• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4833 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۵ دي

ويژه

حمله عجيب يك رسانه به يك شركت بورسي موفق

به گزارش انتخاب يك رسانه وابسته به شهرداري اصفهان در اقدامي عجيب تلاش كرده تا يكي از نمادهاي بورس را كه با وجود بالا و پايين‌هاي ماه‌هاي اخير بازار سرمايه، عملكرد قابل قبولي داشته، تخريب كند. خبرگزاري مذكور مدعي شده است كه توجيه «ارزش عجيب بازار» شركت بيمه پاسارگاد «از عهده عقل بشري برنمي‌آيد.» اين خبرگزاري به طور خلاصه تلاش كرده تا عنوان كند ارزش بازار شركت بيمه پاسارگاد از ۴۵ تا ۵۰هزار ميليارد تومان تجاوز نمي‌كند در حالي كه ارزش بازار اين شركت ۱۰۱ هزار ميليارد تومان اعلام شده است.

در مورد مطلب مذكور بايد گفت:

اول: همه اطلاعاتي كه خبرگزاري ايمنا به آن استناد كرده به صورت شفاف در سايت كدال منتشر شده و عملا هيچ كشف جديد از سوي اين رسانه انجام نشده است.

دوم: بيمه پاسارگاد در چند سال اخير وضعيت ممتازي بين شركت‌هاي بيمه داشته. به‌طور مشخص سال 97 سودآورترين شركت بيمه‌اي لقب گرفته. در مقايسه با ساير شركت‌هاي بيمه‌اي نيز ثبات مديريتي ويژه‌اي داشته. از اين نظر اينكه وضعيت اين شركت در بورس نسبت به ساير شركت‌هاي بيمه‌اي بهتر باشد، موضوع عجيبي نيست كه مطلب مذكور قصد داشته آن را غيرعادي جلوه دهد.

سوم: مطلب مذكور با وجود ارايه برخي آمارهاي بديهي كه در دسترس عموم است، نتيجه‌گيري غيرمستدلي داشته و مشخص نيست از اين اعداد و ارقام چگونه نتيجه‌گيري كرده كه ارزش بازار بيمه پاسارگاد از ۴۵ تا ۵۰ هزار ميليارد تومان تجاوز نمي‌كند. چهارم: اينكه مطلب مذكور پاي خطاي 30درصدي درمورد تخمين خود را پيش كشيده، علمي بودن محاسبات و نتيجه‌گيري آن را كاملا زير سوال برده است. كدام تخمين علمي وجود دارد كه خطاي آن 30درصد باشد؟! اما فارغ از اين موضوع، اينكه چرا خبرگزاري ايمنا كه متعلق به شهرداري اصفهان است، ناگهان تصميم به تخريب يك شركت بيمه گرفته هم خود نكته قابل تاملي است. در اين مورد بايد گفت؛ اولا، زمينه كاري اين خبرگزاري اجتماعي و فرهنگي ثبت شده و مشخص نيست چرا وارد حوزه اقتصادي بدون كمترين سواد اقتصادي، آن هم تا اين حد تخصصي شده است. ثانيا، قدرت‌الله نوروزي كه از مرداد سال 96 شهردار اصفهان شده، هنوز نتوانسته بسياري از معضلات فعلي شهر اصفهان را حل كند و گام مثبتي براي آن بردارد. پس چگونه است كه با وجود اين همه معضل و مشكل جدي در كلان‌شهر اصفهان، ناگهان ترجيح داده به يكي از موفق‌ترين شركت‌هاي بيمه‌اي چند سال اخير كشور و يكي از موفق‌ترين نمادهاي بورس حمله و آن را تخريب كند؟ چه انگيزه‌اي سبب شده تا همه مشكلات شهر اصفهان رها شده و تمركز شهرداري اصفهان حمله به يك نماد بورسي موفق باشد؟ آيا بهتر نيست شهردار اصفهان به جاي حمله رسانه وابسته به شهرداري به يك شركت بيمه‌اي و بورسي موفق، فكري به حال معضل آلودگي هواي اصفهان كند كه در اين روزها، همپاي كرونا، جان شهروندان اصفهاني را تهديد مي‌كند؟ آيا شهردار اصفهان در اين سه سال گام عملي موثري براي احياي زاينده‌رود كه دغدغه چندين و چند ساله شهروندان اصفهاني شده برداشته است؟ اگر چنين است چرا هنوز شهروندان اصفهاني بايد مسير خشك اين رودخانه را ببينند و به آب چند روزه آن هم در مقاطع خاصي از سال دلخوش باشند؟ آيا شهردار اصفهان در اين سه سال و اندي فكري براي حفظ آثار تاريخي شهر انجام داده كه تعارض بين توسعه شهر و حفظ آثار تاريخي را هم رفع كرده باشد؟ آيا اصفهان كه يكي از شهرهاي گردشگرپذير كشور بوده، در طول سه سال اخير
-بدون درنظر گرفتن دوران كرونا- پيشرفتي از نظر جذب گردشگر داشته و شهردار اصفهان توانسته گامي در اين راستا بردارد؟ آيا بهتر نيست شهردار اصفهان به جاي حمله به يك شركت بورسي آن هم به واسطه رسانه‌اي كه مجوز آن فرهنگي و اجتماعي است، فكري به حال معضلات شهر بكند و باري از دوش شهروندان بردارد؟ آن هم شركتي كه با توجه به عملكرد خود در مدت اخير و كارنامه آن در بورس و نيز با توجه به اطلاعات منتشر شده در سامانه كدال كه از قضا گزارش مذكور نيز به آنها استناد كرده، هر عقل سليمي را به اين نتيجه مي‌رساند كه سرمايه‌گذاري روي آن با همان قيمت‌هاي اعلام شده كاملا ارزنده و به صرفه است. با اين حال مشخص نيست كه چرا رسانه‌اي متعلق به شهرداري اصفهان كه از قضا زمينه كاري آن نيز اقتصادي نيست ناجوانمردانه به اين سهم تاخته و با تمام توان در جهت ابهام‌آفريني و تخريب آن گام برداشته است.

 

مراسم افتتاح مدرسه سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني

به گزارش روابط عمومي شركت نفت و گاز اروندان، در اين مراسم كه در آستانه نخستين سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهيد حاج قاسم سيلماني برگزار شد، مدير عامل و رييس هيات مديره شركت، فرمانده لشكر عملياتي 7 حضرت وليعصر (عج) خوزستان، فرمانده حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان (وزارت نفت–جنوب) فرمانده پايگاه مقاومت شهداي رمضان شركت نفت و گاز اروندان، جمعي از مديران شركت و مسوولان منطقه حضور داشتند. در اين مراسم مهندس جهانگير پورهنگ در سخناني ضمن تسليت ايام فاطميه و بزرگداشت ياد و خاطره شهيد والامقام سردار سليماني اظهار كرد: شركت نفت و گاز اروندان همسو با وظايف ذاتي خود تلاش كرده در راستاي مسووليت‌هاي اجتماعي نسبت به ارايه خدمات به مناطق پيراموني تاسيسات نفتي در غرب كارون اقدام كند.

83 روستاي نايين از آب شرب پايدار برخوردار مي‌شوند

حسن ميري، مدير آبفا نايين اعلام كرد: با اجراي طرح 100-300 در اين شهرستان، 83 روستا از آب شرب سالم و بهداشتي برخوردار مي‌شوند، بر مبناي اين طرح مقرر شد 300 كيلومتر شبكه آب در 100 روز در سطح استان بازسازي و اجرا شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون