• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4741 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ شهريور

محيط‌زيست

عيادت رييس سازمان محيط زيست از محيط‌بان مجروح استان تهران

گروه اجتماعي| رييس سازمان حفاظت محيط زيست در حاشيه عيادت از محيط‌بان مجروح استان تهران با بيان اينكه خوشبختانه با تصويب قانون حمايت از محيط‌بانان آنان در انجام ماموريت‌هاي خود از حمايت قانوني برخوردار هستند، اظهاركرد: سازمان محيط زيست نيز هر آنچه در اين قانون پيش‌بيني شده است را صد درصد انجام مي‌دهد. به گزارش ايسنا، عيسي كلانتري، معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست به همراه معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس و فرمانده يگان حفاظت سازمان با حضور در بيمارستان ميلاد تهران از محيط‌بان مجروح شميرانات عيادت كرد و در جريان روند درمان او قرار گرفت. رييس سازمان حفاظت محيط زيست در حاشيه ملاقات با اميرحسين كرميان محيط‌بان مجروح منطقه حفاظت شده ورجين تهران، با اشاره به اينكه بر اساس قانون حمايت از محيط‌بانان كه سال گذشته تصويب و امسال ابلاغ شده، محيط‌بانان همانند ماموران نيروي انتظامي هستند، گفت: پيش از تصويب اين قانون، اگر درگيري بين محيط‌بان و متخلف ايجاد و منجر به مرگ مي‌شد، محيط‌بان در صورت عدم اثبات بي‌گناهي قصاص مي‌شد. كلانتري ضمن قدرداني از وزارت بهداشت و درمان و نيروي انتظامي در حمايت از محيط‌بانان و رسيدگي به موقع به محيط‌بانان مجروح در كشور گفت: از بعد معيشتي و رفاهي محيط‌بانان هم تا آنجايي كه قانون به ما اجازه دهد تلاش مي‌كنيم. در ادامه جمشيد محبت‌خاني - فرمانده يگان حفاظت محيط زيست كشور - نيز با اشاره به اينكه سال گذشته و در زماني كه قانون حمايت از محيط‌بانان تصويب نشده بود با حمايت رييس سازمان حفاظت محيط زيست بيمه عمر و بيمه مسووليت محيط‌بانان برقرار شد، اظهاركرد: بر همين اساس هر محيط‌باني كه جان خود را حتي در خارج از ماموريت سازماني از دست دهد، بيمه عمر به صورت كامل به خانواده محيط‌بان تعلق مي‌گيرد. وي اظهار داشت: در درگيري محيط بانان با متخلفان كه به‌صورت سهوي منجر به مرگ مي‌شود نيز بيمه مسووليت مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به گزارش روابط عمومي حفاظت محيط زيست استان تهران، محبت‌خاني با تاكيد بر اينكه محيط‌بان شميراناتي نيز برابر نظر پزشكي قانوني از بيمه عمر استفاده خواهد كرد، گفت: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته با بيمه، اميدواريم بتوانيم طي هفته آينده تمام ديه‌ها چه در مسووليت و چه در عمر براي محيط‌بانان را پرداخت كنيم.


كاهش حس تعلق تهراني‌ها  به تهران

رييس كميته گردشگري شوراي شهر تهران بر لزوم توجه به احياي هويت‌هاي محلي تاكيد كرد. به گزارش ايسنا، حسن خليل‌آبادي در جلسه هم‌انديشي برگزاري هفته تهران گفت: لازم است كه در هفته تهران ابعاد گردشگري پايتخت به مردم معرفي شود، چرا كه هم براي مردم و هم براي اهل اهالي علم و فرهنگ محلات مختلف تهران خاطره‌انگيز است. او با بيان اينكه هويت بخشي محلي در تهران بايد احيا شود، گفت: روزگاري نه چندان دور اهالي محلات براي هم كري مي‌خواندند و بچه نازي آباد، شوش و غيره بودن يك افتخار محسوب مي‌شد. وي با بيان اينكه سوابق و اتفاقاتي كه در محلات رخ داده بايد براي مردم بيان شود، گفت: متاسفانه حس تعلق به تهران بين تهراني‌ها كم شده و مردم در اين شهر گسترده به صورت مواج زندگي مي‌كنند. به‌گونه‌اي كه ممكن است يك شهروند تهراني در محلات مختلفي زندگي كند و اين حس تعلق را كاهش مي‌دهد. خليل‌آبادي با بيان اينكه تهران يك پكيج كامل از مردم مختلف ايران با فرهنگ و قوميت‌هاي مختلف است، گفت: تهران توسط مردم مهاجر ساخته شده و بايد به هويت‌هاي محلي در مكتب تهران به‌طور ويژه توجه شود و اگر مي‌خواهيم مكتب تهران جامعيت يابد بايد هويت محلي، تاريخي و مقاصد گردشگري به صورت ويژه مورد توجه قرار گيرد تا حس تعلق به شهر افزايش يابد.


مرجان‌هاي خليج فارس  در خطر نابودي هستند

 رييس مركز اقيانوس‌شناسي بندرعباس گفت: مرجان‌هاي خليج فارس به دلايل مختلف از جمله آلايندگي، گرمايش زمين و عوامل انساني در خطر نابودي قرار دارند و براساس برخي برآوردها تا ۹۰ درصد اين مرجان‌ها از بين رفته‌اند. به گزارش ايرنا، صمد حمزه‌اي اظهار داشت: در اطراف جزيره‌هاي مانند كيش، قشم و لارك و اكوسيستم‌هاي مرجاني خوبي وجود داشته كه بخش عمده آنها از بين رفته‌اند. او ادامه داد: دريا ثروتي بين نسلي بوده كه گذشتگان با استفاده درست و به اندازه نياز، آن را حفظ كرده‌اند و ما نيز بايد با بهره‌برداري صحيح و در مسير توسعه پايدار اين ثروت را براي بهره نسل‌هاي آينده محفوظ نگه داريم. او اضافه كرد: فشار بيش از حد به اكوسيستم‌هاي دريايي موجب تخريب آنها شده و نتايج نامطلوبي در پي خواهد داشت. رييس مركز اقيانوس‌شناسي بندرعباس يادآور شد: مرجان‌هاي خليج‌فارس يكي از اكوسيستم‌هاي حساس و در معرض خطر هستند كه عوامل متعددي موجب تخريب آنها مي‌شود، يكي از اين عوامل گرمايش كره زمين است. حمزه‌اي خاطرنشان كرد: درحال حاضر مرجان‌ها در آستانه تحمل گرما و شوري قرار داشته و تحمل گرما و شوري بيشتر آب را ندارند. وي توضيح داد: مرجان‌هاي اقيانوسي در دماي ۲5-۲4درجه سانتيگراد رشد كرده‌اند اما مرجان‌هاي خليج فارس در دماي ۳4-۳3 درجه رشد كرده و خود را با محيط تطبيق داده‌اند و تحمل دماي بالاتر را ندارند. به گفته رييس مركز اقيانوس‌شناسي بندرعباس، مساله مهم ديگر اسيدي شدن دريا و وجود آلودگي‌هاست كه تاثير نامطلوب خود را بر اكوسيستم مرجان‌ها دارد. حمزه‌اي اشاره كرد: مرجان‌ها در عمق قابل دسترس و محدوده خاصي از ساحل رشد مي‌كنند كه همين مساله آنها را در دسترس انسان قرار داده است و برخي افراد اين آب سنگ‌ها را به خاطر زيبايي يا استفاده در آكواريوم از بستر محيط طبيعي خود جدا مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون