• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4835 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۷ دي

پيدا و پنهان

دريافت ماليات از خودروهاي لوكس در سال ۱۴۰۰

علي‌اصغر خاني، عضو كميسيون تلفيق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: اعضاي كميسيون با اخذ ماليات از خودروهاي لوكس در سال آينده موافقت كردند. پس از تبادل‌نظر در اين باره مقرر شد تا كارگروه‌اي تشكيل شود و براساس قيمت خودروهاي لوكس و معيارهاي ديگر ماليات‌هايي براي اين خودروها تعيين كنند. او افزود: با موافقت اعضاي كميسيون تلفيق ۲ هزار ميليارد تومان از محل اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي در سال ۱۴۰۰ براي دولت درآمد پيش‌بيني شد.

نمي‌توانيم گاز خانگي را قطع كنيم

بيژن زنگنه، وزير نفت در واكنش به برخي ادعاها مبني بر افزايش آلودگي هوا ناشي از مصرف مازوت در نيروگاه‌ها گفت: هيچ محدوديتي در صادرات مازوت وجود ندارد و نه تنها در استان تهران بلكه در نيروگاه‌هاي اصفهان، البرز و قم نيز مازوت مصرف نمي‌شود. وزير نفت با اشاره به آمار شركت ملي گاز ايران كه از سوي استاندار تهران اعلام شد، گفت: برمبناي اين آمار، مصرف گاز استان تهران از ابتداي آذر تا ۱۲ دي ‌ماه امسال حدود ۱۵درصد و ميانگين مصرف گاز كشور ۱۲درصد افزايش يافته است. زنگنه با بيان اينكه باز گذاشتن درب پنجره‌ها براي مقابله با كرونا مي‌تواند از دلايل اين افزايش مصرف باشد، ادامه داد: در نامه‌اي به ستاد ملي مقابله با كرونا اين مساله را يادآور شده‌ام كه براي تغيير نگرش مردم در اين باره اطلاع‌رساني شود. وزير نفت گفت: ما نمي‌توانيم گاز خانگي را قطع كنيم.

مقصر گراني بليت هواپيما كيست؟

مقصود اسعدي‌ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي در اين باره گفت: هيچ شركت هواپيمايي داخلي بليت پروازهاي خود را فراتر از نرخي كه اخيرا تصويب و ابلاغ شد، نفروخته است و همه ملزم به رعايت مصوبه شوراي عالي هواپيمايي هستند. او افزود: نرخ بليت هواپيما براي پروازهاي داخلي در سايت انجمن شركت‌هاي هواپيمايي منتشر شده و براي عموم قابل مشاهده است و همه مي‌توانند به نرخنامه مذكور مراجعه كرده و اگر تخلفي صورت مي‌گيرد آن را به اطلاع دستگاه‌هاي نظارتي برساند تا با او برخورد شود. دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي تاكيد كرد: مسلما چنين تخلفي از سوي ايرلاين‌هاي داخلي رخ نداده و اگر گرانفروشي در اين زمينه صورت گرفته از سوي سايت‌هاي فروش بليت هواپيما بوده كه بايد با آنها برخورد لازم صورت گيرد.

چه تعداد  خودرو  دوگانه‌سوز  شدند؟

محمدحسين باقري مدير طرح CNG شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران گفت: با اجراي طرح تبديل خودروهاي عمومي از حالت بنزين‌سوز به دوگانه‌سوز از ارديبهشت ‌ماه سال جاري تاكنون در مجموع ۶۱ هزار و ۸۵۰ خودرو به صورت رايگان دوگانه‌سوز شده‌اند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون