• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4814 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ آذر

شخصيتي رفيع و قابل احترام

بيژن ذوالفقارنسب

روز ۲۱ آذر تولد حشمت خان مهاجراني بود و من هم به نوبه خودم به ايشان و فوتبال ايران تبريك مي‌گويم. من جايگاه آقاي حشمت مهاجراني را يك جايگاه بسيار رفيع و قابل احترام مي‌دانم. ايشان شخصيت ورزشي و آموزشي بسيار خوشنامي بودند و هستند. چه در زماني كه فوتبال بازي مي‌كردند و چه زماني كه كفش‌هاي‌شان را آويختند و به مربيگري روي آورند. ايشان ابتدا مربي تيم ملي جوانان شد و تيم را چند دوره قهرمان آسيا كرد و بعد هم به دستياري اوفارل بريتانيايي رسيد و با رفتن آقاي اوفارل به سرمربيگري نائل آمد. يك ماه مانده بود به رقابت‌هاي المپيك ايشان سرمربي تيم ملي شدند و با شناخت، آگاهي‌هاي فني و درايتي كه داشتند تيم را در آن مسابقات هدايت كردند. در آن دوره تيم ايران بازي‌هاي خوب و آبرومندانه‌اي را در المپيك مونترال به نمايش گذاشت و به دور حذفي مسابقات راه پيدا كرد. بعد از آن ايشان سال‌ها سرمربي تيم ملي بودند و افتخارات بزرگي براي ما در عرصه آسيا به ارمغان آوردند. 
آقاي حشمت مهاجراني با اينكه سن و سالي از ايشان گذشته كماكان با فوتبال ايران در ارتباط است. خيلي از بازيكناني كه با ايشان كار كردند بعدها مربيان بزرگي شدند كه نشان‌دهنده اثرگذاري حشمت مهاجراني در فوتبال ايران است. ايشان در ده، پانزده سال اخير هميشه حامي جوانان و باشگاه‌هاي فوتبال ايران بوده است. من به عنوان يك شخصيت ورزشي قابل احترام ايشان را مي‌شناسم و خدمات ايشان هرگز فراموش نمي‌شود. 
با همه اين تفاسير شايد آقاي مهاجراني اين روزها آن‌طوركه بايد و شايد بين نسل جديد فوتبال شناخته‌شده نيست. وقتي از جوان‌ها و نوجوان‌ها در مورد خدمات ايشان به فوتبال كشور سوال مي‌شود آنها چيز زيادي نمي‌دانند. من به عنوان شاگرد آقاي مهاجراني و مسوول كانون مربيان فوتبال ايران هميشه احترام ويژه‌اي براي ايشان قائل بودم و در كانون به دفعات ايشان را مورد تجليل قرار داديم، چون به فوتبال ما كمك كردند و خدمات ارزنده‌اي داشتند. منتها باز هم ايشان آن‌طوركه بايد و شايد اين روزها مورد توجه قرار نمي‌گيرد. فكر مي‌كنم هم ديگر دستگاه‌هاي مسوول بايد توجه بيشتري كنند و هم رسانه‌ها بيشتر به فكر زحمتكشان باشند. رسانه‌ها بايد كساني كه براي ورزش، فوتبال كشورمان و مسائل تربيتي ايران اثرگذار بوده‌اند را گهگاهي مورد توجه قرار دهند تا فراموش نشوند. هرچند نام آقاي مهاجراني هميشه به نيكي برده مي‌شود و در اكثر مجامع و مسابقات و مكان‌هايي كه حضور پيدا مي‌كند مورد احترام واقع مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون