• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4738 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ شهريور

پيام تصويري پي‌ير گسلي به تمام دنيا

ببينيد! من سريع هستم

سامان سعادت

 

پي‌‌ير گسلي داستان رستگاري را براي سنين مختلف معنا كرد و با پيروزي خيره‌كننده براي تيم جوانان ردبول در جايزه بزرگ ايتاليا توانست خودش را به رقابت‌هاي فرمول يك برساند. اما كمتر از يك سال پيش او در حالي كه تنها نيم‌فصل در تيم بزرگسالان ردبول رانندگي كرد، از تيم كنار گذاشته شد؛ هنگامي كه او تلاش مي‌كرد با هم‌تيمي‌اش مكس ورشتاپن كنار  بيايد.

يك  قهرماني دراماتيك 
از زماني كه گسلي از ردبول كنار گذاشته شد مجموعه‌اي از نمايش‌هاي برحسته را ارايه كرده است. مقام دوم گرندپري برزيل در سال گذشته و مبارزه با لوييس هميلتون در رقابت بزرگ براي هر راننده‌اي خوب است. او فكر مي‌كرد مي‌تواند در تيم آلفا تاوري خوب عمل كند اما عملكردش در مسابقه يكشنبه در پيست مونزا چيزي بيشتر از خوب بود و او توانست اول شود. اين نخستين پيروزي گسلي جوان در يك گرندپري فرمول يك بود. او با قهرماني در گرندپري ايتاليا در كنار سباستين فتل تبديل به تنها راننده‌اي شد كه موفق مي‌شود براي تيم دوران كودكي‌اش پيروزي به دست آورد. او بعد از مسابقه گفت: «چيزهاي زيادي در ذهنم بود. همه افرادي كه از من حمايت كردند و مدام مرا تحت فشار قرار دادند. شما فقط همه‌چيزهايي كه پشت سر گذاشته‌ايد را به خاطر مي‌آوريد.» گسلي يك پسر دوست‌داشتني است. اين واقعيت در تبريكات واقعي و صميمانه‌اي كه برايش از سراسر فرمول يك ارسال شده مشخص است. چارلز لكلرك دوست و رقيب دوران كودكي گسلي گفت: «خيلي خيلي خوشحالم براي پي‌ير. چه رانندگي‌اي! اوبسيار شايسته اين پيروزي بود.» همچنين از هميلتون كه اين اواخر وقتي وقت اضافي دارد گاهي با اين راننده جوان يا گاهي اوقات با لكلرك به صورت آنلاين Call of Duty بازي مي‌كند هم در مورد گسلي گفت: «پي‌ير يك پسر واقعا خوب است و استعداد زيادي دارد. من فكر مي‌كنم هنگامي كه او از دربول كنار گذاشته شد با او عادلانه رفتار نشده بود. اين اتفاق براي راننده آسان نيست و بنابراين من با او همدردي مي‌كنم. به دست آوردن اعتماد به نفس مجدد و نشان دادن عملكردي عالي براي رسيدن به پيروزي كار ساده‌اي نيست.» هميلتون صدرنشين مسابقات اين فصل افزود: «واقعا تحت تاثير قرا رگرفتم. او كار خارق‌العاده‌اي انجام داد. اميدوارم فرصتي فراهم شود تا او به جلو حركت كند. او همچنين تيمي كه ناديده‌اش گرفته بود را شكست داد. او به آنها صدمه خواهد زد.» از قضا و به شكلي طنزگونه تصميم ردبول براي تعويض گسلي با الكس آلبون در نيمه راه فصل گذشته حالا تيم را با سوالات مهمي مواجه كرده است. ردبول احساس مي‌كرد گسلي در يك هاله اعتماد به نفس كاذب قرار دارد و نمي‌خواهد از آن خارج شود. تنزل او به تيمي سطح پايين‌تر مي‌توانست او را خرد كند اما گسلي از اين اتفاق هم به نفع خودش بهره برد. گسلي مي‌گويد: «تنها كاري كه از زمان تعويض تيم انجام دادم اين است كه فقط روي خودم تمركز كنم و نشان دهم وقتي ابزار مناسب دارم چه كارهايي مي‌توانم انجام دهم. سال گذشته سال سختي براي من بود. من با چهار برادر بزرگ شدم و از زمان كودكي مجبور شدم لحظات سختي را پشت سر بگذارم. اين در من يك شخصيت قوي ساخته است چون مجبور بودم براي هر چيزي كه مي‌خواهم بجنگم. من هميشه توانسته‌ام انرژي‌هاي منفي را به مثبت تبديل كنم. من سال گذشته مي‌دانستم كه چه اتفاقي افتاده است و در اعماق وجودم احساس صدمه ديدن مي‌كردم و گمان مي‌كردم اين براي من عادلانه نيست. آن زمان تلاش داشتم يك نكته را به روشني بيان كنم كه ببينيد من سريع هستم.»

هميلتون  چه‌ طور  هفتم  شد؟
رقابت فرمول يك گرندپري ايتاليا در حالي با قهرماني پي‌ير گسلي به پايان رسيد كه هميلتون جايگاهي بهتر از هفتمي به دست نياورد. هميلتون رقابت ايتاليا را در خط نخست آغاز كرد. روز قبل از مسابقه اصلي او توانست در پولپوزيشن جايگاه اول را تصاحب كند. راننده بريتانيايي تيم مرسدس در نيمه اول مسابقه هم پيشتاز بود و كسي فكر نمي‌كرد او اين رقابت را از دست بدهد. البته برعكس او هم تيمي‌اش والتري بوتاس با استارت ضعيف خود از همان ابتدا از رقبا عقب افتاد و نتوانست به رتبه‌اي قابل توجه دست  پيدا كند. در ميانه راه چارلز لكلرك راننده تيم فراري تصادف سنگيني كرد كه البته خودش آسيبي نديد اما باعث شد پرچم قرمز بالا بيايد و مسابقه متوقف شود. دو دقيقه بعد هميلتون بابت خطاي «استاپ/ گو» ۱۰ ثانيه جريمه دريافت كرد. بعد از ۲۵ دقيقه رانندگان در پيت لين مسابقه را از نو آغاز كردند. با اين تفاوت كه هميلتون مجبور بود به پيست برود و جريمه‌اش را پشت سر بگذارد. واكنش هميلتون به اين اتفاق اين بود: «خيلي مزخرف است.» در فاصله ۲۳ دور مانده تا پايان گسلي دوم بود و هميلتون فاصله‌اي ۳۰ ثانيه‌اي با او داشت.  
در ادامه اين كارلوس ساينز اسپانيايي بود كه توانست به رده نخست برسد. راننده تيم مك‌لارن تا انتهاي مسابقه نيز اول بود ولي گسلي در دور آخر و در يك لحظه فوق‌العاده و حماسي موفق شد ساينز را پشت سر بگذارد و تنها با ۴ صدم ثانيه زودتر از ساينز از خط پايان عبور كند. اين در حالي است كه ساينز چند ثانيه مانده به پايان مسابقه در راديو گفت: «مي‌خواهم اين رقابت را ببرم.» قهرماني جالب توجه گسلي در حالي رخ داد كه مكس ورشتاپن هم‌تيمي سابق او و يكي از كساني كه باعث شد گسلي ردبول را ترك كند، در فاصله كمتر از ۲۵ دور تا انتهاي مسابقه مجبور شد به خاطر نقص فني كنار برود. پيش از اين و در اوايل مسابقه سباستين فتل هم به خاطر مشكل در سيستم ترمزش كنار كشيده بود. به اين ترتيب فراري با از دست دادن هر دو راننده‌اش بدترين نتيجه ممكن را در پيست خانگي‌اش به دست آورد و ردبول هم همين شرايط را تجربه كرد.  در پايان مسابقه بعد از گسلي و كارلوس ساينز لنس استرول از تيم ريسينگ پوينت سوم شد. لاندو نوريس از مك‌لارن چهارم شد و والتري بوتاس بعد از كش‌وقوس‌هاي فراوان به رتبه‌اي بهتر از پنجمي دست پيدا نكرد. دنيل ريكاردو از رنو ششم شد و لوييس هميلتون صدرنشين مسابقات به رتبه‌اي بهتر از هفتمي دست پيدا نكرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون