• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4796 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲ آذر

تعطيلي سراسري در خوابگاه‌ها نداريم

معاون آموزشي وزارت علوم با تاكيد بر اينكه تعطيلي‌ها و محدوديت‌هاي فعلي كرونايي تاثيري در فعاليت‌هاي دانشگاه‌ها ندارد، گفت: دانشگاه‌ها به روال سابق فعاليت خود را انجام خواهند داد و ما تعطيلي سراسري در دانشگاه‌ها نداريم. دكتر علي خاكي صديق در نشست خبري مجازي كه به منظور تشريح برنامه‌هاي آموزشي دانشگاه‌ها در شرايط فعلي برگزار شد، گفت: محدوديت‌هاي فعلي ناشي از شيوع كرونا در بخش آموزش دانشجويان تاثيري ندارد و فعاليت دانشگاه‌ها به همان روند سابق يعني مجازي ادامه خواهد يافت.
او در ادامه تصريح كرد: در حوزه پژوهش وزير اخير بخشنامه‌اي به دانشگاه‌ها ابلاغ كرد بر اين اساس دانشجوياني كه در دوره تحصيلات تكميلي هستند و پروژه‌هاي عملي دارند، منعي براي ادامه پروژه ندارند و مي‌توانند اين فعاليت‌ها را با حفظ رعايت پروتكل‌هاي مربوطه ادامه دهند.
معاون آموزشي وزارت علوم تاكيد كرد: تعطيلي سراسري در خوابگاه‌ها در برنامه وزارت علوم نبوده است و دانشجويان در تعطيلي‌هاي فعلي ناشي از شيوع كرونا نيز مي‌توانند در خوابگاه‌ها بمانند.
خاكي صديق افزود: از نظر پرژوهشي اوايل ترم قبل وقفه‌اي در برخي دانشگاه‌ها ايجاد شد بر اين اساس چند ماه گذشته خيلي از دانشجويان نيازمند كار عملي با رعايت پروتكل‌ها برگشتند و به كار خود ادامه مي‌دهند و به صلاح نيست در كار آنها خللي ايجاد كنيم و برنامه دانشگاه‌ها به همان صورت ادامه مي‌يابد.
او درخصوص نحوه حضور كاركنان دانشگاه‌ها نيز گفت: كارمندان مستخدمين دولت هستند آنها هم مطابق مقررات دولت بايد سر كار باشند و حداكثر تا يك‌سوم كارمندان و كارشناسان با اولويت پشتيباني فعاليت‌هاي جاري در حوزه آموزش يادگيري الكترونيك و پژوهش‌ها و حفاظت از دانشگاه‌ها و تاسيسات حضور خواهند داشت.
معاون آموزشي وزارت علوم تاكيد كرد: جلسات دفاع ما نيز در شرايط فعلي متوقف نخواهد بود، دانشجويان مي‌توانند پروپزال دكترا و ارشد را مطابق قبل و به صورت الكترونيكي انجام بدهند.
او همچنين درخصوص وضعيت آموزش مجازي دانشگاه‌ها در شرايط شيوع كرونا ويروس نيز تاكيد كرد: همه‌گيري بيماري كرونا تجربه نادري براي نظام آموزش عالي در جهان بود، با وجود تمام مشكلات اين بيماري باعث شد تجربيات نابي به دست آوريم و همچنين بركاتي هم براي آموزش عالي داشت كه يك‌سري بازنگري‌هايي را در مقررات آموزشي داشتيم كه عمدتا با محوريت يادگيري آموزش الكترونيكي بود.
معاون آموزشي وزارت علوم همچنين مقررات آموزشي ترم گذشته همچنان برقرار است، گفت: باتوجه به استمرار وضعيت بيماري كرونا هر آنچه در ترم قبل از مقررات و آيين نامه‌ها داشتيم كماكان به وقت خود باقي است. در ابتداي سال جاري پيش‌بيني مي‌شد بخشي از ترم اول را به صورت حضوري و بخشي را به صورت الكترونيكي برگزار كنيم و دانشگاه‌ها نيز بر اين اساس برنامه‌ريزي داشتند خصوصا براي دانشجويان نوورود اين برنامه‌ريزي‌ها صورت گرفته بود اما متاسفانه با توجه به وضعيت پيش آمده محقق نشد. با توجه به وضعيت پيش آمده و با توجه به مصوبه ستاد ملي مقابله با بيماري كرونا تمام آموزش‌ها به صورت الكترونيكي برگزار مي‌شود. خاكي صديق همچنين با اشاره به اينكه كلاس‌هاي آموزشي دروس عملي حضوري برگزار نمي‌شوند، خاطرنشان كرد: درس‌هاي عملي و كارگاهي و آزمايشگاهي در ترم تابستان برگزار شدند، اما با توجه به وقفه‌اي كه ايجاد شد، دروس كارگاهي و عملي به صورت حضوري انجام نمي‌شود. براي اولين‌بار در كشور تعدادي از كارگاه‌ها و دروس آزمايشگاهي به صورت الكترونيك انجام شد كه البته اين كار به زيرساخت نياز دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون