• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4763 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۹ مهر

بزرگ‌تر استقلال سرمربي اين تيم شد

فكري در فكر مقابله با حواشي

هواداران استقلال در هفته گذشته اين جمله را بارها در شبكه‌هاي اجتماعي به كار بردند كه «از استراماچوني رسيديم به محمود فكري». وقتي هم محمود فكري قراردادش را با استقلال به امضا رساند برخي هواداران اين تيم در كانال‌ها و پيج‌هاي‌شان نشان دادند از انتخاب او راضي نيستند. در سمت مقابل عده زيادي هم از هواداران آبي گرچه نمي‌توانستند روي كارنامه موفق مربي جديدشان حساب باز كنند ولي تاكيد داشتند كه بايد از فكري حمايت شود. هرچند آنها هم ترديدهايي جدي نسبت به توانايي‌هاي كاپيتان سال‌هاي دور خودشان دارند. به هر حال فكري روز جمعه براي نخستين بار آبي‌هاي پايتخت را تمرين داد. او حالا سرمربي تيمي است كه هوادارانش چيزي جز قهرماني نمي‌خواهند. 
فكري به مناسبت ۴ برد و ۶ تساوي و صفر باخت در ده مسابقه‌اي كه روي نيمكت نساجي در انتهاي فصل گذشته به دست آورد و موفق شد اين تيم را از منطقه خطر نجات دهد حالا صاحب نيمكت استقلال شده است. جدايي او از جمع مردمان شهر خسته هم چندان صورت خوشي پيدا نكرد. نساجي ناراضي بود و پول زيادي براي رضايتنامه مي‌خواست اما فكري استعفا داد و جدا شد و همين نساجي‌چي‌ها را عصباني كرد. يك نفر هم قرارداد فكري را در فضاي مجازي منتشر كرد و باعث شد مزاحمت‌هايي براي خانواده سرمربي جديد استقلال به وجود بيايد. فكري گفته شكايت مي‌كنم و البته نساجي خيلي زودتر اعلام كرده بود مربي سابقش را بابت فسخ يك طرف به دادگاه مي‌كشاند. 
از اين جدايي جنجالي اگر عبور كنيم و نتيجه‌اش را بسپاريم به دست كميته تعيين وضعيت مي‌رسيم به خود فكري و استقلال و آن سوال مهمي كه همه در موردش حرف مي‌زنند: استقلال با فكري موفق مي‌شود يا نه؟ اما پيش از اين پاسخ دادن به اين سوال بايد چند فاكتور را در نظر بگيريم. استقلال دير تمريناتش را استارت زده. هنوز در كشاكش جذب بازيكن جديد است. يكي از ستاره‌هاي تيم (روزبه چشمي) جدا شده و يكي ديگر (علي كريمي) احتمالا به جمع آبي‌پوشان برنخواهد گشت. دو ستاره خارجي استقلال در آستانه فسخ هستند. باشگاه مديرعامل ندارد. فضا متشنج است و خلاصه اوضاع براي يك شروع ايده‌آل اصلا مهيا نيست. 
اين يعني يكي از آن افرادي كه اصطلاحا مي‌تواند لقب «بزرگ‌تر تيم» را يدك بكشد علاوه بر دانش فني‌اش بايد از جذبه‌اش هم استفاده كند. در استقلال بايد خيلي از مشكلات حل شود و تازه آن وقت كار به مسائل فني و اتفاقات توي زمين برسد. فكري در سال‌هايي كه مديريت خط دفاعي استقلال را برعهده داشت و زماني كه بازوبند كاپيتاني تيم را بر بازو بست نشان داد جوهره جمع‌وجور كردن تيم را دارد. هرچند خودش در چند بازي دربي پيش‌قدم دعوا بود اما رفته‌رفته پخته‌تر شد و اواخر دوران فوتبالش رسما ميدان‌داري مي‌كرد. امروز هم استقلال به ميدان‌داري او در وهله اول نياز دارد و بعد هوش فوتبالي‌اش. خود فكري و همه دستياران استقلالي او به خوبي مي‌دانند اگر تيم جمع نشود آنها مورينيو هم باشند نتيجه‌اي در كار نخواهد بود. پس شايد بتوان به آن هواداراني كه ناراحت سفارش دادن استراماچوني و تحويل گرفتن فكري هستند، گفت به نظر بهتر است براي پس فرستادن جديدترين ورودي تيم دست نگه ‌دارند. فكري به احتمال زياد مي‌تواند در فاز اول كه همان جمع كردن تيم است حتي بهتر از استراماچوني و همه مربيان ديگر كار كند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون