• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4801 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۸ آذر

كارگر‌زاده، قائم مقام شركت صنايع بهداشتي ساينا در گفت‌وگو با «اعتماد»:

در توليد محصولات شوينده هيچ توقفي نداريم

اعتماد | شركت «ساينا» يكي از كمپاني‌هاي مطرح در زمينه توليد انواع مواد شوينده، پاك‌كننده و محصولات آرايشي و بهداشتي به شمار مي‌رود. شركتي كه از سال ۱۳۸۰ تاسيس و با توليد وعرضه برندهاي معروفي چون «گلي، گلي پلاس، پريمكس، سپيد، برف، رخشا و اركيد » در دفتر صنعتي كشور خوش درخشيد. اين شركت كه با مجموعه فعاليتهايش در عرصه صنعت شوينده‌ها، به شهرت رسيده، به دنبال اين است كه  با خلق برندهاي جديد و مشتري پسند، تحولي نو در كارنامه كاريش بيافريند. حال با توجه به رسالت و نقش كارخانجات توليد مواد شوينده وبهداشتي در دوره شيوع ويروس كرونا و به منظور آشنايي بيشتر با فعاليت‌هاي اين شركت، روزنامه «اعتماد» گفت‌وگويي با «رسول كارگرزاده» قائم مقام وعضو هيات‌مديره شركت صنايع بهداشتي «ساينا» انجام داده است. او در گفت‌وگوي خود با ما از اهداف و برنامه‌هاي اين مجموعه صنعتي مي‌گويد و از اينكه چگونه اين شركت توانسته با تكيه بر چند اصل مهم از جمله دانش، تحقيق و توسعه، بازاريابي وفروش، علاوه بر توليد حداكثري محصولات قديمي، جديدترين محصولات مورد نياز وكشف نشده مشتريان را طراحي، توليد و روانه بازار كند. يك مجموعه صنعتي موفق كه به گفته كارگرزاده، مي‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به عنوان يكي از سه برند مطرح كشور مطرح و در سبد مصرفي خانوارها جاي بگيرد و در عين حال، يكي از ۱۰ برند خوشنام در بين كشورهاي خاورميانه باشد. اما پيش شرط تحقق اين اهداف، «تامين به موقع مواد اوليه يا تجهيزات مورد نياز خط توليد» است كه به گفته اين فعال اقتصادي، تحقق آن در حوزه اختيارات و وظايف توليد‌كنندگان نيست؛ بلكه همت متوليان صنعت را مي‌طلبد.

با «ساينا» بيشتر آشنا شويد
شركت صنايع شوينده و بهداشتي «ساينا» كه زيرمجموعه هلدينگ مديريت صنعت شوينده توسعه صنايع بهشهر به شمار مي‌رود، دوم بهمن ماه سال 1380 تاسيس شد. «تهيه و توليد انواع مواد شوينده و پاك‌كننده، محصولات آرايشي، بهداشتي، شيميايي و كارهاي توليدي و بازرگاني، سرمايه‌گذاري، صادراتي و واردات و انجام هر نوع عمليات و معاملاتي كه به صورت مستقيم يا غير مستقيم مرتبط با صنايع بهداشتي وشوينده باشد» را مي‌توان جزو فعاليت‌هاي عمده شركت صنايع بهداشتي ساينا عنوان كرد.  در همين حال، قائم مقام وعضو هيات‌مديره شركت صنايع بهداشتي « ساينا» از نحوه فعاليت اين مجموعه صنعتي مي‌گويد. «رسول كارگر زاده» در گفت‌وگوي خود با «اعتماد» بيان مي‌كند كه در حال حاضر اين شركت با توليد و عرضه برندهاي نام آشنايي نظير «گلي، گلي پلاس، پريمكس، سپيد، برف، رخشا و اركيد» در گروه محصولاتي همچون مايعات ظرفشويي، نرم‌كننده، لباسشويي، شيشه‌شوي، سفيدكننده، گازپاك كن و ده‌ها محصول ديگر سهم قابل توجهي از بازار مصرف صنعت شوينده را در داخل كشور و بازار صادراتي كشورهاي همجوار از آن خود كرده است .  او در ادامه مي‌گويد: به موازات اينكه توليد محصولات شوينده در كارخانجات بهداشتي ساينا هيچ توقفي ندارد؛ اين شركت با تاكيد بر دانش واحدهاي تحقيق و توسعه، بازاريابي و فروش، حسابداري صنعتي و … جديدترين محصولات مورد نياز و كشف نشده مشتريان و مصرف‌كنندگان را طراحي، توليد و روانه بازار مي‌كند. برهمين اساس شركت ساينا به موازات حفظ جايگاه فعلي خود در بين ساير رقبا، در قامت يك حريف هوشيار و تيزبين مترصد فرصت است تا قلمرو فروش خود را تا سرحد ممكن توسعه و افزايش دهد.

استمرار در توليد مستلزم تامين به موقع مواد اوليه
عضو هيات‌مديره شركت صنايع بهداشتي «ساينا» در ادامه با اشاره به شيوع ويروس كرونا اظهار مي‌كند: از زماني كه كشور با پديده منحوس بيماري كوويد ۱۹ مواجه شد، نياز جامعه به مصرف انواع مواد شوينده وبهداشتي افزايش يافته است و شركت‌هاي قديمي وصاحب نام مي‌بايست احساس تعهد بيشتري نسبت به تامين نياز مردم داشته و با مسووليت‌پذيري بالايي به فعاليت خود ادامه دهند. از همين رو مديريت شركت ساينا تحقق 90 تا 100 درصد بودجه در سال 2020 را در دستور كار خود قرار داد وتوانست با همت جمعي كاركنان شركت آن را محقق نمايد. البته كارگرزاده با تاكيد بر اين نكته كه تحقق برنامه توليد در حال حاضر يا آينده به تامين زيرساخت‌ها و بسترهاي لازم در اين رابطه نيازمند است؛ همت مسوولان ودست‌اندر كاران حوزه صنعت را در زمينه تامين مواد اوليه وتجهيزات مورد نياز توليد بسيار راهگشا عنوان نمود.

برندهاي ساينا در كشورهاي همسايه نام‌آشنا است
از ديگر اهدافي كه شركت ساينا به دنبال تحقق آن است، مقوله صادرات است. كارگرزاده در اين زمينه نيز به ارايه توضيحاتي مي‌پردازد و مي‌گويد: برندهاي توليدي شركت ساينا از قبيل «برف، گلي، رخشا، پرايد، پريمكس و...» بيش از يك دهه است كه به كشورهاي همسايه ايران از جمله «افغانستان، عراق» و كشورهاي حاشيه درياي خزر صادر مي‌شود. او با تاكيد بر اينكه اساسا صادرات شركت ساينا يك صادرات پربازده محسوب مي‌شود، مي‌گويد: در سال گذشته شركت ساينا با افزايش تناژ توليد خود نسبت به بودجه پيش بيني شده، موفق به عرضه انواع محصولات شوينده خانگي به كشورهاي هدف گرديد واين موفقيت در تحقق برنامه صادراتي نقدينگي ارزي رضايت بخشي را در چرخه اقتصادي شركت به همراه داشته است. او اين نكته را هم متذكر شد كه بازار نقل و انتقالات وصادرات و واردات بين كشورها متاثر از شيوع ويروس كرونا به سردي گراييد؛ به‌طوري كه بازار صادرات مواد شوينده طي ماه‌هاي اسفند ۹۸ و فروردين وارديبهشت ۹۹ با ممنوعيت جدي مواجه شد كه سبب از بين رفتن برخي از فرصت‌هاي به دست آمده شد. البته كارگر زاده، ابراز اميدواري كرد كه با برنامه‌ريزي درست واستراتژي درست، شركت ساينا بتواند اين عقب ماندگي ناخواسته را جبران كرده و با عبور از بودجه پيش بيني شده سال قبل، ركورد جديدي در صادرات را به ثبت برساند.  قائم مقام شركت ساينا در ادامه و در پاسخ به اين پرسش كه آيا شركت برنامه‌اي براي توسعه بازارهاي صادراتي خود دارد، عنوان كرد: الحاق ايران به تعرفه ترجيحي اتحاديه اوراسيا فرصت مناسبي است تا برنامه صادراتي شركت‌ها بيشتر بر روي بازار اين كشورها متمركز باشد. در همين چارچوب شركت ساينا در سال 2020 و2021توسعه صادرات در بازار كشورهايي چون «قزاقستان، ارمنستان وقرقيزستان» را در دستور كار خود قرار داده است. 

نوآوري با توليد وعرضه برند‌هاي جديد 
كارگر‌زاده در بخش بعدي صحبت‌هاي خود در زمينه نوآوري و طرح‌هاي توسعه شركت صنايع بهداشتي ساينا به ارايه توضيحاتي پرداخت. بنابه اظهارات او، با توجه به رقابت شديدي كه امروز بين ده‌ها توليد‌كننده بزرگ وكوچك در بازار وجود دارد؛ شركت ساينا از تابستان سال گذشته با هدف حفظ وتوسعه جايگاه خود در بازار‌هاي داخلي وكشورهاي همجوار، تدوين و طراحي محصولات جديد وجوان پسند با نشان «پريمكس» را در برنامه كاري خود قرار داد و موفق شد از اوايل آبان‌ماه سال جاري مايع ظرفشويي پريمكس را روانه بازار مصرف كند. كارگرزاده افزود: در همين رابطه مايع شستشوي دست پريمكس نيز به عنوان دومين محصول اين خانواده در قفسه فروشگاه‌ها جايي گرفت و به همين ترتيب ديگر محصولات سبد پريمكس همچون ژل ماشين ظرفشويي و... مراحل نهايي كار خود را براي توليد حداكثري پشت سر مي‌گذارد.  از ديگر مباحثي كه در مورد آن قائم‌مقام شركت ساينا از سوي ما مورد پرسش قرار گرفت، بحث اشتغالزايي در اين مجموعه صنعتي بود. بنابرآمار اعلامي از سوي او، در حال حاضر نزديك به 200 نفر به‌طور مستقيم در كارخانجات صنايع بهداشتي ساينا مشغول خدمت هستند كه در مجموع بيش از 1000خانوار به‌طور غير مستقيم متاثر از چرخه توليدات مجتمع صنعتي ساينا ارتزاق مي‌كنند. همچنين بنا به گفته‌هاي كارگرزاده، براساس سياست‌هاي اين شركت در سال 99 وبه موازات دوره شدت گرفتن ويروس كرونا نزديك به 30 نفر طي دو ماه اول سال جذب كارخانجات ساينا شده كه عموما از كارگران بومي منطقه ابهر و ديگر شهرهاي اطراف كارخانه در استان زنجان است. 

هدف حفظ سلامت وشادابي هموطنان است
از سوي ديگر، بنابه اظهارات قائم‌مقام شركت ساينا، چشم‌انداز اين مجموعه صنعتي بر اين اصل استوار است كه تمامي سرمايه، همت ودانش سازماني خود را به اين امر معطوف كند تا در سال 2025 به عنوان يكي از سه برند شناخته شده كشور در اذهان هموطنان عزيز شكل بگيرد، كه با كيفيت‌ترين محصولات و خدمات خود را با هدف حفظ سلامت و شادابي مشتريان عرضه مي‌كند. در عين حال، يكي از ۱۰ برند خوشنام در بين كشورهاي خاورميانه خواهد بود؛ چراكه در كيفيت توليدات و ارايه خدمات زبانزد مردم منطقه است. كارگرزاده در پايان مهم‌ترين وشاخص‌ترين سرفصل‌هايي كه در قالب برنامه‌هاي مدون وفرايند محور در شركت صنايع بهداشتي ساينا پياده‌سازي واجرا شده را مورد اشاره قرار داد. او «توليد انواع محصولات ضدعفوني‌كننده در كمترين زمان ممكن همزمان با شيوع كرونا، احياي دوباره برند پريمكس و طراحي وتوليد سبد كاملي از محصولات اين برند، بازنگري در طراحي محصولات جاري شركت نظير مايع ظرفشويي گلي، مايعات لباسشويي و نرم‌كننده سپيد، شيشه شوي گلي و چند منظوره رخشا با هدف عرضه با بسته‌بندي وكيفيت رقابت پذير، راه‌اندازي مجدد خطوط آيروسل (اسپري‌ها) و اسپري خوشبو‌كننده اتومات با برند اركيد و تحقق كامل برنامه‌هاي PM و بهسازي كليه خطوط توليد» را از شاخص‌ترين فعاليت‌هاي 6 ماهه اول سال 1399 درمجتمع صنعتي ساينا برشمرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون