• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4845 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن

يحيي استاد عبور از پيچ‌هاي خطرناك است

پرسپوليس نوار تساوي‌ها را پاره كرد

علي ولي‌اللهي

 

مهم‌ترين موفقيت يحيي گل‌محمدي در تقريبا يك ‌سالي كه روي نيمكت پرسپوليس نشسته، عبور از گردنه‌هاي خطرناك با كمترين ميزان تلفات بوده است. او بعد از اينكه كالدرون تهران را ترك كرد، تيمي را تحويل گرفت كه در كمتر از ۶ ماه 3 تغيير در نيمكت مربيگري‌اش مي‌ديد. با اين حال يحيي موفق شد خيلي سريع ثبات را به تيم برگرداند و استارت چهارمين قهرماني متوالي سرخپوشان را رقم بزند. بعد از آن تيم را به فينال آسيا برساند و در فصل پنجم هم روي نيمكت پرسپوليس  بنشيند. 
از گردنه‌هاي خطرناكي كه يحيي وكادر فني‌اش از آن به سلامت عبور كردند، مي‌توان به تغيير مديريت پرسپوليس از انصاري‌فرد به رسول‌پناه، جدايي چند ستاره اصلي از تيم در پايان ليگ نوزدهم، شكست در دربي در ضربات پنالتي، انتشار ويديوهاي جنجالي رسول‌پناه، ناكامي در فينال آسيا و مواردي از اين دست اشاره كرد. در آخرين مورد هم يحيي با 4 تساوي پياپي پرسپوليس در ليگ و از دست دادن 8 امتياز در شروع فصل و گل نزدن مهاجمان تيمش مواجه شد. با اين حال گل‌محمدي در دو بازي مهم و حساس توانست اين تهديدها را به فرصت تبديل كند و تيمش را روي ريل موفقيت بازگرداند. پرسپوليس در دربي با ارايه يك بازي مستحق برد، در نهايت به تساوي دو بر دو رضايت داد سپس مقابل فولاد دو بر يك پيروز شد. 
پرسپوليس مقابل استقلال در دربي تهران توانست يكي از مشكلاتش را كه همان گل نزدن مهاجمان بود، حل كند و اگر كمي خوش‌شانس بود در آن بازي برنده از زمين خارج مي‌شد. همچنين اين تيم در بازي روز دوشنبه و مقابل فولاد، يكي از مدعيان اين فصل، دومين مشكل بزرگش را حل و نوار تساوي‌هاي پياپي‌اش را پاره كرد. سرخ‌ها قبل از جدال حساس مقابل شاگردان نكونام در 4 بازي قبلي خود مقابل نساجي، ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال به تساوي رسيده بودند و تساوي در اين بازي مي‌توانست به معناي غلتيدن در بحران و خداحافظي با روياي قهرماني پنجم تفسير شود. 
با اين وجود همان‌طور كه حميد مطهري مربي پرسپوليس قبل از شروع بازي عنوان كرد، سرخپوشان عزم‌شان را جزم كرده بودند كه استارت قهرماني پنجم را از بازي با فولاد بزنند. همين اتفاق هم رخ داد. يحيي شكل قابل قبول آرايش تيمي‌اش در بازي با دربي را عينا در بازي با فولاد كپي‌پيست كرد و توانست قبل از پايان يك‌سوم ابتدايي بازي به گل نخست دست پيدا كند. اين گل را مهدي عبدي زد تا خيال هواداران پرسپوليس از ادامه‌دار بودن آمادگي مهاجم تيم‌شان راحت شود. بعد از آن سرخپوشان توانستند از گل مهمي كه زدند، حفاظت كنند تا اينكه يك پنالتي جنجالي توسط داور بازي به نفع فولاد گرفته شد و بازي به تساوي رسيد. در لحظات بعد از گل، پرسپوليس بابت رفتارهاي عجيب و هيجان‌زده كنعاني‌زادگان و دو، سه بازيكن ديگر كه به اعلام خطاي پنالتي معترض بودند، تمركزش را از دست داد و حتي ممكن بود گل دوم را هم دريافت كند. گل‌محمدي تلاش كرد با دو تعويض جو را آرام كند و حالتي تهاجمي‌تر به تيم بدهد. اين كار با موفقيت انجام و پرسپوليس موفق شد توسط احمد نوراللهي به گل برتري دست پيدا كند.گلزني احمد نور كه گل نزدن‌هايش در دربي حسابي خودش را تحت فشار قرار داده بود و عصبانيت هواداران را به دنبال داشت، باعث شد سومين حاشيه بزرگ تيم در هفته قبل هم به بهترين شكل جمع‌وجور شود.
يحيي گل‌محمدي، سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس بعد از پيروزي دو بر يك تيمش برابر فولاد اظهار كرد:«بازي مهمي از لحاظ جدولي براي ما بود.گرفتن 3 امتياز هدف اصلي ما بود. فولاد تيم خوب، فني و قدرتمندي در ليگ است. بازي كردن جلوي اين تيم هميشه سخت بوده است. امروز هم روز سختي براي ما بود. توانستيم از موقعيت‌هاي‌مان خوب استفاده كنيم و فرصت‌طلب بوديم. بازيكنان خوب جنگيدند. فوتبال امروز فيزيكي و فني بود و تنش‌هاي زيادي به لحاظ شرايط بازي به وجود آمد. بازي در مجموع خوب بود.» سرمربي پرسپوليس همچنين درباره اينكه براي مشكل گلزني تيمش چه راه‌حلي دارد؟ توضيح داد: «بايد تمرينات اختصاصي بيش‌تري انجام دهيم و در زدن ضربات آخر تمركز داشته باشيم. خوشبختانه تيم ما خوب موقعيت‌سازي مي‌كند و امروز هم توانستيم از اين موقعيت‌ها خوب استفاده كنيم. فرصت‌طلب بوديم و توانستيم برنده شويم.» 
اتفاق تلخ بازي با فولاد براي پرسپوليس مصدوميت دو مدافع مياني تيم يعني سيدجلال حسيني و محمدحسين كنعاني‌زادگان بود. يحيي گل‌محمدي سرمربي تيم در نشست خبري در واكنش به مصدوميت احتمالي سيدجلال حسيني  و كنعاني‌زادگان  به شوخي گفت:«بازيكن داريم؛ من و افشين پيرواني هستيم.» با اين حال خود يحيي هم به خوبي مي‌داند كه اگر مصدوميت‌ها تاييد شوند، او و تيمش با يك گردنه خطرناك ديگر مواجه مي‌شوند كه بايد براي عبور از آن نيز برنامه‌ريزي لازم را انجام دهند. 
پرسپوليس تا به حال با 3 تيم از مدعيان اصلي ليگ يعني سپاهان، استقلال، فولاد و صنعت‌ نفتي كه مدعي هميشگي ليگ نيست ولي اين فصل جزو مدعيان است، بازي كرده و صاحب دو برد و سه تساوي شده است. نباختن مقابل مدعيان هميشه يكي از حربه‌هاي برانكو براي رسيدن به قهرماني بوده و حالا يحيي هم همين رويه را ادامه داده است. سخت‌ترين بازي پرسپوليس در نيم‌فصل نخست بازي با تراكتور است. بعد از آن دو بازي مقابل پيكان و گل‌گهر هم جزو بازي‌هاي سخت سرخپوشان به حساب مي‌آيد. پرسپوليس فعلا با دو بازي كمتر با ۱۵ امتياز در رده ششم قرار دارد و اگر بازي‌هاي عقب‌افتاده‌اش را ببرد به فاصله يك امتيازي استقلال در صدر جدول مي‌رسد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون