• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4766 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۲ مهر

در شطرنج جام ملت‌هاي آسيا رقم خورد

۶ برد براي تيم‌هاي زنان و مردان ايران

رقابت‌هاي شطرنج جام ملت‌هاي آسيا در دو بخش زنان و مردان به صورت آنلاين در حال برگزاري است. تيم زنان ايران در روز نخست مسابقات دست به كار بزرگي زد و توانست با سه پيروزي پياپي خودش را عنوان بخت نخست قهرماني معرفي كند. در اين رقابت‌ها اعضاي تيم زنان ايران را تركيب سارا سادات خادم‌الشريعه به عنوان نفر اول رنكينگ ايران، مبينا علي‌نسب، آنوشا مهديان، آناهيتا زاهدي‌فر و مطهره اسدي تشكيل داده‌اند.
پيش از شروع مسابقات تيم زنان ايران شانس ششم قهرماني به حساب مي‌آمدند و با توجه به غيبت چين، هندي‌ها بخت اول قهرماني معرفي شدند. تيم ايران در بازي نخست موفق شد با ۴ پيروزي كامل و نتيجه ۴ بر صفر مالزي را از پيش‌رو بردارد. نتيجه‌اي كه البته پيش از آغاز مسابقه نيز حدس زدنش كار دشواري نبود. شطرنج‌بازان كشورمان در دومين بازي مقابل لبنان قرار گرفتند و در حالي كه باز هم به نظر مي‌رسيد يك پيروزي راحت نصيب ايران خواهد شد، لبناني‌ها عملكرد قابل توجهي از خودشان به نمايش گذاشتند و سه نماينده ايران را متوقف كردند. ايران در اين بازي به لطف برد آناهيتا زاهدي‌فر توانست پيروز مسابقه لقب بگيرد.  تيم شطرنج زنان ايران در سومين مسابقه خود در جام ملت‌هاي آسيا مقابل بخت نخست قهرماني هند قرار گرفت. تيم ايران در اين بازي دست به كار بزرگي زد و توانست با نتيجه دو و نيم بر يك و نيم به پيروزي دست پيدا كند. به اين ترتيب تيم زنان شطرنج كشورمان فعلا با سه برد روز نخست توانستند وضعيت خوبي به دست آورند.  در بخش مردان نيز تيم ملي شطرنج ايران نمايش خوبي در شروع مسابقات داشت و هر سه بازي ابتدايي خود را با برد پشت سرگذاشت. تيم ايران كه با تركيب پويا ايدني، پرهام مقصودلو، محمد امين طباطبايي، احسان قائم‌مقامي و آرين غلامي در اين مسابقات با حريفان به رقابت مي‌پردازد جزو بخت‌هاي كسب عنوان قهرماني به حساب مي‌آيد. 
ملي‌پوشان كشورمان در بازي اول خود مقابل امارات قرار گرفتند. اماراتي‌ها كه با تيم اصلي در اين رقابت‌ها حضور ندارند با نتيجه سنگين ۴ بر صفر شكست خوردند. البته از تيم كشورمان نيز پرهام مقصودلو به عنوان بهترين بازيكن كشورمان در بازي نخست بازي نكرد. 
در بازي دوم، تيم ايران مقابل ژاپن قرار گرفت كه موفق شد با نتيجه ۳.۵ بر نيم ژاپن را شكست دهد. تنها تساوي اين دور توسط مقصودلو در كارنامه ايران ثبت شد. در بازي آخر نيز ملي‌پوشان شطرنج مقابل استراليا قرار گرفتند و توانستند به پيروزي ۲.۵ بر ۱.۵ برسند. در بازي آخر مقصودلو به تساوي رسيد و ايدني شكست خورد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون