• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4796 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲ آذر

قلعه‌نويي پيش‌بيني‌ها را خراب كرد

تولد دوباره در ۵۷ سالگي

تقريبا اواخر فصل پيش بود كه امير قلعه‌نويي از هدايت سپاهان كنار رفت. زردپوشان اصفهاني كه قبل از تعطيلات كرونايي به خاطر حاضر نشدن در زمين مسابقه مقابل پرسپوليس سه بر صفر بازنده شدند بعد از شروع مجدد رقابت‌ها هم روند نزولي پيدا كردند و در نهايت حتي سهميه ليگ قهرمانان را هم از دست دادند. 
اميرخان هنوز هم يكي از مقصران اصلي آن شكست معرفي مي‌شود. موقعي كه اعلام شد قلعه‌نويي ديگر سرمربي سپاهان نيست هنوز فصل به اتمام نرسيده بود اما خيلي‌ها از تمام شدن قلعه‌نويي نوشتند. ما هم نوشتيم. نوشتيم ژنرال در سراشيبي قرار گرفته و احتمالا ديگر نبايد او را در تيم‌هاي بزرگ ببينيم. نوشتيم كار قلعه‌نويي به عنوان يك مربي تاپ لول تمام شده. بخش اول پيش‌بيني‌ها درست از آب در آمد. يعني امير قلعه‌نويي جايي در بين تيم‌هاي مدعي پيدا نكرد و سرمربي تيمي شد كه تنها يك فصل از حضورش در ليگ برتر مي‌گذشت. اما با گذشت دو هفته از شروع ليگ برتر به نظر مي‌رسد ممكن است مجبور شويم در پيش‌بيني دوم كمي بيشتر تامل كنيم يا لااقل آن را به تعويق بيندازيم. دو هفته، دو برد، ۵ گل زده يك گل خورده، يك مهاجم سه گله و يك كلين شيت حاصل كار امير قلعه‌نويي با گل‌گهر سيرجان بوده. آنها در هفته اول سپاهان مدعي را سه بر يك شكست دادند و در هفته دوم در دربي كرمان تيم تازه ليگ برتري شده مس رفسنجان را با دبل منشا از پيش‌رو برداشتند. گل‌گهر حالا ۶ امتيازي است و در صدر جدول ليگ برتر قرار دارد؛ نتيجه‌اي كه كمتر كسي تصورش را مي‌كرد.  اضافه شدن چند ستاره به تيم گل‌گهر يكي از دلايل موفقيت اين تيم مي‌تواند باشد. حضور عليرضا حقيقي دروازه‌بان تيم ملي در جام جهاني ۲۰۱۴، آرمين سهرابيان و ميلاد زكي‌پور مدافعان سابق استقلال، رضا شربتي و محسن كريمي از جمله اين بازيكنان هستند. علاوه بر اين مي‌توان از بازگشت گادوين منشا مهاجم سابق پرسپوليس و استقلال به فرم ايده‌آل گفت. منشا در دو بازي اول فصل سه گل زده و يك پاس گل داده و در مجموع روي هشتاد درصد گل‌هاي تيمش تاثير مستقيم داشته است. اين چيزي است كه مدت‌ها بود از منشا نديده بوديم. 
با تمام اين تفاسير بايد گفت آنچه گل‌گهر را در فصل جاري متمايز كرده حضور امير قلعه‌نويي روي نيمكت اين تيم است. به نظر مي‌رسد اين بار در و تخته خوب به هم جور شده‌اند. 
يك تيم كم‌حاشيه كه انتظار چنداني هم از آن نمي‌رود به همراه بازيكناني گوش به فرمان و با انگيزه در اختيار مربي‌اي قرار گرفته كه شناخت دقيقي از فوتبال ايران دارد و قصد كرده چيزهاي زيادي را اثبات كند. تيم گل‌گهر در دو بازي ابتدايي ليگ با همان فرمت مشخص تيم‌هاي قلعه‌نويي بازي مي‌كند اما بسيار روان‌تر و هماهنگ‌تر. گويا تولد ۵۷ سالگي‌ اميرخان (يك آذر) تبديل به يك تولد نمادين براي او شده؛ تولدي به معناي بازگشت به دوران اوج.
محمد ربيعي سرمربي مس رفسنجان بعد از بازي در مورد شكست تيمش مقابل گل‌گهر گفت: تفاوت ما با آنها در منشا بود. با اين حال نگاهي به جريان بازي نشان مي‌دهد مساله فقط به يك بازيكن مربوط نمي‌شده. تيم سيرجاني در بيشتر مواقع بازي سوار بر بازي بود و موقعيت‌هاي بيشتري خلق كرد. حال سوال اينجاست كه قلعه‌نويي و گل‌گهر تا كجا مي‌توانند فرم خوب خود را حفظ كنند؟ در اين مسير تجربه سرمربي و بازيكنان شناخته‌‌شده‌اي كه در تيم حضور دارند نظير منشا و حقيقي و شكوري و برزاي و سايرين مي‌تواند كمك بسزايي كند. گل‌گهر همچنين از نيمكت خوبي هم برخوردار است. اين يكي از مولفه‌هاي مهم براي در كورس ماندن تيم‌ها به حساب مي‌آيد. 
همان‌طوركه گفته شد هيچ‌كس از گل‌گهر سيرجان انتظار تلاش براي قهرماني يا حتي كسب سهميه ندارد. شايد همين كه آنها بتوانند در نيمه بالاي جدول قرار بگيرند نتيجه قابل قبولي به حساب بيايد. با اين حال نه امير قلعه‌نويي و نه شاگردانش بدشان نمي‌آيد در حد يك مدعي شناخته شوند. كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا مي‌تواند يك هدف جذاب براي آنها باشد. هفته آينده قلعه‌نويي و تيمش يك محك جدي خواهند خورد. آنها مقابل فولادي قرار مي‌گيرند كه علاوه بر مدعي بودن از برد برابر استقلال مي‌آيند. بازي فولاد و گل‌گهر رقابت بسيار مهيجي خواهد بود كه مي‌تواند خيلي از علامت سوال‌ها را برطرف كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون