• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4816 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۵ آذر

آلبوم رايگان معتمدي براي يلدا، جشنواره موسيقي كلاسيك در بوشهر

بازخواني آراي فارابي در باب موسيقي

اعلام برنامه كنسرت‌هاي آنلاين رايگان
 روابط عمومي معاونت امور هنري، برنامه اجراهاي دومين دوره كنسرت‌هاي آنلاين موسيقي ايراني را منتشر كرد. دومين دوره كنسرت آنلاين موسيقي ايراني با حمايت دفتر موسيقي معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنياد رودكي از ۲۷ آذر ماه تا ۳۰ آذر ماه به مدت چهار شب و هر شب دو سانس در تالار رودكي برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان اين رويداد را از طريق صفحه اينستاگرام بنياد رودكي، هفدانگ و سايت تيوال مي‌توانند تماشا كنند.
بازخواني آراي فارابي در باب موسيقي 
همزمان با روز پژوهش، آيين مجازي دومين پيش‌همايش «بازخواني آراي فارابي در باب موسيقي» به ‌صورت برخط برگزار مي‌شود. فرهنگستان هنر اعلام كرده است، دومين پيش‌همايش «بازخواني آراي فارابي در باب موسيقي» با پيگيري اهداف اصلي اين همايش ملي، يعني ايجاد زمينه‌اي مناسب براي شناخت آراي موسيقايي فارابي و تاثيرات آن تا به امروز در موسيقي حوزه‌هاي ايراني و عربي و تركي، برگزار مي‌شود. اين پيش‌همايش با همكاري معاونت پژوهشي فرهنگستان هنر و انجمن آثار و مفاخر فرهنگي برگزار مي‌شود. در اين نشست سيدمحمدرضا بهشتي، حسن بلخاري، سيدمحمدتقي طباطبايي و كاوه خورابه به سخنراني مي‌پردازند. در اين پيش‌همايش استاد سيدتيمور مهرابي به اجراي مقام‌نوازي تنبور و استاد مراد آقايي به اجراي قوپوز خواهند پرداخت. اولين پيش‌همايش اين همايش ملي كه به «بازخواني آراي فارابي در باب موسيقي تنبور خراساني» اختصاص داشت، آذر ماه 1398، در تالار ايرانِ فرهنگستان هنر برگزار شد كه در آن، استاد عبدالمجيد كياني، زنده‌ياد استاد علي بياني و بابك خضرايي سخنراني كردند. علاقه‌مندان براي شركت در اين نشست پژوهشي مي‌توانند روز سه‌شنبه 25 آذر 1399، از ساعت 10 تا 12 به‌ صورت برخط و به شبكه‌هاي مجازي اينستاگرام و اسكاي‌روم مراجعه كنند.
سومين جشنواره موسيقي كلاسيك ايراني 
در بوشهر 
نشست هماهنگي برگزاري سومين جشنواره «موسيقي كلاسيك ايراني» در استان بوشهر برگزار شد. در اين نشست توافق شد سومين جشنواره موسيقي كلاسيك ايراني اسفند ماه سال جاري در استان بوشهر برگزار شود و شوراي علمي متشكل از هنرمندان ملي و هنرمندان استان بوشهر در حوزه موسيقي رديف دستگاهي تشكيل شود.
معاون امور هنري در اين نشست بيان كرده است «نغمه‌هاي ملي استان بوشهر پيوندي ناگسستني با شعر و فرهنگ مردم دارد. باتوجه به سپري شدن روزها و شرايط دشوار اين روزها، جشنواره مي‌تواند موجب تسكين مردم شود و آنها را همراه كند.»حسيني در ادامه گفته: «صاحبان سرمايه و مشاغل در استان بوشهر نيز ظرفيت‌هايي هستند كه فعاليت‌هاي خود را در راستاي رسالت اجتماعي به مسير مشخصي سوق دهند. اين مسير مي‌تواند حمايت از رويدادي هنري مانند جشنواره موسيقي باشد و رويدادهاي هنري از جمله جشنواره موسيقي كلاسيك ايراني با مشاركت نهادهاي مختلفي و همچنين بخش‌هاي اقتصادي و صنعتي برگزار شود.»مديركل دفتر موسيقي نيز به اهميت حضور هنرمندان صاحب ‌سبك و شاخص در جشنواره اشاره كرده و افزوده است: «برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي با حضور استادان نيز در جشنواره اهميت دارد و مي‌تواند به معرفي ظرفيت‌ها و داشته‌هاي موسيقي كمك كند.» 
آلبومي رايگان از محمد معتمدي
براي شب يلدا
«تهران عاشق» عنوان تازه‌ترين آلبوم محمد معتمدي موسيقي ايراني است كه به بهانه فرارسيدن شب يلدا به آهنگسازي محمدرضا چراغعلي و به تهيه‌كنندگي شهرداري تهران به صورت رايگان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.سجاد عزيزي آرام ترانه‌سرا، محمدرضا چراغعلي تنظيم‌كننده و آهنگساز برخي از عوامل اجرايي اين آلبوم را تشكيل مي‌دهند كه در سامانه «موسيقي ما» به صورت رايگان دراختيار شنوندگان قرار گرفته است.«پناه آخر»، «تهران عاشق»، «مي‌نويسم عشق»، «با من بمان»، «سراب»، «ايران»، «بي‌خاطره»، «پريشاني» و «گل سنگ» اسامي قطعاتي است كه در اين آلبوم شب يلدايي پيش روي مخاطبان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون