• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4765 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۱ مهر

حواس‌تان به اين پول باشد

بهرام سرگوسرايي

 

بحث بدهي‌هاي باشگاه پرسپوليس در چند سال گذشته بزرگ‌ترين معضل اين باشگاه بوده است. باشگاهي كه زير نظر وزارت ورزش است اما به خاطر ويژگي‌هاي ساختاري نمي‌تواند از كمك‌هاي مالي بهره ببرد. همين حالا پنجره نقل‌وانتقالاتي باشگاه بسته است و تا طلب برانكو پرداخت نشود خيلي از مشكلات تيم پابرجا مي‌ماند. همچنين بدهي‌هاي داخلي و خارجي زيادي بر گردن باشگاه است. 
با اين حال امروز فرصتي پيش آمده كه پرسپوليس يك بار و براي هميشه خودش را از شر تمام بدهي‌هاي داخلي و خارجي آزاد كند و به نقطه صفر مالي برسد. پرسپوليس با صعود به فينال ليگ قهرمانان آسيا مجموعا دو ميليون و هشتصد هزار دلار پاداش دريافت خواهد كرد و همچنين اگر اتفاق خاصي نيفتد و جام باشگاه‌هاي جهان در سال ۲۰۲۱ برگزار شود پاداش قابل توجهي هم بابت حضور در آن مسابقات دريافت مي‌كند. ولي همان ۲.۸ ميليون دلار كه فعلا به حساب پرسپوليس واريز شده تمام مشكلات مالي باشگاه را حل مي‌كند. اگر نرخ دلار را ۳۰ هزار تومان در نظر بگيريم درآمدزايي سرخ‌ها از حضور در فينال اي‌سي‌ال به ۸۴ ميليارد تومان مي‌رسد. رقمي كه هم بدهي برانكو را صاف مي‌كند هم ساير بدهي‌هاي سرخ‌ها را. هواداران اين تيم بعد از موفقيت تيم‌شان در آسيا و گرفتن پاداش‌هاي ارزي قابل توجه به شوخي نوشتند: «آن قدري كه پرسپوليس براي ايران ارز آوري كرده حسن روحاني به عنوان رييس‌جمهور نكرده.»
با اين وجود هواداران از اينكه پاداش‌ها گم و گور شود وحشت دارند. خيلي از آنها معتقدند درآمدهاي ارزي باشگاه محبوب‌شان به تيم تزريق نمي‌شود. آنها معتقدند سرنوشت پاداش تيم از حضور در فينال ليگ قهرمانان ۲۰۱۸ مشخص نشده است. بنابراين انتظار دارند اين بار مديريت باشگاه بابت ريال به ريال خرج كردن پاداش جديدشان حساب پس بدهد. آنها اصلا دل‌شان نمي‌خواهد وقتي تيم‌شان با اين خون دل خوردن و تلاش و حمايت هواداران به فينال آسيا رسيده ببينند پاداش‌ها سر به نيست شده و سال بعد مديران پرسپوليس از نبود پول گلايه مي‌كنند و بدهي‌ها و شكايت‌ها يكي يكي از راه مي‌رسند. مديران پرسپوليس به اعتقاد بسياري از كارشناسان تا به حال نمره قبولي نداشته‌اند و پشت موفقيت‌هاي تيم مخفي شده‌اند. حال آنها مي‌توانند با مديريت درست اين منبع درآمدي نشان بدهند كه چندان هم غير قابل اعتماد نيستند.
خوب است در چنين شرايطي دستگاه‌هاي نظارتي و سازمان‌هاي بازرسي روي دريافت اين پول و نحوه هزينه كردنش دقت نظر به خرج بدهند. درآمدهاي ارزي در اين روزگار براي هر باشگاهي حكم گنج را دارد و پرسپوليس نيز از اين قاعده مستثني نيست. اين باشگاه در مرحله نخست كه كسب درآمد باشد بسيار موفق عمل كرده و حال تنها مي‌ماند هنر هزينه كردن اين پول‌ها كه هواداران پرسپوليس فعلا نگران اين مساله هستند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون