• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4837 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ دي

مشهد در زمينه نوآوري پيشروتر از تهران است

معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري در چهلمين افتتاح طرح‌هاي كلان ملي كشور كه با عنوان پوشش تدبير و اميد براي جهش توليد كه طي آن 5 طرح‌ ملي دانش‌بنيان و كارخانه نوآوري افتتاح شد،گفت: در حال حاضر شهر مشهد در زمينه فناوري پيشروتر از تهران است.
سورنا ستاري در اين مراسم با اشاره به اينكه شهر مشهد در زمينه فناوري بسيار نوآور است، ادامه داد: از شهردار شهر مشهد بسيار تشكر مي‌كنم، امكانات اين شهر در زمينه نوآوري پيشروتر از تهران بوده و شهرداري مشهد توانسته كارخانه قديمي را به كارخانه نوآوري و محلي براي فعاليت شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها تبديل كند.
او با اشاره به رتبه چهل‌وسوم تهران در ميان شهرهاي نوآور دنيا افزود: رتبه تهران در اين زمينه از برخي شهرهاي بزرگ دنيا  چون برلين بالاتر بوده اما با اين حال مشهد در اين زمينه پيشروتر از تهران است.
ستاري با اشاره به افتتاح دو كارخانه نوآوري در مشهد و شيراز بيان كرد: با بهره‌برداري از اين دو كارخانه نوآوري برگ تازه‌اي در زيست‌بوم نوآوري اين شهرها رقم ‌خورد و ظرفيتي تازه براي تبديل ايده‌هاي نوآورانه به كسب‌وكارهاي دانش‌بنيان و خلاق فراهم شد.
گفتني است كارخانه نوآوري مشهد با 10 هزار متر مربع زيربناي فيزيكي اولين كارخانه نوآوري شرق كشور است كه ايده آن براي نخستين ‌بار در سال 1397 با حمايت‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري و توسط شهرداري مشهد  شكل گرفته و پس از يك‌‌سال‌ونيم آماده بهره‌برداري شد.
در كارخانه نوآوري مشهد 400 مترمربع به سالن اجتماعات، 120 مترمربع سالن ارايه، 620 مترمربع فضاي كار اشتراكي و بالغ بر 127 مترمربع آزمايشگاه ساخت اختصاص يافته و تمام امكانات براي رفع نيازهاي كسب وكار خلاق و نوآورانه فراهم شده است. در اين كارخانه، چگونگي شروع كسب وكار، انتخاب مسيرهاي توسعه اشتغال، استفاده از فضاهاي اشتراكي، بازاريابي خدمات،  معرفي بهترين راه‌هاي تبليغات و ساير نيازهايي كه يك شهروند خلاق در جهت ايجاد اشتغال نوآورانه نياز دارد درنظر گرفته شده است.
همچنين اين كارخانه در محل قبلي كارخانه كوكاكولا (نوشابه‌سازي) مشهد و در زميني تحت عنوان اراضي قهوه‌اي احداث شده است، چنين اراضي‌اي به محل‌هايي گفته مي‌شود كه زميني بعد از تغيير كاربري گذشته خود به صورت غيرفعال باقي مانده و مستعد شكل‌گيري تهديدهاي مختلف از جمله آسيب‌هاي اجتماعي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون