• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4790 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ آبان

ويژه

مشاركت همراه اول در مدرسه استارت‌آپي هوش مصنوعي

مركز تحقيق و توسعه همراه اول در راستاي كمك به توسعه اكوسيستم استارت‌آپي كشور، در برگزاري مدرسه استارت‌آپي هوش‌ مصنوعي مشاركت مي‌كند. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، مركز تحقيق و توسعه همراه اول در راستاي مشاركت در توسعه اكوسيستم استارت‌آپي كشور و با هدف استفاده از ظرفيت دانش و فناوري در راستاي اولويت‌هاي اين شركت، به مشاركت در برگزاري مدرسه استارت‌آپي هوش مصنوعي پرداخته است. اين مدرسه استارت‌آپي كه توسط مركز توسعه مهارت‌هاي اقتصاد ديجيتال (ماد) و با حمايت ستاد توسعه فناوري‌هاي اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري و همكاري شتاب‌دهنده هوش مصنوعي همتك و شبكه يادگيري مهارت كي‌ورك برگزار خواهد شد، امكان استفاده از آموزش‌هاي تخصصي مورد نياز براي توسعه كسب‌و‌كار در حوزه هوش مصنوعي، استفاده از تجربه و دانش مدرسان اكوسيستم استارت‌آپي كشور و تمركز بر مسائل و اولويت‌هاي واقعي بازار كار به ‎عنوان محوريت شكل‌گيري تيم‌هاي استارت‌آپي را براي شركت‌كنندگان فراهم مي‌كند. علاقه‌مندان مي‌توانند براي ثبت‌نام و كسب اطلاعات بيشتر حداكثر تا تاريخ ٢٧ آبان‌ماه به نشاني اينترنتي https://maadcenter.com/ai-startup-school و صفحه اين رويداد در شبكه اجتماعي اينستاگرام به نشاني instagram.com/maad_center مراجعه فرمايند. در اين دوره علاوه بر ارايه فضاي استقرار جهت آموزش‎هاي تخصصي و منتورينگ طي دوره، به سنجش توان فردي به‌ منظور تشكيل تيم‏‌هاي استارت‌آپي پرداخته مي‌شود. معرفي ايده‌ها و تيم‌هاي برتر به شتاب‌دهنده‌ها و نهادهاي حمايتي از ديگر امكاناتي است كه در اين دوره ارايه مي‌شود.

 

اعلام ميزان پوشش اپراتورهاي تلفن همراه در شهرها، روستاها و جاده‌ها

جديدترين گزارش دوره‌اي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره آمار بخش ICT منتشر شد. جديدترين گزارش دوره‌اي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره آمار بخش ICT نشان مي‌دهد كه در بخش ارتباطات موبايلي تعداد «روستاهاي تحت پوشش خدمات تلفن همراه» رشد مناسبي داشته و «همراه اول» توانسته 44918 روستا را تحت پوشش خدمات شبكه خود درآورد كه 2.4 برابر روستاهاي تحت پوشش «ايرانسل» است. در ادامه اين گزارش به پوشش 18127روستا توسط «ايرانسل» و 604 روستا نيز توسط «رايتل» پرداخته شده است. شاخص «درصد پوشش جمعيتي» نيز براي همراه اول 96.9 درصد، ايرانسل 87.21 درصد و رايتل 58.04 درصد است. اپراتور اول تلفن همراه با در اختيار داشتن بيشترين ميزان پوشش جمعيت روستايي، همچنين بيشترين ميزان پوشش جاده‌هاي كشور را با پوشش 74596 كيلومتري در اختيار دارد. بعد از آن اپراتور دوم با پوشش 57763 كيلومتر جاده و اپراتور سوم با پوشش 23819 كيلومتري قرار گرفته‌اند.

همراه يار، يار خوب مشتركان تلفن همراه در دوران كرونا

سعيد ميرزاپور در يادداشتي نوشت: همراه يار نام سرويس جديد همراه اول است كه كاربران از طريق آن مي‌توانند خدمات مربوط به سيم‌كارت‌شان را در محل دريافت كنند. همراه موبايلستان باشيد تا با اين سرويس بيشتر آشنا شويد. از زماني كه ويروس منحوس كرونا پديدار شد، سبك زندگي مردم در جاهاي مختلف جهان از جمله ايران تغيير كرد. مردم تمام سعي خود را مي‌كنند تا امورشان را با كمترين ارتباط با سايرين انجام دهند و همين امر باعث رونق خدمات آنلاين شده است. خريد اينترنتي، دوركاري، تماشاي آنلاين فيلم به‌ جاي حضور در سينما و بسياري از اين قبيل موارد از جمله اتفاقاتي هستند كه بعد از كرونا رشد چشمگيري داشته‌اند. از سوي ديگر برخي سازمان‌ها و نهاد‌ها نيز با ارايه برخي خدمات جديد سعي كردند تا از حضور مردم در مراكز مختلف جلوگيري كنند و كار‌ها را به صورت آنلاين انجام دهند. از جمله اين سازمان‌ها مي‌توان به همراه اول اشاره كرد. اپراتور اول كشور طرحي را تحت عنوان همراه‌ يار آماده كرده است كه در جريان آن به مشتركان اين اپراتور خدمات در محل ارايه مي‌شود و ديگر نيازي نيست تا افراد براي انجام برخي از كارهاي مربوط به سيم‌كارت خود به دفاتر خدمات الكترونيك مراجعه كنند. در طرح همراه يار كاربران مي‌توانند ابتدا ثبت‌نام كرده و سپس با همان تعرفه خدمات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كار‌هاي خود را انجام دهند. التبه بايد توجه داشت كه كاربر در اين طرح فقط هزينه اياب و ذهاب را پرداخت مي‌كند كه بر اساس تعرفه سال 1399 مبلغ 20 هزار تومان است. پرداخت هزينه نيز براي كاربران سيم‌كارت دايمي روي قبض آنها صادر و براي كاربران اعتباري نيز از اعتبارشان كسر مي‌شود. خدمات مختلفي در اين طرح ارايه مي‌شود كه از جمله آنها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

انتقال مالكيت (تغييرنام) شماره تلفن همراه

فعال‌سازي سيم‌كارت

قطع مفقودي سيم‌كارت

تعويض سيم‌كارت

ترابرد به همراه اول

نصب و آموزش نرم‌افزار و اپليكيشن مانند همراه من و ...

دريافت كد محرمانه سيم‌كارت (pin، puk)

استفاده از اين طرح باعث مي‌شود كه كاربر در وقت و هزينه خود صرفه‌جويي كند، زيرا كه حضور در دفاتر خدمات الكترونيك نيازمند هزينه تردد است و از سوي ديگر وقت زيادي نيز بايد صرف شود. در شرايط فعلي هم كه حضور در مكان‌هاي شلوغ خطر ابتلا به كرونا را افزايش مي‌دهد، بهتر است كه افراد از خدماتي نظير همراه يار استفاده كنند. البته بايد توجه داشت كه همراه يار فعلا در تمام ايران در دسترس نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون