• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4792 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان

متهم عملكرد نماينده دادستان را مصداق انداختن سنگي در چاه توصيف كرد

اعلام برائت امامي از شراكت با رضوي

اخذ امضا از مدير در بهشت زهرا، حمايت يكي از مديران از تركيه، ارايه ملك بنياد شهيد به عنوان وثيقه و واريز ۴.۵ ميليارد به حساب دختري ۱۴ساله ازجمله مواردي است كه در بخش ابتدايي چهاردهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده محمد امامي و ۳۲ نفر ديگر مطرح شد. بخش دوم دادگاه اما بنابر روال جلسات گذشته دادگاه به اظهارات تند و تيز محمد امامي گذشت. 
ابتداي نوبت عصر دادگاه رسيدگي به پرونده محمد امامي، نماينده دادستان اين افراد حاضر در اين پرونده را به 3 لايه «افراد بي‌بضاعت كه نمي‌دانستند براي چه كساني كار مي‌كردند»، «كساني كه اطلاع داشتند» و «گروهي كه يكي از كشور خارج شده، آن يكي سريال‌سازي كرده و آن يكي پولشويي» توصيف و تاكيد كرد كه لايه اول از لايه سوم و برنامه‌هاي آنها هيچ اطلاعي نداشته‌اند و شايد همين توضيح رسول قهرماني باعث شد كه محمد امامي اظهاراتش را با توپ پُر آغاز كند. امامي كه پيش از اين ‌بارها نسبت به جو رسانه‌اي كه عليه‌اش به راه انداخته‌اند، گلايه كرده، اين نوبت هم نسبت به «كليپ‌سازي» و پر شدن «2 زونكن ۷۳۰ صفحه‌اي» عليه او در رسانه‌ها اعتراض كرد. محمد امامي با كنايه خطاب به نماينده دادستان گفت: «لايه اول را به لايه دوم و سوم ربط مي‌دهند و وقتي نمي‌توانند ثابت كنند، توهين مي‌كنند.» او همچنين قاضي دادگاه را به «حمايت از كيفرخواست و عدم حمايت از متهم» محكوم كرد و در پاسخ به اينكه مسعودي‌مقام در جلسه قبلي دادگاه اعلام كرده كه دادگاه «اسناد مالي ذي‌قيمتي را به دست آورده»، گفت: «همان طور كه اطلاعات ذي‌قيمتي به دست شما رسيده، اطلاعات ذي‌قيمتي نيز ما در اختيار داريم.» متهم امامي مدعي است كه اگر دفاع آخر از او در دادسرا اخذ و پرونده‌اش كارشناسي مي‌شد و نيز اگر آخرين گزارش آگاهي درمورد پيگيري پولشويي به نتيجه مي‌رسيد و به او و فرزان مي‌رسيد و اگر اين روند ۳ ماه طول مي‌كشيد، مشمول استجازه نمي‌شد.» اشاره امامي به استجازه رييس سابق قوه قضاييه از مقام معظم رهبري براي برگزاري دادگاه‌هاي ويژه رسيدگي به مفاسد اقتصادي است كه در سال ۹۷ با آن موافقت شد.
تهيه‌كننده سريال شهرزاد كه حالا در مقام متهم يك پرونده اقتصادي قرار گرفته، مدعي است كه يك جاي كار در اين نوع كيفرخواست مي‌لنگد؛ «شما هنوز يك ادله نياورده‌ايد كه در دوبي به كدام حساب فرزان پول رفته، اينكه الان فقط به اين نتيجه رسيديد؛ هدايتي كه محاكمه شد از 3۰: 2۰ خودم شنيدم كه آقاي قهرماني گفت يك سيم‌كارت هم به نامش نبوده؛ شما زندگي من را شخم زديد!» امامي معتقد است كه برايش پرونده‌سازي كرده‌اند و چنانچه در جلسات قبلي دادگاه هم به‌دفعات گفته بود، بار ديگر تاكيد كرد: «من ۱۸ اسفند به امريكا رفتم، اگر مي‌ترسيدم، برنمي‌گشتم. من در سال ۹۸ هم به فرانسه رفتم، شما در ارديبهشت‌ماه ۹۸ پويان‌مهر را گرفتيد؛ اگر او آدم من بود، من برنمي‌گشتم.»
محمد امامي در بخش ديگري از دفاعياتش از هرگونه همكاري با سيدمحمدهادي رضوي اعلام برائت كرد. رضوي، داماد شريعتمداري، وزير كار و از سرمايه‌گذاران سريال شهرزاد است. او در يكي ديگر از سري پرونده‌هاي موسوم به بانك سرمايه به اتهام اخلال در نظام اقتصادي حاضر بود. پرونده‌اي كه رسيدگي به آن را نيز قاضي مسعودي‌مقام در مقام قاضي و رسول قهرماني در جايگاه نماينده دادستان برعهده داشتند و درنهايت با پايان آن به صدور حكم منجر شد. رضوي در آن پرونده به ۲۰ سال حبس، رد مال و ۷۴ ضربه شلاق و محروميت از خدمات دولتي محكوم شد و حالا در بخش ديگري از سري پرونده‌هاي بانك سرمايه، محمد امامي ضمن اعتراض به آنچه «فضاسازي» مي‌خواند، مي‌خواهد تا يك بار براي هميشه تكليفش را با رضوي مشخص كنند. او اعلام كرد كه هيچ شراكتي با رضوي نداشته و فقط در سريال شهرزاد يك بار همكاري كرد‌ه‌اند. همكاري كه حالا امامي بر آن برچسب «اشتباه» زده و مي‌گويد كه نبايد بر اساس اين همكاري اشتباه جوابگوي رضوي هم باشد. 
متهم رديف اول اين پرونده در ادامه دفاعياتش كه البته هم در اين جلسه دادگاه و هم در جلسات پيشين بارها از سوي قاضي «صحبت‌هاي پراكنده و خارج از كيفرخواست» خوانده شده، خطاب به نماينده دادستان گفت: «اين سنگي كه شما در چاه انداختيد و مي‌خواهيد اثبات كنيد كه پرونده را درست بسته‌ايد، مي‌دانم تجربيات قاضي مسعودي‌مقام اين اجازه را نخواهد داد، اما نمي‌دانم نتيجه چه خواهد بود.» ادامه اين جلسه دادگاه به توضيحات نماينده بانك سرمايه كه امامي را متهم به «سياه‌نمايي» مي‌كند و البته رد ادعاهاي متهم رديف اول اين پرونده از سوي نماينده دادستان گذشت. رسيدگي به اين پرونده البته همچنان ادامه دارد و چنانچه رسول قهرماني در اين جلسه از دادگاه اعلام كرد، رسيدگي به پولشويي صورت گرفته از سوي امامي كه در نتيجه آن «۲۷ ميليارد در حساب مادر او و ماشين‌هايي به نام خواهرش و پول‌هايي به حساب داماد‌هاي او» رفته، به صورت جداگانه رسيدگي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون