• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4814 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ آذر

يك چهره اصولگرا از نقش يك طيف خاص جناح راست به عنوان عامل وحدت‌شكني گفت

عصبانيت اصولگرايان از كارشكني پايداري‌ها

اصولگرايان حالا يكي پس از ديگري فريادشان از كارشكني‌هاي جريان پايداري بلند مي‌شود؛ جرياني كه در كشور با صفت تندرو شناخته مي‌شود، حالا براي همقطارانِ اصولگراي‌شان هم دردسرساز شده‌اند. نه حاضر به گفت‌وگو هستند و نه مي‌پذيرند كه زير يك پرچم كنار همفكران‌شان فعاليت سياسي كنند. گويي آمده‌اند كه عليه هر كس و هر ديدگاهي جز خودشان و افكارشان سخن بگويند. 
چندي پيش حسين ابراهيمي از اعضاي جامعه روحانيت مبارز گفته بود كه اين تشكل سياسي-مذهبي اصولگرا براي شكل‌گيري وحدت بين اصولگرايان جلسات منظمي با همه احزاب و چهره‌هاي موثر اين جريان سياسي برگزار مي‌كنند. او صراحتا گفته بود كه همه مي‌آيند 
به‌ جز پايداري‌ها. حالا در ادامه روشنگري نقش مخرب پايداري‌ها در تحقق وحدت ميان اصولگرايان، ابوالقاسم رئوفيان دبيركل حزب ايران‌زمين نيز لب به انتقاد از اين طيف اصولگرا گشوده و به ايلنا گفته كه اين وحدت تقريبا دست‌نيافتني است. رئوفيان كه تاكيد كرده بعيد است اصولگرايان بتوانند به وحدت برسند، معتقد است كه چاره‌اي نيست مگر آنكه با همان سازوكار گذشته اما با ظاهر و شايد اسم جديد در عرصه رقابت‌ها حاضر خواهد شد. به عبارت ديگر به ‌معناي واقعي كلمه اراده‌اي براي وحدت ميان تمام طيف‌هاي اصولگرايان وجود ندارد. 
رئوفيان صراحتا مي‌گويد، مانع اصلي اين وحدت، جريان پايداري است. رئوفيان همچنين گفته: «اين نشان‌دهنده روحيه سهم‌‌خواهي و خودشيفتگي در ميان برخي افراد و گروه‌ها است كه مي‌خواهند تحت پوشش رسيدن به انسجام و وحدت، فضا را مهندسي كنند اما درنهايت نتيجه به گونه‌ ديگري رقم مي‌خورد. اكنون هم همين‌طور است، به هيچ عنوان نيروهاي راديكال و تندروي اين جبهه كه امروز به پايداري‌ها معروف هستند، اجازه نخواهند داد كه اين اتفاق رخ دهد و من هم به عنوان يك فعال سياسي ترجيح مي‌دهم، وارد اين بازي و سناريوهاي ازپيش تعيين‌شده نشوم.» سخنان رئوفيان به‌ روشني نشان‌دهنده عصبانيت اصولگرايان از كارشكني پايداري‌ها در برنامه‌هاي سياسي ديگر اصولگرايان است. او اعلام كرده كه پايداري‌ها مي‌خواهند به‌طور مستقل وارد كارزار شوند و عملا اميدي به وحدت بين اصولگرايان ندارند. رئوفيان به عنوان عضوي از جبهه پيشرفت رفاه و عدالت صراحتا گفته كه روند فعاليت‌هاي اصولگرايان براي دستيابي به وحدت، درنهايت به سرانجام نخواهد رسيد. اين كنشر سياسي اصولگرا خطاب به دوستان و همفكرانش گفته «به‌ جاي اينكه ما زمان را از دست بدهيم و آنها بتوانند ما را به بازي بگيرند، بايد با توجه به پتانسيلي كه وجود دارد خودمان فعاليت مستقل را ساماندهي كنيم. به دوستان هم گفتم كه جبهه پيشرفت رفاه و عدالت وزن بسيار خوبي در ميان ساير جبهه‌هاي مطرح در كشور دارد و مي‌تواند ملجا و مرجع بسياري از فعالان سياسي باشد كه بخواهند در انتخابات ۱۴۰۰ به عرصه شوراها ورود كنند؛ لذا نبايد با اين پتانسيل در زميني بذر كاشته شود كه درنهايت محصولي كه بتوان روي آن حساب كرد، به دست نمي‌دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون