• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4835 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۷ دي

۲۷ روستاي فارس به اينترنت پرسرعت اپراتور اول مجهز شدند

مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات فارس گفت: ۲۷ روستاي شهرستان‌هاي اين استان با جمعيت ۴ هزار و ۴۶۴ خانوار، بالغ بر ۱۵ هزار نفر، از محل اعتبارات طرح خدمات عمومي اجباري به شبكه پهن باند همراه اول مجهز شدند.
به گزارش باديجي، مهرداد سهرابي گفت: با تجهيز روستاها و مناطق دوردست به اينترنت پهن باند، علاوه بر ايجاد دسترسي روستاها به خدمات ضروري دولت از طريق اتصال به شبكه ملي اطلاعات، فعاليت‌ها و فرصت‌هاي جديدي در روستاها خلق خواهد شد.
او افزود: ارتباطات سيار به‌طور كلي و باند پهن به‌طور خاص، تاثير ويژه‌اي بر اقتصاد مناطق روستايي دارد و باعث شده است اهالي روستا صرف‌نظر از موقعيت مكاني خود بتوانند با چند كليك به مشتريان بالقوه براي عرضه محصولات و خدمات خود در شهرها متصل شوند و علاوه بر فروش محصولات خود با قيمت مناسب و بدون واسطه در بازار، زمينه اشتغال پايدار و كاهش هزينه‌هاي خود را فراهم كنند.
سهرابي دريافت خدمات ضروري عمومي مانند سلامت، آموزش، كشاورزي و بانكداري الكترونيك را از ديگر مزايا و دستاوردهاي دسترسي به شبكه پهن باند و شبكه ملي اطلاعات عنوان كرد كه در نتيجه اقدامات توسعه‌اي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در راستاي پر كردن شكاف ديجيتالي و دسترسي همگاني در روستاها و مناطق دورافتاده رخ داده است.
مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات فارس تصريح كرد: در همين راستا در هفته گذشته، ۲۰ روستاي ديگر در 6 شهرستان استان با جمعيت دو هزار و ۶۴۷ خانوار، بالغ بر ۹ هزار نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومي اجباري وزارت (USO) به شبكه پهن باند سيار همراه اول مجهز شدند.
او محل اجراي اين سايت‌ها را در روستاهاي تيرازجان، گل بابكان، له چرا، بكر عليا، بكر سفلي، گره نظرآباد در شهرستان رستم، روستاهاي جواليقان، گيخ، سيريزجان، كانرود و سويس در شهرستان كازرون، روستاهاي حسين‌آباد سرگر، تل بخصي، سرتل، سرگر در شهرستان فيروزآباد، روستاهاي خاني يك، آبنو و پهناپهن در شهرستان فراشبند، روستاي شهرك خليل‌آباد در شهرستان زرين‌دشت و روستاي شهرك وزيره در شهرستان ني‌ريز اعلام كرد.
سهرابي خاطرنشان كرد: هفت روستاي نصيرآباد، قلعه نو، شاابوذكريا، محمدآباد، نصرت‌آباد، طاهونه و شهرك غدير از توابع شهرستان داراب با جمعيت يك هزار و ۸۱۷ خانوار، بالغ بر 6 هزار و ۶۰۰ نفر نيز توسط اپراتور اول تلفن همراه به شبكه پهن باند سيار مجهز شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون