• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4847 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۴ بهمن

ذوب‌آهن اصفهان در تدوين استانداردها نقش كليدي دارد

صنعت ذوب‌آهن در ايران و دنيا به عنوان صنعت مادر شناخته مي‌شود. در كشورمان اگر به دوره‌هاي تحول صنعتي توجه كنيم، در مي‌يابيم صنعتي شدن ايران با آغاز به كار ذوب‌آهن اصفهان رقم خورده است.
نيره پيروز‌بخت، رييس سازمان ملي استاندارد ايران كه به مناسبت 23 دي سالروز تاسيس ذوب‌آهن اصفهان با خبرنگار ما گفت‌وگو مي‌كرد با اعلام مطلب فوق گفت: ذوب‌آهن اصفهان، صنايع پايين‌دستي و بالادستي بسياري را براي فعاليت‌هاي خودش تعريف كند و در حقيقت اين مسير رشد و گسترش صنعت در كشور رقم خورد.
رييس سازمان ملي استاندارد ايران با بيان اينكه ذوب‌آهن اصفهان به دليل قدمت صنعتي، فراز و نشيب‌هاي فراواني را سپري كرد، گفت: ابتدا قرار بود اين كارخانه در كرج ساخته شود، سپس به اصفهان منتقل شد. هم‌اكنون در كرج منطقه‌اي به نام ذوب‌آهن وجود دارد ولي در‌نهايت اين كارخانه در اصفهان برنامه‌ريزي و ساخته شد. ذوب‌آهن اصفهان به اعتقاد من نماد اراده، تعهد، رشد و توسعه اقتصادي، تعصب به ميهن و همچنين علاقه به پيشرفت و اراده آهنين براي هرچه بهتر شدن است.
پيروزبخت، توجه ذوب‌آهن اصفهان به استانداردهاي ملي و جهاني را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در سال‌هاي دهه ۱۳۸۰ در يكي از محصولات كه با استانداردهاي ايران و اروپا، ناهمخوان بود بايد تغييراتي صورت مي‌گرفت كه ذوب‌آهن بدون هيچ‌گونه مقاومتي خودش را با اين استاندارد وفق داد. اين مهم نشان مي‌دهد در تمام دوره‌‌ها اراده پويايي براي ارتقاي بيش از پيش كيفيت در اين مجموعه وجود داشته و دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون