• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4843 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ دي

داستان كتك‌‌كاري پرافتخارترين تكواندوكار ايران

ساعي: چرا اسم مرا صدا زديد؟

پنجشنبه هفته گذشته و در جريان دور رفت رقابت‌هاي ليگ برتر تكواندو هادي ساعي به عنوان پرافتخارترين تكواندوكار تاريخ ايران و مدير فني تيم ملي يك حاشيه بزرگ به وجود آورد. او كه وارد سالن شده بود و رقابت‌ها را از نزديك نظاره مي‌كرد بعد از اينكه دبير سازمان ليگ تكواندو از بلندگوي سالن ورودش را خوشامد گفت از كوره در رفت و با مصطفي بابايي درگير شد. مسابقات در حال انجام بود كه صداي داد و فرياد هادي ساعي به گوش رسيد. آن طور كه حاضران در سالن مي‌گويند ساعي حرف‌هاي ناشايستي را خطاب به بابايي بر زبان آورد و در ادامه با او درگيري فيزيكي پيدا كرد و به صورت دبير سازمان ليگ تكواندو سيلي زد. در نهايت اين درگيري با وساطت حاضران پايان يافت. در اولين اظهارنظرها اعلام شد عصبانيت قهرمان دو دوره المپيك از «دير اعلام شدن اسمش» بوده است. ساعي اما اين مساله را تكذيب كرد و گفت: دليل عصبانيتش اين بوده كه اصلا نمي‌خواسته اسمش صدا زده شود! 
ساعي در نخستين واكنش به اين درگيري به رسانه‌ها گفت: «از سال قبل چند باري به دوستان اعلام كردم كه نام مرا پشت ميكروفن اعلام نكنند. من عادت ندارم به جايگاه ويژه بروم و معمولا كنار بچه‌ها روي سكوها مي‌نشينم. هفته گذشته هم من از صبح در سالن بودم، اما نزديك ظهر بود كه رييس فدراسيون وارد سالن شد و من وقتي كنار او رفتم، تازه گوينده اعلام كرد كه هادي ساعي هم در سالن است و به او خوشامد مي‌گوييم. من هم به آقاي پولادگر گرفتم كه اين عين بي‌احترامي است كه بعد از چند ساعت نام مرا اعلام مي‌كنند. امروز نيز دقيقا همين اتفاق افتاد. من در سالن بودم كه تمجيد رييس سازمان ليگ آمد و گفت كه به جايگاه ويژه برويد، اما من از او تشكر كردم و گفتم كه روي سكوها راحت هستم. شايد 10 بار به او تاكيد كردم كه نام مرا پشت بلندگو اعلام نكنند، اما باز هم ديدم بعد از نيم ساعت دبير سازمان ليگ نام مرا گفت. به همين خاطر ديگر از كوره در رفتم.» ساعي در ادامه مدعي شد عده‌اي قصد اذيت كردن و تخريب او را دارند. ملي‌پوش سابق تكواندوي كشورمان اتفاقات رخ داده در ليگ را ديگر دليل عصبانيتش عنوان كرد و گفت: «نايب رييس فدراسيون با خواهر من تماس گرفته كه فلان بازيكن را بايد در فلان وزن به ميدان بفرستي. چه دليلي دارد؟»
در سمت ديگر بابايي دبير سازمان ليگ نيز در گفت‌وگو با رسانه‌ها ساعي را فردي خواند كه نه پهلوان است و نه قهرمان. بابايي در مورد اتفاقات رخ داده گفت: «همه شاهد اتفاقات رخ داده بودند و واكنش هادي ساعي مزد زحمات انجام شده من بود. ما در اتفاقات رخ داده دخيل نبوديم اما ايشان از اينكه خيرمقدم صورت گرفته از سوي بلندگوي سالن نسبت به او به عنوان مدير فني تيم فرمانيه دير صورت گرفته است، ناراحت بود اما در اين موضوع نيز من دخيل نبودم.» وي تصريح كرد: «حتي گوينده و كسي كه دستور خيرمقدم بابت حضور ايشان در سالن را داد نيز من نبودم. براي ساعي اين سوءتفاهم پيش آمده است كه من با ايشان زاويه دارم. تا امروز فكر مي‌كردم هادي ساعي قهرمان و پهلوان است اما با اتفاقات رخ داده ايشان نه قهرمان است و نه پهلوان و رفتار ايشان هيچ بويي از پهلواني نداشت.» بابايي در انتها يادآور شد به كميته قضايي فدراسيون شكايت كرده و حتي مي‌توانسته به مراجع قضايي هم شكايت كند، اما به خاطر احترام پولادگر رييس فدراسيون از اين كار منصرف شده است. 
روز بعد از حادثه هادي ساعي كه پيش‌تر گفته بود با بابايي درگيري فيزيكي پيدا كرده بود، اين مساله را تكذيب كرد. با اين حال كميته قضايي فدراسيون تكواندو خيلي زود به اين پرونده رسيدگي و حكم نهايي را صادر كرد. طبق اعلام اين كميته هادي ساعي به يك‌سال محروميت و پرداخت ۱۰۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. مجيد ناظمي دبير كميته قضايي فدراسيون تكواندو در حاشيه مسابقات ليگ و در جمع خبرنگاران با اشاره به دريافت مستندات و اظهارات طرفين و همچنين حلاليت طلبيدن ساعي از بابايي گفت: «به دليل رفتار مغاير با اخلاق حسنه و نظم عمومي و اظهارات خلاف آقاي هادي ساعي، يك راي در سه بخش صادر شد. اولا، از امروز ايشان حق ورود و شركت در مسابقات كشوري و ليگ را ندارند. دوما، يك‌سال محروم از تمامي فعاليت‌ها در ليگ خواهند بود. سوما، مبلغ يك‌صد ميليون ريال نيز جريمه شده‌اند. البته نظر اعضا بر صدور رايي به مراتب سنگين‌تر بود كه در پايان، اين مجازات نهايي شد.» هادي ساعي بعد از صدور اين راي كه البته او را تنها از حضور در مسابقات ليگ به مدت يك‌سال منع مي‌كند، در يك گفت‌وگوي تلويزيوني گفت: «حرف‌هايي درباره اتفاقات آن روز مطرح شده كه واقعي نيست. اين‌طور بيان كردند كه ساعي گفته چرا به من دير خيرمقدم گفتيد، اما من بارها تاكيد كردم كه اصلا به من خيرمقدم نگوييد. فقط هم اين مساله نبوده و حتي به خاطر تست PCR هم مرا چند روز سركار گذاشتند. در آخر هم مجبور شدم خودم براي اينكه به سالن بروم، تست بدهم و نتيجه منفي آن را با خودم ببرم.»  وي افزود: «اينكه مي‌گويند من سيلي زدم، بزرگنمايي است. من به خاطر اينكه دبير سازمان ليگ به خواسته من توجه نكرد و برخلاف آن عمل كرد، سر او فرياد كشيدم.» مديرفني تيم ملي تكواندو در واكنش به صدور راي يك‌سال محروميت عنوان كرد: «من اين راي را قبول مي‌كنم و به آن احترام مي‌گذارم، اما آيا آنهايي هم كه تخلفات ديگري در جريان مسابقات كردند، توبيخ مي‌شوند. همين آقاي بابايي به سرپرست تيم ما گفته، از سالن بيرونت مي‌كنم!» البته ساعي ساعاتي بعد در گفت‌وگو با «ايسنا» نشان داد نه تنها چندان احترامي هم براي راي صادر شده قائل نيست، بلكه خودش را محق هم مي‌داند. ساعي در اين رابطه گفت: «كسي نمي‌تواند در تكواندو فضا را براي من ببندد يا باز كند. آنجا خانه من است. آنها كه فكر مي‌كنند مي‌توانند فضا را براي من ببندند، اصلا در اين حد و اندازه‌ها نيستند.» او در رابطه با درگيري با بابايي هم دوباره ادعا كرد هيچ برخورد فيزيكي صورت نگرفته بود. ساعي گفت: «آن آقا كه اسمش را نمي‌آورم، چون گنده مي‌شود، عنوان كرد ساعي من را زده است. اولا من او را نزدم چون در حد و اندازه من نيست.» درگيري فيزيكي هادي ساعي بعد از اظهارنظرش در مورد مهاجرت كيميا عليزاده اولين مدال‌آور زن تاريخ المپيك ايران كه گفته بود: «پناهندگي ذلت است» و «عليزاده به خاطر زياده‌خواهي مهاجرت كرد»، دومين حاشيه بزرگ اين ورزشكار سابق كشورمان است. او كه رياست كميسيون ورزشكاران كميته ملي المپيك را برعهده دارد چند سال پيش در شوراي شهر تهران مشغول به فعاليت بود. درگيري فيزيكي ساعي و بعد از آن اظهارات حق به جانب او در فضاي عمومي ورزش انتقادات زيادي را براي او به همراه داشته است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون