• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4765 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۱ مهر

سخنگوي كارگزاران از رونمايي برنامه انتخاباتي اين حزب در آبان ‌ماه خبر داد

دوراهي گزينه نيابتي يا حزبي

اصلاح‌طلبان از استراتژيي كه فاصله ۹۲ تا ۹۶ پي گرفتند، پشيمانند؟ نه اين پرسش تنها نگاهي رو به گذشته دارد و واكاوي اتفاقات از سر گذرانده است و نه پاسخ به آن بي‌اهميت و مرور آن چيزي است كه اين سال‌ها بر يك جريان سياسي گذشته است. پاسخ به اين پرسش اهميت دارد از آنجا كه مي‌تواند در تعيين استراتژي اصلاح‌طلبان در انتخابات پيش رو يا به عبارتي ۴ سال آينده نقش موثري داشته ‌باشد. البته كنشگران سياسي پاسخ‌هاي متفاوتي به اين پرسش دارند. عده‌اي مدت‌هاست ابراز پشيماني كرده‌اند، تعدادي پشيمان نيستند و دفاع مي‌كنند و گروه سوم كه قاطبه اصلاح‌طلبان را تشكيل مي‌دهند اگرچه از آراي خود در فاصله سال‌هاي ۹۲ تا ۹۶ پشيمان نيستند و معتقدند بنا به مختصات و مقتضيات زماني بوده اما از نتيجه آن ابراز رضايت نمي‌كنند. 
در همين راستا جواد امام، مديرعامل بنياد باران در گفت‌وگويي كه با «برنا» داشته، بيان كرده كه اصلاح‌طلبان از راي ۹۲ و ۹۶ خود پشيمان نيستند. او البته كنايه‌اي هم به اظهارات اخير محمود واعظي، رييس‌ دفتر تاثيرگذار حسن روحاني زده كه اخيرا گفته ‌بود اصلاح‌طلبان در نقد، مراعات دوستان اصلاح‌طلب‌شان در دولت را بكنند.
 امام هم در جواب اين كنايه گفته اگرچه امروز اصلاح‌طلبان نمي‌توانند بگويند از روحاني حمايت نكرديم اما واقعيت اين است كه اصلاح‌طلبان حتي خاتمي و ساير بزرگان هيچ نقشي در تصميم‌گيري‌هاي دولت و چينش افراد كابينه نداشتند. با اين حال امام در پاسخ به اين سوال كه با اين حساب باز هم از كانديداي نيابتي حمايت مي‌كنيد؟ گفته است:«در حال حاضر نمي‌توان روي مصاديق صحبت كرد اما مسلم است كه ما به عنوان جريان اصلاح‌طلب بايد تلاش كنيم كه كانديداي خودمان را در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ به مردم معرفي كنيم.» 
بحث استفاده از كانديداي نيابتي يا معرفي كانديداي اصلاح‌طلب از سال پيش در جريان اصلاح‌طلب مطرح شده ‌بود. «اعتماد» نيز در شماره «۴۷۶۱» كه روز سه‌شنبه ۱۵ مهر منتشر شد در گزارشي با عنوان «رضا خاتمي‌ مي‌آيد؟» به اين موضوع پرداخت و نوشت كه به نظر مي‌رسد در شرايط موجود احتمالا احزاب اصلاح‌طلب به سمت گزينه‌هاي حزبي مي‌روند. در همين راستا اخيرا يدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با «آرمان ملي» گفته ‌بود كه محسن هاشمي و اسحاق جهانگيري گزينه‌هاي بالقوه حزب هستند. همچنين «اعتماد» اطلاع‌ يافته كه عزم جهانگيري براي حضور در انتخابات ۱۴۰۰ جدي است. حسين مرعشي، سخنگوي كارگزاران نيز ديروز به «تابناك» گفته ‌بود كه آبان ماه برنامه نهايي كارگزاران براي انتخابات مشخص و 
به صورت رسمي اعلام مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون