش مي‌توان فيچرهاي مناسب همان نقش را ارايه داد؛ براي مثال به‌محض ورود و احراز هويت مدير مدرسه كلاس‌هاي مدرسه به‌صورت خودكار تعريف مي‌شوند و نيازي به ساخت گروه‌هاي كلاسي نيست.

حضور و غياب هوشمند

معلم مي‌تواند با تعيين برنامه هفتگي كلاسي و با مراجعه به ليست كلاس‌ها از وضعيت حضور هر يك از دانش‌آموزان اطلاع حاصل كند؛ در كلاس آنلاين به‌صورت خودكار هر هفت دقيقه حضور دانش‌آموزان ثبت شده و به معلم اطلاع داده مي‌شود.

ارتباط زنده يك طرفه

سرويس ارتباط زنده يك‌طرفه تعريف مي‌شود كه در حال حاضر هر فردي كه عضو گروه است مي‌تواند با انتخاب گزينه پخش زنده براي افراد آن گروه ارتباط لايو يك طرف ايجاد كند و پخش زنده تا ٢۴ ساعت قابل دانلود است.

پخش زنده كلاسي ارتباط زنده دوطرفه

بعد از ارايه سرويس يك‌طرفه، توسعه سرويس ارتباط زنده دوطرفه با هدف برگزاري جلسات آنلاين مديران، برگزاري جلسات اوليا و مربيان و كلاس‌هاي تعاملي ايجاد شده است. معلم در كلاس آنلاين مي‌تواند با انتخاب پخش زنده دوطرفه كلاس‌هاي آنلاين تعاملي با هدف پرسش و پاسخ دانش‌آموزان برگزار كند.

تماس دوسويه

به‌صورت رايگان است و براي برگزاري آزمون‌هاي شفاهي و پرسش و پاسخ قابل استفاده است.

تماس تصويري

به‌منظور آزمون شفاهي كه نياز به ديدن تصوير دانش‌آموز است يا ارتباط مدير و معلمان قابل استفاده است.

تكاليف دانش‌آموزان

در راستاي پيشرفت دانش‌آموز به معلم كمك مي‌كند تا از وضعيت يادگيري دانش‌آموز و نقاط ضعف و قوت او در دروس مطلع شود. سرويس تكليف براي معلم شامل سه بخش تكاليف در جريان، تكاليف به اتمام رسيده و ثبت تكليف جديد ارايه شده است.

آزمون ساز

سامانه آنلاين آزمون ساز با رويكرد ارايه سرويس‌هاي جامع تعريف آزمون براي معلمان و دريافت آن براي دانش‌آموزان توسعه يافته است. آزمون‌ساز قابليت برگزاري آزمون‌هاي تشريحي و تستي را دارد؛ هدف برگزاري آزمون به‌صورت آنلاين براي سنجش دانش و يادگيري دانش‌آموز است. معلم امكان ايجاد سوالات به‌صورت نگارش متن يا آپلود فايل را دارد؛ معلم با درج مشخصات آزمون شامل نام درس، نام يا شماره آزمون، تاريخ، ساعت شروع و پايان، مدت زمان آزمون، تعداد سوالات، بارم كلي و بارم هر سوال مي‌تواند آزمون مخصوص به خود را تعريف كند. دانش‌آموز پس از تكميل آزمون با كليك روي دكمه پايان يك اعلان براي معلم مي‌فرستد.

پروفايل دانش‌آموز كارپوشه

مجموعه فعاليت‌هايي است كه يك فرد در طول مدت مشخص انجام مي‌دهد. كارپوشه ابزار كليدي براي ارزشيابي و معياري براي شناسايي ميزان تلاش، پيشرفت و موفقيت دانش‌آموزان است؛ آنها با كسب امتياز از خدمت ارايه شده يك امتياز كلي كار پوشه كسب مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون