• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4845 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن

مهدي كروبي با حضور در منزل قدرت عليخاني از او عيادت كرد

همنشيني شيوخ اصلاح‌طلب

مهدي كروبي روز دوشنبه با حضور در منزل شيخ قدرت‌الله عليخاني از او عيادت كرد. حضور شيخ مهدي كروبي در منزل قدرت‌الله عليخاني را مي‌توان در راستاي «گشايش‌هاي» صورت گرفته در «حصر» دانست كه خبر آن را حسين كروبي نيمه‌هاي شهريور ماه امسال اعلام كرد. گشايش‌هايي كه به ‌گفته فرزند مهدي كروبي، در پي تصميم و نتيجه‌گيري نهادهاي امنيتي محقق شده و هيچ‌گونه صحبتي ازسوي هيچ شخصي انجام نشده بود. حسين كروبي همان زمان گفته بود كه در نتيجه همين «گشايش‌هايي كه درخصوص حصر مهدي كروبي صورت گرفته»، او با برخي از اعضاي مجمع روحانيون مبارز ديدار كرده است. ديداري كه ازقضا در منزل قدرت‌الله عليخاني انجام شد. حضور دوباره مهدي كروبي در منزل شيخ قدرت عليخاني اما نه همچون ديدار قبل، بلكه در پي وضعيت ناخوشايند جسماني عليخاني صورت گرفته است.
آن ‌طور كه يكي از نزديكان عليخاني از اين ديدار با كروبي به ايلنا خبر داده، «اين ديدار روز دوشنبه انجام شد و حجت‌الاسلام مهدي كروبي با حضور در منزل عليخاني از نزديك جوياي حال او شده است.» قدرت‌الله عليخاني هفته گذشته در مسير تهران-قزوين به‌ علت افت فشار توسط اورژانس در يكي از بيمارستان‌هاي استان قزوين بستري و البته پس از ۲۴ ساعت مراقبت از بيمارستان مرخص شد. اما پزشكان به او توصيه كردند كه دوره درمان را در منزل پيگيري كند. برهمين اساس هم شيخ اصلاحات، با حضور در منزل عليخاني، از اين روحاني ميانه‌رو و نزديك به جريان اصلاحات عيادت كرد.
همزمان خبرهايي از ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد كه همزمان با مهدي كروبي در ماه‌هاي پاياني ۸۹ و در ادامه اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري ۸۸، در شرايط حصر خانگي قرار گرفتند، به گوش مي‌رسد كه بر‌اساس آن، تاحدودي در وضعيت حصر موسوي و رهنورد تسهيل شده و آنها دست‌كم مي‌توانند با اعضاي خانواده‌شان ديدار كنند. هرچند آنها تاكنون ديداري با چهره‌هاي سياسي نداشته‌اند. 
اگرچه چند روز پيش برخي رسانه‌ها خبري مبني بر رفع حصر ميرحسين و رهنورد منتشر كردند اما دختران‌شان با تكذيب اين شايعات درباره رفع حصر ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد، اعلام كردند كه فقط مجوز استفاده از تلفن مستقيم صادر شده است. زهرا و نرگس موسوي روز شنبه ۲۷ دي ‌ماه با انتشار پستي در صفحات اينستاگرام خود نوشتند: «تنها تغيير اخير صورت گرفته، ابلاغ ‌مجوز تلفن مستقيم براي والدين ما است. حال بايد ديد در اين زمينه چه اقدامي صورت خواهد گرفت.» 
رفع حصر محصورين موضوعي است كه مدت‌ها از طريق مسوولان رده‌هاي مختلف كشور پيگيري و بر لزوم آن تاكيد شده است. با وجود اين اما با گذشت نزديك به ۱۰ سال از اين اتفاق، هنوز تكليف اين ماجرا مشخص نشده و حتي درخواست محصورين براي برگزاري دادگاه‌هاي علني و بررسي آنچه اتفاق افتاده، به نتيجه نرسيده است. حال بايد ديد گشايش‌هاي محدود اخير، آيا مي‌تواند دري به روي رفع حصر اين افراد باز كند يا زندگي محصورين مانند 10 سال گذشته ادامه خواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون