• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4787 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ آبان

مدودف فاتح تنيس مسترز پاريس شد

دوست دارم حريفم را ديوانه كنم

رقابت‌هاي تنيس مسترز پاريس با قهرماني دانيل مدودف روس به پايان رسيد. تنيسور شماره ۵ جهان در ديدار نهايي موفق شد در حالي كه با باخت در ست نخست از الكساندر زورف عقب افتاده بود به بازي برگردد و فاتح مسابقات شود. مدودف ست نخست را با نتيجه ۵ بر ۷ به حريف واگذار كرد، اما در ادامه در ست دوم ۶ بر ۴ و در ست سوم ۶ بر يك برنده شد و جام قهرماني را بالاي سر برد.  مسابقات تنيس مسترز پاريس با شركت ۴۸ تنيسور در جدول اصلي آغاز شد. مهم‌ترين چهره‌ حاضر در رقابت‌ها رافائل نادال اسپانيايي مرد شماره 2 تنيس جهان بود كه بخت اول قهرماني معرفي شد. نادال در اين مسابقات به يك ركورد حيرت‌انگيز رسيد ولي نتوانست به ديدار پاياني برسد. نادال در دور دوم مسترز پاريس مقابل هموطنش فلسيانو لوپز قرار گرفت و با برتري
 2 بر يك مقابل او به ركورد ۱۰۰۰ پيروزي در رقابت‌هاي حرفه‌اي تنيس دست يافت؛ ركوردي اعجاب‌آور كه پيش از اين فقط توسط 3 تنيسور خلق شده بود. جيمي كارنز كه ۱۲۷۴ برد به دست آورد، راجر فدرر كه ۱۲۴۲ برد در كارنامه‌اش ديده مي‌شود و ايولن لندي كه با ۱۰۶۸ برد در رتبه سوم برترين تنيسورها از اين حيث قرار دارد. نادال در مرحله نيمه‌نهايي با نتيجه 2 بر صفر مقابل زورف تن به شكست داد و از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. مدودف هم با برد مقابل ميلوش رائونيك ديگر فيناليست مسابقات لقب گرفت.
فينال پاريس سومين فينال زورف در ماه گذشته ميلادي بود. او در شهر كلن در 2 مسابقه 2 قهرماني به دست آورده بود. او در بازي فينال هم خوب شروع كرد و درنهايت برنده ست نخست شد، اما مدودف در ادامه اصطلاحا كامبك زد و در ديداري كه 2 ساعت و 7 دقيقه به طول انجاميد در 2 ست پياپي به برتري رسيد و قهرمان شد. اين هشتمين قهرماني مدودف در ATP تورها به حساب مي‌آيد. آخرين قهرماني مدودف ۲۴ ساله در مسابقات مسترز برمي‌گشت به ۱۳ ماه پيش كه در چين موفق شد باز هم ميلوش رائونيك را شكست دهد و قهرمان شود. 
مدودف روس بعد از قهرماني گفت: «من واقعا تلاش مي‌كنم حريفم را ديوانه كنم.» او ادامه داد: «از برد در اينجا بسيار خوشحالم، به‌خصوص سطح بازي من در هفته‌اي كه گذشت واقعا بالا بود. من فكر مي‌كنم وقتي با چنين كيفيتي بازي مي‌كنم براي رقبايم آسان نيست كه برابرم قرار بگيرند.» قهرمان تنيس ۱۰۰۰ امتيازي پاريس درمورد مسابقه فينال هم گفت: «امروز يك مسابقه واقعا فشرده بود. بعد از ست اول نمي‌دانستم چه كاري بايد انجام دهم، زيرا من در ست قبل حتي يك‌بار هم نتوانستم گيم سرو حريفم را بريك كنم. احساس خوبي نسبت به اين مساله نداشتم. سرويس‌هايم را از دست مي‌دادم و احساس مي‌كردم مسابقه را از دست مي‌دهم.» مدودف در مورد بازگشتش به بازي هم توضيح داد: «خوشحالم كه توانستم با قدرت ذهني خودم عملكردم را بهتر كنم.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون