• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4841 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي

ويژه

افزايش ۵۵ برابري پهناي باند اينترنت قم در هفت ‌سال گذشته

 مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات قم، با اشاره به رشد شتابان زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات اين استان در سال‌هاي اخير گفت: پهناي باند اينترنت قم در دولت تدبير و اميد با رشد ۵۵ برابري به ۲۲۰ گيگابيت بر ثانيه افزايش يافت. جواد غلامپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: پهناي باند استان در ابتداي سال ۹۳ حدود چهار گيگابيت بر ثانيه بود كه اين پهنا هم‌اكنون به ۲۲۰ گيگابيت بر ثانيه افزايش يافته است. وي ادامه داد: با وجود اينكه با شيوع كرونا و غيرحضوري شدن فعاليت بسياري از ادارات، دانشگاه‌ها، مراكز آموزشي و كسب‌و‌كارها، با افزايش چشمگير مصرف اينترنت در استان مواجه بوديم ولي به دليل ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي مناسب، شبكه ديتاي استان به خوبي توان پاسخگويي به اين افزايش مصرف را نشان داد. مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات قم، با تاكيد بر اينكه شبكه ديتاي استان از پايداري مطلوبي برخوردار است، اظهار داشت: ظرفيت پهناي باند استان ۲۲۰ گيگابيت بر ثانيه است كه در اوج مصرف به ۱۰۰گيگابيت بر ثانيه رسيديم. وي اظهار داشت: با عنايت به توسعه وسيع زيرساخت‌هاي ارتباطي، با وجود افزايش پهناي باند و ترافيك مصرفي در ايام كرونا به جهت اجراي آموزش‌هاي مجازي در مقاطع مختلف تحصيلي، استان از وضعيت پايداري برخوردار است.
مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات قم ادامه داد: همچنين ضريب نفوذ مشتركان پهناي باند سيار در سطح استان به بيش از ۹۷.۶۲ درصد افزايش يافته است. غلامپور افزود: هم‌اكنون بيش از يك ميليون و ۳۶۴ هزار مشترك اپراتورهاي مختلف تلفن همراه در اين استان به پهناي باند سيار دسترسي دارند. وي ادامه داد: با توسعه سايت‌هاي فعال شبكه توسط اپراتورهاي تلفن همراه، هم‌اكنون ۸۲۸ هزار مشترك همراه اول، ۴۸۴ هزار مشترك ايرانسل و ۵۲ هزار مشترك رايتل به پهناي باند سيار دسترسي دارند.
مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات قم با تاكيد بر ضرورت به‌روزرساني و توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي گفت: توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي پايان‌ناپذير بوده و بي‌وقفه همگام با توسعه تكنولوژي فناوري اطلاعات، به‌روزرساني و توسعه مي‌يابند.


مصرف 85 درصد از سوخت بخش كشاورزي در بخش ادوات كشاورزي

از ابتداي سال جاري تا پايان آذر ماه بيش از 36 ميليون ليتر نفتگاز در بخش كشاورزي شهرستان‌هاي قروه و دهگلان تامين و توزيع شده است.
به گزارش روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان، عبدالله گيتي‌منش در جلسه كميته سوخت شهرستان‌هاي قروه و دهگلان كه با حضور نماينده اين شهرستان‌ها در مجلس شوراي اسلامي و فرمانداران اين دو شهرستان سخن مي‌گفت، افزود: در 9 ماهه نخست سال جاري 109 ميليون ليتر سوخت بين بهره‌برداران بخش كشاورزي استان توزيع شده كه از اين ميزان 34 درصد آن در بخش كشاورزي اين دو شهرستان توزيع شده است. مصرف 85 درصد از سوخت بخش كشاورزي استان كردستان در بخش ادوات كشاورزي مصرف مي‌شود.
تعداد مراكز دوگانه‌سوز كردن رايگان خودروهاي عمومي در استان كردستان به ۵ مركز افزايش يافت.
مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان از دوگانه‌سوز كردن رايگان يك هزار و چهارصد دستگاه خودرو عمومي در استان و افزايش ۲۷درصدي اين آمار نسبت به ماه گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان، عبدالله گيتي‌منش با بيان اين مطلب افزود: با آغاز فعاليت دو مركز تبديل دوگانه‌سوز كردن خودروهاي عمومي در شهر‌هاي قروه و بيجار تعداد مراكز تبديل در استان به ۵ كارگاه افزايش يافت.
گيتي‌منش كه با صداوسيماي استان سخن مي‌گفت، افزايش مصرف سي‌ان‌جي در سبد سوخت كشور، مزاياي زيست‌محيطي، كاهش ۷۰ درصدي هزينه سوخت و كمك به اقتصاد خانوار را از اهداف اجراي طرح رايگان دوگانه‌سوز كردن خودروهاي عمومي عنوان كرد.

توزيع بيش از ۸۰ ميليون ليتر نفتگاز يورو ۴
در استان كردستان
در ۹ ماهه نخست سال جاري بيش از ۸۰ ميليون ليتر نفتگاز يورو۴ در استان كردستان تامين و توزيع شده كه اين ميزان توزيع نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۹ درصدي همراه بوده است.
به گزارش روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان، عبدالله گيتي‌منش با بيان اين مطلب و اشاره به فعاليت ۴۲ باب جايگاه عرضه نفتگاز در استان گفت: روزانه حدود ۳۰۰ هزار ليتر نفتگاز يورو۴ در ۲۳ باب جايگاه عرضه فرآورده‌هاي نفتي استان توزيع مي‌شود كه با هماهنگي و برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته درصدد افزايش اين ميزان نفتگاز يورو در ديگر جايگاه‌هاي استان هستيم. مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان در ديدار با فرماندار شهرستان دهگلان ‌گفت: ضمن تشريح اقدامات و عملكرد شركت در شهرستان فوق در زمينه تامين و توزيع فرآورده‌هاي نفتي و تبيين اهداف و سياست‌هاي شركت در راستاي ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، مي‌توان توزيع الكترونيك نفت سفيد، توزيع الكترونيكي نفتگاز بخش كشاورزي، توزيع الكترونيك گاز مايع و...را از اين جمله خدمات بر شمرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون