• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4793 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۸ آبان

دست‌خط ۲۷۵ هزار دلاري بتهوون

شرايط جسماني نامناسب احمدرضا معتمدي

گروه  هنر  و  ادبيات

«چهل و هفت» در شبكه خانگي

فيلم سينمايي «چهل و هفت» به كارگرداني احمد اطراقچي و عليرضا عطاء‌الله تبريزي و تهيه‌كنندگي ناهيد دل آگاه از روز 28 آبان ماه در شبكه نمايش خانگي توزيع مي‌شود. اين فيلم در پلتفرم فيليمو هم نمايش داده مي‌شود و در ادامه تور جشنواره‌اي خود راهي لوناولاي هندوستان خواهد شد تا در جشنواره ليفت اين كشور (Lifft India Filmotsav) شركت كند. اين جشنواره به دليل شيوع بيماري كرونا در ماه دسامبر امسال به صورت آنلاين برگزار خواهد شد. «چهل و هفت» داستاني اپيزوديك درباره سه زن ميانسال از سه طبقه اجتماعي متفاوت است كه در بلندترين شب سال به شكلي ناخواسته روي زندگي همديگر تاثير مي‌گذارند و موضوع اصلي آن خشونت عليه زنان است. در فيلم سينمايي «چهل و هفت» بازيگراني چون لادن مستوفي، مهدي احمدي، شيدا خليق، رابعه مدني، مهرنوش ستاري و محمدرضا غفاري با هنرمندي حميدرضا آذرنگ، شقايق فراهاني و ريما رامين‌فر به ايفاي نقش پرداخته‌اند. سولماز اعتماد بخش بين‌المللي فيلم «چهل و هفت» را بر عهده دارد.

 

«دي كاپريو» فيلمنامه «قاتلان ماه كامل»

را تغيير داد

«اريك راث» فيلمنامه‌نويس فيلم جديد «مارتين اسكورسيزي» از بازنويسي فيلمنامه و همچنين تاريخ آغاز فيلمبرداري اين فيلم خبر داد. به گزارش ايسنا به نقل از ورايتي، «اريك راث» نويسنده برنده اسكار فيلم‌هاي «فارست گامپ» و «مورد عجيب بنجامين باتن» كه نگارش فيلمنامه اقتباسي «قاتلان ماه كامل» پروژه جديد سينمايي «مارتين اسكورسيزي» را بر اساس رمان نوشته «ديويد گرن» بر عهده دارد، اعلام كرد پيش‌بيني مي‌شود اين فيلم در ماه مارس ۲۰۲۱ فيلمبرداري خود را آغاز كند. «قاتلان ماه كامل» قرار بود ابتدا در ماه مارس ۲۰۲۰ مقابل دوربين برود اما به سبب همه‌گيري ويروس كرونا، ساخت آن به تعويق افتاده است. او همچنين با تاييد شايعات درباره تلاش «لئوناردو دي كاپريو» براي تغيير فيلمنامه توضيح داد: «چهار يا پنج سال روي كتاب «قاتلان ماه كامل» كار كردم و فكر مي‌كنم فيلمنامه نوشته من بر اساس كتاب دقيق بود. داستان فيلم درباره مجموعه قتل‌هايي است كه در دهه ۱۹۲۰ ميلادي در اوكلاهاما روي داد؛ زماني كه سرخپوستان منطقه اوسيج در زيرزمين‌هاي خود نفت كشف كردند و سپس تك به تك كشته شدند. وقتي آمار قتل‌ها زياد شد، اف‌بي‌آي كه تازه تاسيس شده بود، پرونده را در دست گرفت و يكي از هولناك‌ترين جنايت‌هاي سازمان‌يافته تاريخ امريكا افشا شد. اين فيلم طبق برنامه‌ريزي بايد در ماه مارس امسال مقابل دوربين مي‌رفت اما شيوع ويروس كرونا پروژه را متوقف كرد. «دي كاپريو» خواستار ايجاد تغييراتي در داستان بود و ما در اين مورد بحث كرديم و در نهايت ۵۰ درصد او و ۵۰ درصد من برنده شديم». در نسخه اوليه فيلمنامه «قاتلان ماه كامل»، «دي كاپريو» در نقش يك قهرمان و به عنوان مامور فدرال سازمان تازه‌تاسيس اف‌بي‌آي وارد مي‌شود تا معماي يك سري قتل را حل كند اما در نسخه بازنويسي‌شده او در واقع برادرزاده يكي از قاتلان شرور با بازي «رابرت دنيرو» خواهد بود. «رابرت دنيرو» و «لئوناردو دي كاپريو» دو بازيگري هستند كه حضورشان در اين فيلم قطعي شده است.

 

اوضاع نامطلوب كارگردان ديوانه‌اي

از قفس پريد

كارگردان فيلم‌هاي «ديوانه‌اي از قفس پريد» و «آلزايمر» به علت سكته قلبي و مغزي، شرايط بسيار بدي دارد و براي همين همچنان بستري است. تسنيم در همين رابطه نوشت: براي انجام يك گفت‌وگو با دكتر احمدرضا معتمدي، كارگردان سينماي ايران و استاد دانشگاه و نويسنده تماس گرفتيم. پيشاپيش از اطرافيان وي باخبر بوديم كه احوال چندان مساعدي ندارد اما با تماسي كه با او گرفتيم، متوجه شديم كه اين سينماگر بزرگ و محترم كشور، از شرايط جسماني بسيار بدتري برخوردار شده‌ تا اين حد كه نيمي از بدنش دچار فلجي شده است.

با او با توجه به شرايط وخيمش گفت‌وگو نكرديم، اما در خلال صحبت‌هاي كوتاهش اشاره به اتفاقاتي كه براي سلامتي‌اش رخ داده است، كرد. اينكه سال خوبي را تا اينجا پشت سر نگذاشته است و سكته قلبي و مغزي كرده و براي مداواي خود بايد از داروهايي استفاده مي‌كرده كه به خاطر تحريم به سختي به دست آورده اما نتيجه نگرفته است. اين روند باعث شده است كه عضلات بدنش دچار نوعي فلجي شود كه شايد با درمان بتواند حالت صحيحي به خود بگيرد. الگوگيري غلط مفاصل و عضلاتش، كار را براي او سخت‌تر كرده است. از برخي سخنانش كه درباره سينماي ايران گفت به علت آنكه راضي نبود حتي يك كلمه از آن را منتشر كنيم، مي‌گذريم و فقط به اين بسنده مي‌كنيم كه گفت‌ حرف‌هاي نزده در سينه‌اش بسيار است.كارگردان فيلم «ديوانه‌اي از قفس پريد» كه در جشنواره فجر توانست جوايز اصلي آن را به دست آورد، در روزهاي خوبي به سر نمي‌برد اما اميدش را براي ادامه كار و زندگي از دست نداده است. براي او دعا كنيم تا بتواند باز هم روي پا بايستد.

 

دست‌خط ۲۷۵ هزار دلاري بتهوون

به گزارش ايرنا نامه‌اي كوتاه از «بتهوون»، آهنگساز و پيانيست مشهور آلماني، در يك حراجي آنلاين چهار برابر قيمت تخميني به فروش رفت. نامه‌اي كه لودويگ فان بتهوون از بزرگان تاريخ موسيقي در آن از يك پيانيست خواسته آهنگش را پس بفرستد، در يك حراجي آنلاين در امريكا به قيمت ۲۷۵ هزار دلار چكش خورد، يعني چهار برابر قيمت تخميني كارشناسان حراجي. متوليان حراجي هريتج آكشنز (Heritage Auctions) دالاس درباره مخاطب اين نامه كه «آقاي فون باومن» نام دارد، زحمت تحقيق بيشتر به خود ندادند. تاريخ ارسال اين نامه نيز چيزي بين سال ۱۸۰۲ تا ۱۸۱۶ تخمين زده مي‌شود. خريدار دست‌نوشته بتهوون، يك پيانيست امريكايي است كه قصد دارد اين نامه را به كالجي كه در آن تحصيل كرده اهدا كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون