• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4787 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ آبان

جلال‌الدين معيريان هم به كرونا مبتلا شد

سينماهاي تهران باز هستند يا تعطيل؟!

گروه هنر و ادبيات

جلال‌الدين معيريان

هنوز وضعيت پايداري ندارد

دختر جلال‌الدين معيريان طراح گريم سينماي ايران عنوان كرد بعد از انتقال پدرش به بيمارستاني ديگر او هنوز وضعيت پايداري ندارد ولي بهتر به او رسيدگي مي‌شود. بيتا معيريان دختر جلال‌الدين معيريان طراح گريم و چهره‌پرداز شناخته شده سينما و تلويزيون درباره وضعيت جسماني پدرش كه مدتي است به دليل بيماري كرونا بستري شده است به مهر گفت: پدرم مدتي در بيمارستان كسري بستري بود كه به دليل عدم رسيدگي او را به بيمارستان نيكان منتقل كرديم. او ادامه داد: پدرم اكنون در بيمارستان نيكان در بخش عمومي بستري است چون گويا‌ آي‌سي‌يو تخت خالي نداشته ولي با اين حال دستگاه‌هاي مورد نياز ‌آي‌سي‌يو در بخش نيز به او وصل است و رسيدگي خوبي به او مي‌شود. دختر جلال‌الدين معيريان اظهار كرد: پزشكان مي‌گويند وضعيت پايداري ندارد ولي به نسبت قبل حالش بهتر است و داروهايي كه مصرف كرده‌اند جواب داده است. او همچنين اضافه كرد: ريه پدرم حدود ۸۰ درصد درگير شده و فكر مي‌كنم هنوز مدتي بايد بستري باشد. معيريان در پايان گفت: خدا را شكر همان ‌طور كه گفتم در اين بيمارستان رسيدگي بالايي دارند به ويژه كه مادرم هم بستري شده و همه امكانات را براي پدر و مادرم فراهم كرده‌اند.

با كدام فيلم سينماها را باز كنيم؟

پس از گذشت بيش از يك ماه، زمان بازگشايي دوباره سينماها رسيده ولي با توجه به محدوديت ساعت كار سينماها و نبود فيلم جديد، سالن‌هاي انگشت‌شماري در تهران فعاليت خود را از سر گرفته‌اند. ايسنا در همين زمينه نوشته:«تير ماه امسال كه سالن‌هاي سينمايي پس از 4 ماه تعطيلي بازگشايي شدند، شور و انگيزه بيشتري براي فعاليت وجود داشت ولي اين روزها كه پس از حدود يك ماه سينماها مجاز به شروع كار شده‌اند فقط در چند سينما سانس‌هايي براي اكران همان فيلم‌هاي چند وقت قبل باز شده است. تا به حال نزديك به 6 سينما در تهران مثل چارسو، فرهنگ، موزه سينما و بهمن سانس‌هايي را تا ساعت 18 براي فروش مشخص كرده‌اند. اين در حالي است كه خيلي از سينمادارها تاكيد دارند كه وقتي در شرايط عادي رونق سينماها از ساعت 18 به بعد بوده، چطور بايد در اين شرايط سينماي خود را داير كنند؟ در اين باره محمدرضا صابري، دبير و سخنگوي انجمن سينماداران گفته: مشكل فعلي ما فقط محدوديت ساعت نيست بلكه فيلم هم هست و اينكه ما اصلا با كدام فيلم سينماها را باز كنيم؟ در اين شرايط عمده‌ترين مشكل ما ويروس مرموز كرونا و بعد از آن نداشتن فيلم است كه متاسفانه بعد از ۹ ماه از شيوع اين ويروس و تاثير بر مشاغل مختلف از جمله سينما، تهيه‌كننده‌ها فيلمي را اكران نمي‌كنند.

او افزود: ما به رياست سازمان سينمايي گفتيم كه بايد شرايطي فراهم شود تا دغدغه و نگراني تهيه‌كنندگان تا حدودي رفع شود چون نه همكاران سينمادار من و نه دوستان تهيه‌كننده هيچ‌كدام به دنبال سود نيستند و اصلا سودي وجود ندارد كه بخواهند به دنبال آن باشند. ما مي‌خواهيم بيشتر از اين ضرر نكنيم چون ۹ ماه است كه از جيب هزينه مي‌كنيم و بيشتر از اين توان نداريم. او با اشاره به اينكه «ما به دنبال اين هستيم كه فيلم خوب در سينماها اكران شود» درباره اينكه قرار بود پس از بازگشايي فيلم «ديناميت» اكران شود ولي وقتي چنين محدوديت ساعتي در نظر گرفته شده آن هم منتفي مي‌شود، گفت: «ديناميت» و چند فيلم ديگري كه براي اكران آنها رايزني كرده بوديم، وقتي مي‌توانند اكران شوند كه بسته حمايتي سازمان سينمايي نيز فراهم شود كه هنوز به نتيجه نرسيده است. در واقع اين محدوديت ساعت در مشاغل يك بحث جديد است و مهم‌تر از آن براي ما اين است كه فيلم اكران شود. صابري درباره بسته حمايتي سازمان سينمايي توضيح داد: پيشنهادي در شوراي صنفي نمايش مطرح و در جلسه‌اي با رياست سازمان سينمايي(حسين انتظامي) هم تقريبا قطعي شده بود و به ستاد كروناي سازمان سينمايي براي تصويب ارجاع داده شد مبني بر اينكه سازمان سينمايي سالن‌ها را برحسب درجه‌اي كه دارند با درصدهاي متفاوت مينيمم گارانتي كند كه هنوز اعلام نشده و فكر مي‌كنم به دنبال تامين منابع مالي آن باشند. اما نكته بعدي هم ساعت كاري است كه در نظر گرفته شده به ويژه در اين شرايط كه كسي در اين بازه زماني(از صبح تا ساعت18) به سينما نمي‌آيد. او يادآوري كرد: پيش از شيوع كرونا تا ساعت 17 بليت نيم‌بها مي‌فروختيم ولي باز هم در اين ساعت مخاطب چنداني نداشتيم. در كرونا هم كه تقريبا بيشتر روزها بليت‌ها نيم‌بها بودند اما توفيقي حاصل نشد به همين دليل هم مشخص است كه نتيجه بازگشايي در اين ساعت چه خواهد بود. صابري در پايان تاكيد كرد: در حال حاضر دو مجموعه لوتوس‌مال و صبامال در دو نقطه از تهران (خيابان كارگر جنوبي و نازي‌آباد) آماده بهره‌برداري هستند كه شرايط خيلي خوبي دارند اما بايد يك فيلم خوب اكران شود كه بتوانند كار را شروع كنند. همچنين به جرات تاكيد مي‌كنم كه سالن‌هاي سينما در حال حاضر يكي از امن‌ترين مكان‌هاي عمومي هستند و پروتكل‌هاي بهداشتي با جديت در آنها رعايت مي‌شود و پيش‌تر هم كارشناسان ستاد كرونا به طور متداوم بازرسي داشتند و مشكلي وجود نداشت. بنابراين به عنوان دبير و سخنگوي انجمن سينماداران از سازمان سينمايي مي‌خواهم كه به داد سالن‌هاي سينما برسد و با اين وضعيت حيف است روند سالن‌سازي كه در مال‌هاي بزرگ راه افتاده بود، متوقف شود و انگيزه‌ها از بين برود. فيلم‌هاي سينمايي كه اكنون در تهران اكران مي‌شوند «آقاي سانسور»، «بي‌حسي موضعي»، «پيشي‌ميشي» و «آبادان يازده 60» هستند و برخي سينماهايي كه حتي در چند سانس محدود اقدام به باز كردن سانس براي فروش كرده‌اند نيز متعلق به نهاد يا ارگان‌هاي دولتي هستند.

كن اسپيرز خالق «اسكوبي- دو» درگذشت

به گزارش مهر به نقل از ورايتي، كن اسپيرز از خالقان سريال انيميشن محبوب «اسكوبي- دو» و از ‌موسسان شركت تهيه روبي- اسپيرز در كنار جو روبي در ۸۲ سالگي درگذشت. كوين اسپيرز پسر او گفت كه اسپيرز به خاطر مشكلات ايجاد شده به دليل بيماري دمانس اجسام از دنيا رفت. كوين اسپيرز گفت: كن هميشه به خاطر هوش، داستان‌سرايي، وفاداري به خانواده و اخلاق كاري قوي‌اش در يادها خواهد ماند. كن نه تنها اثري بلندمدت روي خانواده‌اش گذاشت بلكه به عنوان خالق «اسكوبي- دو» بر زندگي خيلي‌ها اثرگذار بود. كن در تمام طول عمرش براي ما يك الگو بود و در قلب‌هاي‌مان زنده خواهد ماند. اسپيرز كه دوازدهم مارس ۱۹۳۸ به دنيا آمده بود در لس‌آنجلس كاليفرنيا بزرگ شد و با پسر ويليام هانا تهيه‌كننده انيميشن دوست شد. او بعدا در شركت هانا به عنوان تدوينگر صدا استخدام شد. او در حالي كه در بخش صدا كار مي‌كرد با جو روبي آشنا شد و آنها شراكت نويسندگي موفق خود را آغاز كردند. آنها با هم براي هانا نمايش‌هاي تلويزيوني نوشتند و براي شركت تهيه تلويزيوني مارتي كرافت و دوپتي- فرلنگ انترپرايزز محتوا توليد كردند. اسپيرز و روبي سريال‌هاي انيميشن محبوب «اسكوبي- دو، كجايي!»، «داينوموت»، «سگ پديده» و «جبرجا» را براي هانا و «باركلي‌ها» و «گربه‌هاي شكاري» را براي دوپتي- فرلنگ توليد كردند. فرد سيلورمن، رييس بخش برنامه‌هاي كودك شبكه سي‌بي‌اس هر دوي آنها را در اوايل دهه 70 ميلادي براي نظارت بر كارتون‌هاي صبحگاهي شنبه سي‌بي‌اس استخدام كرد و وقتي سيلورمن به اي‌بي‌سي رفت، آنها هم با او رفتند. اسپيرز همچنين مشاور داستان سريال تلويزيوني «سياره ميمون‌ها» سال ۱۹۷۴ بود. در سال ۱۹۷۷ اسپيرز و روبي استوديوي خودشان را با عنوان روبي- اسپيرز پروداكشنز خلق كردند. آنها چند سريال انيميشن از جمله «سوپرمن»، «آلوين و چيپمانكس»، «ميستر تي» و «ساعت كمدي-ماجراجويي مرد پلاستيكي» را خلق كردند. شركت تفت انترتينمنت كه كمپاني مادر شركت هانا يعني هانا- باربرا بود، شركت روبي- اسپيرز پروداكشنز را خريد. در نهايت در سال ۱۹۹۱ شركت ترنر برادكستينگ اين كمپاني همچنين هانا- باربرا را خريد.

«قورباغه» و ماجراي عجيب

چند جوان اكباتاني

«قورباغه» اولين سريال هومن سيدي براي شبكه نمايش خانگي، يكي از پرستاره‌ترين مجموعه‌هاي داستاني ا‌ست كه قرار است به صورت اختصاصي فقط از «نماوا» پخش شود. قصه «قورباغه» را هومن سيدي نوشته و اين اولين باري است كه نويد محمدزاده و صابر ابر جلوي دوربين يك سريال هنرنمايي مي‌كنند. عبور از مرزهاي ذهني، كسب قدرت و ثروت و تغيير انسان‌ها در شرايط با گذشت زمان بخش‌هايي از دغدغه‌هاي شخصيت‌هاي روايت‌گر اين سريال است؛ سه جوان ساكن اكباتان با يك اتفاق ساده وارد ماجرايي عجيب و پيچيده مي‌شوند و…فيلمبرداري سريال «قورباغه» تمام شده، در ۱۶قسمت آماده پخش است و از سوم آذر، هر دوشنبه فقط در پلتفرم «نماوا» منتشر مي‌شود. نويد محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهي، فرشته حسيني، مهران غفوريان، آناهيتا افشار و هومن سيدي در اين سريال بازي كرده‌اند و تهيه‌كنندگي آن را علي اسدزاده به عهده داشته است.

تفنگ جيمز باند حراج مي‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اسلحه شان‌كانري در اولين فيلم جيمزباند به نام «دكتر نو» به حراج گذاشته شده است.اسلحه دستي كه توسط شان‌كانري فقيد در اولين فيلم سينمايي جيمزباند استفاده شد، ماه آينده در يك حراجي هاليوود به فروش خواهد رسيد.اين اسلحه نيمه‌اتوماتيك با مدل والتر پي پي انتظار مي‌رود كه در حدود ۱۵۰ الي ۲۰۰ هزار دلار در اين حراجي كه سوم دسامبر برگزار مي‌شود، به فروش برسد. اين سلاح به همراه مدل كوچك‌تر آن، به يكي از نمادها و سلاح‌هاي شناخته شده اين مجموعه سينمايي تبديل شدند. اين اسلحه كه اكنون از كار افتاده، توسط كانري در سال ۱۹۶۲ در فيلم «دكتر نو» استفاده شد. شان كانري كه به عنوان نخستين بازيگر جيمزباند در فيلم‌هاي سينمايي شناخته مي‌شود در ۳۱اكتبر امسال در سن ۹۰ سالكي درگذشت. مارتين نولان، رييس حراج جولين‌ مي‌گويد: سايه از نيمرخ جيمزباند در حالي كه اين اسلحه را نگه مي‌دارد به يكي از نمادين‌ترين قسمت‌هاي مجموعه فيلم‌هاي جيمزباند تبديل شده است.حراجي جولين مي‌گويد اين اسلحه در ابتدا به كمپاني تامين كننده سلاح‌هاي اين فيلم يعني «BAPTY» تعلق داشت كه آن را در يك حراجي در سال ۲۰۰۶ به فروش رساند.اين اسلحه در صدر ۵۰۰ وسيله‌اي است كه از يادگاري‌هاي هاليوود به فروش مي‌رسد. در اين حراجي كلاهي كه تام كروز در فيلم «تاپ گان» پوشيده بود و همين‌طور اولين لباسي كه توسط بانوي اول سابق امريكا، ميشل اوباما، پوشيده شد نيز در اين حراجي به فروش مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون