• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4766 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر

در 2 روز پياپي ركورد فوت كرونا شكسته شد

ديروز 272 نفر جان باختند

گروه اجتماعي| ديروز و كمتر از 24 ساعت پس از ثبت ركورد ديگري از فوت 251 بيمار كوويد 19 ظرف يك شبانه‌ روز، وزارت بهداشت از ثبت فوت 272 بيمار كوويد 19 در شبانه روز 20 تا 21 مهر ماه خبر داد. با اين اعلام، اولين ركورد ثبت بالاترين فوتي‌هاي كرونا در دو روز پياپي هم براي اولين‌بار شكسته شد. بنا به گزارش سخنگوي وزارت بهداشت، ظهر ديروز و به دنبال شناسايي روزانه و تجميعي از مبتلايان در ايران، تعداد بيماران كوويد 19 در كشور به ۵۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر و با فوت ۲۷۲ نفر از بيماران مبتلا، تعداد جانباختگان كرونا در كشور هم به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسيد. سيما سادات لاري ديروز درباره آخرين آمار مبتلايان قطعي به كوويد 19 گفت: «تا ۲۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، ۴ هزار و ۲۰۶ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه دو هزار و ۶۳ نفر از آنها بستري شدند و هم‌اكنون، ۴۵۳۳ نفر از بيماران مبتلا به كوويد۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.»  به گفته او، استان‌هاي تهران، اصفهان، قم، آذربايجان شرقي، خراسان جنوبي، سمنان، قزوين، لرستان، اردبيل، خوزستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، گيلان، بوشهر، زنجان، ايلام، خراسان رضوي، مازندران، چهارمحال و بختياري، البرز، آذربايجان غربي، مركزي، كرمان، خراسان شمالي، همدان و يزد در وضعيت قرمز و همچنين استان‌هاي كردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نيز در وضعيت هشدار قرار دارند.» 
آخرين وضعيت ابتلا و فوت كوويد 19 در استان‌ها به نقل از مقامات استاني 
   معاون دانشگاه علوم پزشكي تبريز: «ظرف روزهاي گذشته، هر روز 300 الي 400 بيمار جديد شناسايي كرديم و آمار فوتي‌هاي ناشي از كرونا در آذربايجان شرقي بالاست چنانكه تعداد فوتي‌ها در روز گذشته، از ۱۸ نفر به ۲۶ نفر رسيد.» 
   رييس دانشگاه علوم پزشكي قم: «۷۶۹ نفر مشكوك به كرونا در بيمارستان‌هاي قم بستري هستند كه حال ۱۵۵نفر از آنها وخيم است. ظرف 24 ساعت گذشته هم ۱۳۰ بيمار جديد پذيرش شده‌اند و ۱۸ نفر از مبتلايان هم فوت كرده‌اند.» 
   معاون دانشگاه علوم پزشكي شيراز: «طي ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مبتلاي كوويد 19 در استان فارس جان باختند و آمار كل فوتي‌ها از زمان شيوع بيماري كرونا تا امروز به 1092 نفر رسيد . تعداد كل بيماران استان هم به ۶۳ هزار و ۹۹ نفر افزايش يافته است.»
   رييس دانشگاه علوم پزشكي كردستان: ظرف 24 ساعت گذشته ۲۲۴ بيمار جديد آلوده به ويروس كرونا در استان شناسايي شدند و حالا ۴۲۲ بيمار مبتلا در بيمارستان‌هاي استان كردستان بستري هستند. از ابتداي شيوع بيماري تاكنون هم ۵۰۹ نفر از بيماران در اين استان جان خود را از دست داده‌اند.»
   معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز: «رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در اين استان به كمتر از ۵۰ درصد رسيده است. در حال حاضر انتقال بيماري خانوادگي شده و عفونت بين خانواده‌ها به‌ شدت در حال گسترش است.  اين بيماري تنها براي ديگران نيست، بلكه براي من و شما نيز هست.» 
   سرپرست دانشگاه علوم پزشكي البرز: «در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بيمار كوويد ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جانباختگان اين بيماري در استان به ۱۳۲۲ نفر رسيده است. در همين بازه 24 ساعته هم ۱۳۷ بيمار كوويد ۱۹ در مراكز درماني استان بستري شده‌اند و مجموع كل موارد بستري در استان البرز ۱۹ هزارو ۵۶۱ نفر است.»
  رييس دانشگاه علوم پزشكي ايلام: «در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد فوتي ناشي از بيماري كرونا در استان داشتيم و مجموع فوت‌شدگان ناشي از كرونا تا اين لحظه به ۲۸۱ نفر رسيده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ مورد مثبت جديد بيماري كرونا در استان شناسايي شده و آمار مبتلايان به كرونا در استان به ۱۲۲۰۶ نفر رسيده است.» 
   معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان: «محدوديت‌هاي كرونايي اعمال شده به دليل رعايت نكردن نكات بهداشتي توسط زنجاني‌ها تاثيري نداشته و بالعكس پياده‌روهاي زنجان مملو از جمعيت است. در حالي كه حالا در استان زنجان با كمبود پزشك عمومي مواجه هستيم.» 
   رييس دانشگاه علوم پزشكي بيرجند: «طي يك هفته اخير شرايط خوبي را در استان نداشتيم و رتبه پنجم كشوري از نظر نرخ بروز بيماري كرونا به خراسان جنوبي تعلق گرفت. بر اساس آخرين آمار ۱۴۸ مبتلاي كرونا در بيمارستان‌هاي استان بستري هستند. با ۶ مورد فوتي جديد هم شمار فوتي‌هاي كوويد 19 در استان خراسان جنوبي به ۱۸۸ مورد رسيد و ميزان رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در اين استان، ۴۷ درصد است.»
   معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي ابن‌سيناي همدان: «تعداد موارد قطعي ابتلا به كوويد 19 در استان همدان به ۴۹۹۴ بيمار رسيده و ۶۶۵ نفر هم جان خود را بر اثر اين بيماري از دست دادند. روند ابتلا به كرونا در استان همدان همچنان افزايشي است و در حال حاضر ۷۲۰ نفر در بيمارستان‌هاي استان همدان بستري هستند كه با وجود دو نوبت افزايش تخت ICU، اكنون با افزايش آمار مبتلايان و بيماران نيازمند به مراقبت‌هاي ويژه، با كمبود تخت در بخش ICU مواجه هستيم و بايد تعداد تخت‌هاي اين بخش افزايش پيدا كند .» 
   سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي يزد از شناسايي ۹۴۵ بيمار مبتلا به كوويد ۱۹ در يك هفته اخير در يزد خبر داد و گفت: «از ۱۳ مهرماه تا روز گذشته، روزانه ۱۳۵ نفر به كوويد ۱۹ مبتلا شده‌اند. از ابتداي شيوع كرونا در استان تاكنون، ۹ هزار و ۴۴۷ نفر مبتلاي قطعي به كوويد ۱۹ در استان شناسايي شده‌اند كه از اين تعداد سه هزار و ۹۱۴ نفر بستري و پنج هزار و ۵۳۳ نفر سرپايي تحت درمان قرار گرفته‌اند. در شهرستان ميبد تعداد بيماران سه برابر شده و تعداد مبتلايان در شهرستان ابركوه در حدي افزايش يافته كه اين شهرستان با كمبود تخت مواجه شده و در برخي موارد بيماران به ساير مراكز درماني اعزام مي‌شوند. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون