• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4795 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر

رييس‌جمهوري در آيين بهره‌برداري ۱۳ پروژه در حوزه حمل و نقل خبر داد

نوسازي ناوگان حمل‌‌ونقل؛ اگر نبود خباثت ترامپ

بهره‌برداري از ۱۳ پروژه آزادراهي و فرودگاهي كشور روز پنجشنبه و درادامه پويش ملي تدبير و اميد توسط رييس‌جمهوري و از طريق ويديوكنفرانس برگزار شد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، حسن روحاني روز پنجشنبه در اين مراسم با تاكيد بر اينكه حمل‌‌و‌نقل از پايه‌ها و اركان جهش توليد، توسعه كشور و گسترش گردشگري و روابط با جهان است از افتتاح بيش از ۳ هزار و ۱۴۳ ميليارد تومان طرح در حوزه حمل و نقل در يك روز خبر داد و آن را نشانه توجه ويژه دولت به اين بخش توصيف كرد. او همچنين تاكيد داشت كه تا پايان اين دولت ۹ پروژه بزرگ در حوزه راه و حمل‌و‌نقل افتتاح خواهد شد و اذعان كرد كه توسعه ترانزيت از شمال به جنوب و شرق به غرب تحول بزرگي در منطقه ايجاد خواهد كرد. او با اشاره به خريد 16 فروند هواپيماي نو به دنبال توافق برجام، اظهار كرد: «اگر خباثت‌هاي دولت فعلي ايالات متحده نبود دولت تدبير و اميد برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي نوسازي تمام ناوگان حمل و نقل جاده‌اي، ريلي و هوايي كشور را انجام داده بود. امروز هم نوسازي ناوگان حمل و نقل كشور در حال انجام است اما به دليل توطئه‌هاي دولت اخير امريكا كندتر به پيش مي‌رود.»
حسن روحاني با اشاره به اينكه «مساله حمل و نقل در روابط خارجي بسيار مهم است» توضيح داد: «ترانزيت و مخصوصا وضعيت ژئوپوليتيك ايران براي اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب اين منطقه از اهميت بسزايي برخوردار است. ايران هست كه مي‌تواند، خليج فارس و درياي عمان و اقيانوس هند را به بخش‌هاي شمالي، آسياي مركزي، روسيه و اروپاي شمالي متصل كند و باز جايگاه ايران است كه مي‌تواند شرق و غرب آسيا را به هم متصل كند و بحمدالله در زمينه راه و راه آهن اقدامات بسيار خوبي انجام شده و در هفته‌هاي آينده راه‌آهن خواف- هرات به افتتاح مي‌رسد و براي اولين‌بار راه آهن ايران وارد افغانستان مي‌شود. همچنين طرح‌هاي راه‌آهن ديگري كه بسيار با اهميت است، اميدواريم تا پايان اين دولت برخي را به افتتاح نهايي برسانيم و در باقي موارد هم بخش اعظم آنها را انجام دهيم.» او ادامه داد: «ترانزيت از شمال به جنوب و از شرق به غرب هم براي اقتصاد كشور و هم براي سياست و روابط خارجي ما مهم است و هم مي‌تواند تحول بزرگي در منطقه به وجود بياورد. البته اشاره كنم به شقاوت امريكايي‌ها كه همواره در سال‌هاي گذشته يكي از توطئه‌هايي كه عليه ملت ايران داشتند اين بوده كه راه‌هاي اصلي ترانزيت منطقه از ايران عبور نكند در اين زمينه تلاش‌هاي بسيار زيادي انجام دادند و البته موفقيت‌شان به خاطر جايگاهي كه ايران دارد زياد نبوده است.»
رييس‌جمهوري همچنين درمورد تلاش‌هاي دولت در حوزه حمل‌و‌نقل توضيح داد: «يكي از تلاش‌هاي دولت يازدهم و دوازدهم اين بوده كه در بخش حمل و نقل از فناوري‌هاي نوين و از شركت‌هاي استارت‌آپ استفاده كند و در اين زمينه قدم‌هاي بسيار خوبي برداشته شده است يعني به جاي اينكه يك كاميون به بندر مي‌رفت و بار را مي‌آورد و از اين طرف خالي مي‌رفت الان همين سيستم ارتباطي و استارت آپي به گونه‌اي است كه معلوم است كاميون چه باري را حمل مي‌كند و در مسير راه يا در مقصد نهايي كه مي‌رسد ديگر مجبور نيست كه خالي برگردد و با استفاده از اين فناوري مي‌تواند بار خود را انتخاب كند. بحمدالله اين مساله براي اقتصاد و كشاورزي بسيار حائز اهميت است.» او ادامه داد: «يكي از مسائل بسيار مهم دولت تا روز پاياني ادامه تكميل دولت الكترونيك، ديجيتال كردن اقتصاد و فعال كردن شركت‌هاي دانش‌بنيان و شركت‌هاي استارت آپي است. اين موضوع تحول بسيار بزرگي را در كشور تا امروز به وجود آورده و اين تحول را تا روز پاياني ادامه خواهيم داد.» رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: «مساله دوم نوسازي است. سيستم حمل و نقل كشور نياز به نوسازي دارد. حركت خوبي در نوسازي هوايي شروع كرديم و بعد از توافق هسته‌اي در همان ماه‌هاي اوليه توانستيم قراردادهاي بسيار مهمي را ببنديم و 16 هواپيماي نو وارد كشور شد. همه مي‌دانند كه براي خريد هواپيما در چه محذوريتي بوديم به نحوي كه ناچار بوديم از هواپيماهاي دست دوم استفاده كنيم و مسائل و مشكلات فراواني در اين زمينه وجود داشت. الحمدالله در همان ماه‌هاي اوليه، 16 فروند هواپيماي نو وارد كشور شد و اگر دولت خبيث اخير امريكا نبود الان ده‌ها فروند هواپيماي ديگر وارد شده و ناوگان هوايي كشورمان كاملا نوسازي شده بود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون