• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4802 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۹ آذر

نگاهي به نتايج و حواشي هفته سوم ليگ

حلول روح مسي، طلسم‌شكني در تبريز و VAR وطني

گروه ورزش

 

هفته سوم ليگ برتر با برگزاري ۸ ديدار به پايان رسيد. اين هفته يكي از كم‌گل‌ترين هفته‌هاي تاريخ ليگ برتر بود، به شكلي كه تنها ۹ توپ از خط دروازه‌ها عبور كرد. 2 بازي بدون گل مساوي شد و تنها در يك مسابقه بيش از يك گل به ثمر رسيد. در پايان اين هفته بر‌خلاف تصورات اين گل‌گهر سيرجان بود كه همچنان صدرنشين باقي‌ماند. غير از صدرنشيني گل‌گهر اتفاقات عجيب و غريب ديگري هم رخ داد؛ از جمله نخستين تجربه استفاده از كمك‌داور ويديويي.

حلول روح مسي در ميليچ
استقلال بعد از حواشي وحشتناك هفته دوم و بازي با فولاد، در آزادي مقابل ماشين‌سازي تبريز قرار گرفت. آبي‌ها به خوبي مي‌دانستند كه هيچ‌يك از اقدامات آنها در هفته گذشته از‌جمله بيانيه‌ دادن‌ها و جدال‌هاي لفظي و مصاحبه‌ها به اندازه كسب 3 امتياز مفيد نيست. با اين حال استقلال در مقابل حريف تبريزي كه براي كسب مساوي به تهران آمده بود حداقل تا دقيقه ۵۷ موقعيت چنداني به دست نياورد. در اين دقيقه استقلال صاحب يك ضربه كاشته پشت محوطه جريمه تيم ميهمان شد. هروويه ميليچ مدافع كروات استقلال موفق شد مسي‌طور از فرصت ضربه ايستگاهي استفاده ببرد و با ضربه‌اي تماشايي گل تيمش را به ثمر برساند. در ادامه محمود فكري با فرستادن دياباته شرايط تيمش را در خط حمله بهتر كرد و در ۲۰ دقيقه پاياني زوج قايدي دياباته موقعيت‌هاي خوبي خلق كردند. استقلال در‌نهايت با همان يك گل ميليچ به پيروزي رسيد و ۶ امتيازي شد.
نبرد صدرنشيني برنده نداشت
نبرد صدرنشيني هفته سوم بين تيم‌هاي گل‌گهر و فولاد در سيرجان برگزار شد. هر دو تيم از برد هفته گذشته مي‌آمدند و انگيزه‌هاي لازم براي ادامه روند خوب خودشان را داشتند. ميزبان خيلي زود به گل رسيد. اين گل را گادوين منشا مهاجم آماده اين روزهاي ليگ به ثمر رساند تا در جدول گلزنان ۴ گله شود. اين گل از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد. در ادامه شاگردان نكونام كه نمي‌خواستند بازنده باشند فشار زيادي روي دروازه حريف ايجاد كردند و قبل از به صدا درآمدن سوت پايان نيمه نخست بازي را توسط محمد قاسمي‌نژاد به تساوي كشاندند. در نيمه دوم توپي از خط دروازه‌ها عبور نكرد تا 2 تيم با كسب يك امتياز چشم به هفته‌هاي آتي بدوزند. 
پرسپوليس خوب نبود، نبرد
مدافع عنوان قهرماني در هفته سوم ليگ برتر در زمين نفت مسجدسليمان به تساوي بدون گل رسيد. در اين بازي سيامك نعمتي در اواخر نيمه نخست يك ضربه پنالتي براي تيمش از دست داد. نكته نگران‌كننده براي سرخ‌ها اين است كه آنها در 3 هفته ابتدايي ليگ تنها يك گل به ثمر رسانده‌اند كه آن هم از روي نقطه پنالتي بوده. در سمت مقابل و در حالي كه آژير خطر در خط حمله براي يحيي گل‌محمدي به صدا در آمده و تيمش در زدن آن يك گل حياتي ناكام مي‌ماند، خط دفاع اين تيم مثل ساعت كار مي‌كند. سومين كلين شيت پياپي حامد لك همين مساله را ثابت مي‌كند. جدا از عدم گلزني، پرسپوليس در مقابل ميزبانش بازي خوبي هم به نمايش نگذاشت، موقعيت‌هاي چنداني خلق نكرد و درنهايت با يك امتياز به تهران برگشت. 
سپاهان مدعي شد، تراكتور بحران‌زده
در مهم‌ترين بازي هفته سوم در تبريز و روز جمعه تراكتور ميزبان سپاهان بود. اين بازي قرار بود پنجشنبه برگزار شود كه به دليل بارش شديد برف لغو و به ۲۴ ساعت بعد موكول شد. وضعيت 2 تيم جوري بود كه برد مي‌توانست آنها را در قامت يك مدعي نمايش دهد و شكست به معناي ورود به بحران بود. وضعيتي كه سرانجامش درنهايت به نفع سپاهان رقم خورد. زردپوشان كه شروع خوبي در ليگ نداشتند در تبريز به دومين برد پياپي خود دست يافتند و ۶ امتيازي شدند. شاگردان محرم نويدكيا در بازي مقابل تراكتور با ارايه يك نمايش اميدواركننده با تك‌گل محمد نژاد مهدي به برتري دست پيدا كردند و به طلسم ۴ و ۷ ساله پايان دادند. سپاهان ۴ فصل پياپي در مجموع ليگ و 7 سال در تبريز مقابل تراكتور به پيروزي دست پيدا نكرده بود. بعد از بازي هرقدر سپاهان اوج گرفت، عليرضا منصوريان و تيمش در سراشيبي بحران قرار گرفتند. كسب 2 امتياز از 3 بازي ابتدايي ليگ پيام خوبي براي هواداران تراكتور كه به دنبال كسب قهرماني در ليگ هستند به همراه نداشته است. حتي برخي شايعات از اولتيماتوم زنوزي به منصوريان خبر داده است؛ اخباري كه گرچه در حد شايعه است اما باتوجه به سبقه‌اي كه از مالك تراكتور سراغ داريم مي‌تواند خيلي زود رنگ واقعيت به خود بگيرد. 
وي‌اي‌آر ساخت ايران
يكي از اتفاقات عجيب هفته سوم در بازي ذوب‌آهن و پيكان رقم خورد. 2 تيمي كه هفته گذشته نيز براي قرار گرفتن در صدر حواشي ليگ با استقلال رقابت تنگاتنگي داشتند. مديران ذوب‌آهن با ارسال نامه سرگشاده به وزير ورزش اعلام كردند از ليگ كنار مي‌روند و پيكاني‌ها در دعواي رسانه‌اي با شهر خودرو مدام بيانيه صادر مي‌كردند. در اين بين مهدي تارتار هم از سمتش استعفا كرد كه با مخالفت مديران تيم مواجه شد.  اتفاق ويژه بازي ذوب و پيكان تصميم عجيب داور مسابقه در استفاده از تصوير موبايل به جاي كمك داور ويديويي بود. در حالي كه 2 سال مي‌شود همه از لزوم آمدن VAR به ايران مي‌گويند اما اقدامي عملي رخ نداده سيد‌رضا مهدوي داور مسابقه كه در دقيقه ۸۴ يك ضربه پنالتي به نفع پيكان اعلام كرده بود به خاطر اعتراض شديد حريف دچار ترديد شد. اين داور در‌نهايت تصميم گرفت صحنه آهسته را در گوشي يكي از افراد حاضر در كنار زمين تماشا كند. مهدوي بعد از ديدن صحنه از اعلام پنالتي صرف‌نظر نكرد. در اين بين اقدام حسين پوراميني بازيكن پيكان كه داور به خاطر خطا روي او پنالتي گرفته بود هم توجه رسانه‌ها را جلب كرد. اين بازيكن در اقدامي جالب به داور مسابقه گفت كه برخوردي بين او و مدافع حريف اتفاق نيفتاده است. بازي پيكان و ذوب‌آهن در‌نهايت يك -يك شد اما كاري كه داور بازي و بازيكن پيكان انجام دادند همچنان محل بحث اهالي فوتبال است. به عنوان مثال رحمان رضايي، سرمربي ذوب‌آهن پيشنهاد داد چرا با استفاده از 3 يا 4 دوربين معمولي يك نسخه وطني كمك‌داور ويديويي درست نمي‌شود تا تيم‌ها و داوران از شر مشكلات داوري خلاص شوند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون