• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4765 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۱ مهر

سيدمحمد موسوي بيدلي مسوول نت كولرشاپ:

واحد نت كولرشاپ در شرايط كرونايي يك لحظه متوقف نشد

سيستم‌هاي تهويه و تبريد در گرماي طاقت‌فرساي خوزستان، نقش اساسي را در تحمل اين امر ايفا مي‌كنند و در هواي گرم و مرطوب تابستان‌، لذت بخش‌ترين لحظه، برخورد هواي سرد كولر بر صورت‌هاي خيس از عرق است. در جاي جاي شركت فولاد خوزستان سيستم‌هاي تهويه و تبريد به شكل منظم و سازماندهي شده‌اي در حال كار و خدمت به كاركنان هستند. در همين باب صحبتي با سيدمحمد موسوي بيدلي مسوول نت كولرشاپ داشتيم كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

لطفا از گستره كار واحد نت كولرشاپ براي خوانندگان رويداد بفرماييد.

واحد كولر شاپ واحدي است خدماتي كه وظيفه تعمير و نگهداري و سرويس تمامي ‌تجهيزات برودتي موجود در شركت فولاد خوزستان و واحدهاي تابعه مانند تصفيه‌خانه كوت عبدالله، پساب صنعتي، درمانگاه كيانپارس و مجموعه مسكوني 200 دستگاه كه خود شامل درمانگاه خانواده، تالار طوبي، امور فرهنگي، تربيت‌بدني، ساختمان اداري باشگاه فولاد، رستوران نور و كوثر، فروشگاه تعاوني مصرف مي‌باشد. اين واحد دستگاه‌هاي ايركانديشن، چيلرهاي ساختمان مديريت، سردخانه‌هاي زير صفر و بالاي صفر رستوران‌هاي ۱و۲ و مهمانسراهاي نور‌‌ و كوثر و فروشگاه تعاوني ۲۰۰ دستگاه، انبار خدمات، يخچال‌هاي خانگي، آبگرمكن و كولرهاي اسپليت و پنجره‌اي، يخ‌سازها و ‌آبسردكن‌ها و كولرهاي صنعتي ‌را سرويس مي‌نمايد.

اين مجموعه داراي 14 نفر نيروي شركتي براي تعميرات دستگاه‌هاي سنگين (ايركانديشن و سردخانه‌ها)، يخچال و آبگرمكن مي‌باشد و تعداد ۲۵ نفر نيروي پيمانكار‌براي تامين و نگهداري و سرويس كولرهاي اسپليت، پنجره‌اي و صنعتي مشغول به كار‌ هستند.

عملكرد اين واحد در سال جاري را چگونه ارزيابي مي‌كنيد.

از ابتداي سال جاري تا پايان مرداد بيش از سه هزار حكم كار صادر شده است كه با توجه به انتشار ويروس كرونا و محدوديت‌هاي خاص در كار با موفقيت انجام گرديد. در حال حاضر حدود هفت هزار و 500 دستگاه كولر اسپليت، 750 دستگاه كولر پنجره‌اي، ۱۹۷ دستگاه يخ‌ساز، ۱۵۵ دستگاه آبسردكن، 80 دستگاه كولر صنعتي، ‌۶۲ دستگاه ايركانديشن، ‌۳ دستگاه چيلر، ۲۰ دستگاه سردخانه‌هاي زير صفر و بالاي صفر، 900 دستگاه يخچال خانگي ‌و‌ ۵۳۰ دستگاه آبگرمكن برقي در حال خدمات‌دهي به كاركنان فولاد خوزستان مي‌باشند.

متاسفانه با توجه به مصادف شدن شيوع بيماري كرونا با آغاز فصل گرما، نياز به راه‌اندازي دستگاه‌هاي برودتي، ميزان درخواست كاركنان بدون زمان‌بندي در صدور حكم كار افزايش يافت و از سوي ديگر كاهش زمان كار اداري و تغيير ساعت به صورت يك روز در ميان در كنار ابتلاي تني چند از كاركنان اين واحد به بيماري كرونا باعث كمبود نيرو، زمان و حجم بسياري از احكام گشته كه منجر به عقب‌افتادگي كار تعميراتي شد. اما به لطف خداوند و با صبوري ساير همكاران در همه واحدهاي شركت و تلاش ‌تمامي كاركنان اين واحد به صورت شبانه‌روزي توانستيم با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي و دستورالعمل‌هاي ايمني اين دوره را پشت سرگذاشته ‌و احكام كار درخواستي را در كوتاه‌ترين زمان ممكن به انجام رسانيم.

برآيند شما از كمبودها با توجه به شرايط تحريم‌ها چيست؟

با توجه به شرايط سياسي و تحريم‌هاي ناجوانمردانه و خروج شركت‌هاي معتبر كولرسازي از كشور و عدم ارايه خدمات و نوسانات نرخ ارز در تامين قطعات يدكي باكيفيت، داراي مشكل ‌هستيم. اما يقيناً هر كجا تلاش شبانه‌روزي فولادمردان به كار گرفته شده است، بر تحريم‌ها غلبه كرده‌ايم.

چه خدماتي براي ساماندهي درخواست‎هاي كاركنان در بهبود امور انجام داديد؟

از فعاليت‌هاي مطلوبي كه انجام شد، سيستماتيك كردن كارگاه كولرشاپ و‌ آموزش كاركنان براي انجام امور اداري و سيستمي كردن كليه احكام كار، قطعات مصرفي، خروجي انبار پايكار و شفاف‌سازي در مصرف قطعات بوده است. ساخت شيفت سرويس، رختكن، تهيه ملزومات رفاهي براي تمامي كاركنان واحد و ايجاد اتاق‌هاي اداري و بزرگ نمودن فضاي انبار پايكار از گام‌هايي بود كه در راستاي رفاه كاركنان برداشته شد.

چه برنامه و چشم‌اندازي براي آينده اين واحد در نظر گرفته‌ايد.

نگاه و برنامه آينده واحد كولر شاپ در مرحله اول، كاهش هزينه‌هاي خريد مي‌باشد كه در سال‌هاي گذشته با تامين قطعات و استفاده از قطعات قابل استفاده كولرهاي اسقاطي در تعميرات به ‌ميزان قابل توجهي در خريد كولر صرفه جويي نموديم. برنامه ديگري كه در حال اجراي آن هستيم خريد تجهيزات برودتي، متناسب با شرايط و محيط بهره‌برداري مي‌باشد تا بازده بيشتر و هزينه تعميراتي كمتري داشته باشد. پيگيري و شناسايي شركت‌ها و توليدكنندگان داخلي به منظور تامين تجهيزات برودتي و قطعات يدكي نيز از ديگر برنامه‌هاي اين واحد است.

در پايان چه توصيه‌اي به همكاران در شركت فولاد خوزستان داريد.

ضمن آرزوي پيشرفت و سلامتي براي تمامي همكاران، تقاضا دارم در صورت خرابي تجهيزات برودتي كماكان با صبوري و آرامش ما را در خدمتگزاري بهتر ياري ‌نمايند و از فراخوان‌هاي غيرضروري خودداري كنند. همكاران در زمان‌هاي ترك محيط كار دستگاه‌هاي برودتي را خاموش كنند، اين كار باعث بالا رفتن عمر مفيد دستگاه‌ها مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون