• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4741 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ شهريور

حذف مدافع عنوان قهرماني NBA

بوستون حريف ميامي شد

در ادامه رقابت‌هاي پلي‌اف بسكتبال حرفه‌اي NBA كه به صورت متمركز در ديزني‌لند برگزار مي‌شود و در مرحله يك‌چهارم نهايي كنفرانس شرق، 
2 تيم تورنتو رپترز و بوستون سلتيكز مقابل هم قرار گرفتند. اين بازي هفتمين رقابت بوستون و تورنتو به حساب مي‌آمد و هر دو تيم در ۶ بازي قبلي 3 برد به دست آورده بودند. 
بازي با برتري تورنتو شروع شد. آنها فصل قبل و در كمال شگفتي موفق شدند تمام بزرگان ان‌بي‌اي را كنار بزنند و به عنوان نخستين تيم شمالي تاريخ فاتح اين تورنمنت شوند. پس طبيعي بود كه با قدرت بيشتري وارد مسابقه حساس هفتم شوند. رپترز كوارتر نخست را با نتيجه ۲۷ بر ۲۶ به سود خود به پايان برد. با اين حال در كوارتر دوم اين بوستون بود كه موفق شد با اختلاف ۵ امتياز يعني با نتيجه ۲۴ بر ۱۹ به پيروزي دست پيدا كند. در كوارتر سوم باز هم اين تورنتو بود كه توانست پيروز شود. در اين كوارتر نتيجه ۲۵ بر ۲۲ رقم خورد تا اختلاف امتياز 2 تيم در آستانه يك‌چهارم پاياني بازي يك امتياز به نفع بوستون شود. 
در حالي كه بازي تا كوارتر سوم بسيار پاياپاي پيش رفته بود اما در يك‌چهارم آخر بوستون موفق شد فرصت كامبك را از حريف بگيرد و با نتيجه ۲۰ بر ۱۶ پيروز شود. با ثبت اين نتيجه بوستون موفق شد در مجموع با حساب ۹۲ بر ۸۷ پيروز بازي هفتم و پيروز نهايي اين رقابت نفس‌گير لقب بگيرد. 
بخش اعظمي از صعود بوستون به دور فينال كنفرانس شرق و نيمه‌نهايي ان‌بي‌اي مديون ستاره اين تيم جيسون تاتوم بود. تاتوم كه در بازي مقابل رپترز ۴۴ دقيقه در زمين بازي حضور داشت موفق شد ۲۹ امتياز براي تيمش به ارمغان آورد. او همچنين ۱۲ ريباند و ۷ پاس منجر به امتياز ثبت كرد تا عنوان بهترين بازيكن زمين را به دست آورد. جيلون براون ديگر ستاره بوستون نيز با كسب ۲۱ امتياز و ثبت ۸ ريباند و ۲ پاس منجر به امتياز از ديگر بازيكنان تاثيرگذار تيمش بود. در سمت مقابل پاسكال سياكام ستاره تورنتو با وجود كسب ۱۳ امتياز و ثبت ۱۱ ريباند و 3 پاس منجر به گل گرچه بهترين بازيكن تيمش بود ولي نتوانست مانع از شكست تيمش شود. 
به اين ترتيب در مرحله نيمه‌نهايي تورنتو مقابل ميامي قرار خواهد گرفت و مدافع عنوان قهرماني نيز به شهرش بازخواهد گشت تا براي فصل بعد آماده شود. ميامي با برد آسان ۴ بر يك مقابل ميلواكي باكس توانسته خودش را به جمع ۴ تيم برتر نهايي برساند. 
در سمت ديگر جدول و در كنفرانس غرب تيم‌هاي لس‌آنجلس ليكرز و هيوستون راكتز بايد در ديدار پنجم به مصاف هم بروند. در 4 ديدار قبلي ليكرز 
3 بر يك از حريف پيش افتاده است. در ديگر ديدار لس‌آنجلس كليپرز و دنور ناگتس در ششمين بازي بايد رو در روي يكديگر قرار بگيرند. در 5 بازي قبلي كليپرز ۳ بر 2 پيش افتاده است. با ثبت اين نتايج احتمال برخورد 2 تيم همشهري لس‌آنجلسي در فينال كنفرانس غرب محتمل خواهد بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون