• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4847 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۴ بهمن

ابراهيم اثباتي درگذشت

آهنگساز شناخته شده ‌دار فاني را وداع گفت
ابراهيم اثباتي از آهنگسازان و نوازندگان شناخته شده موسيقي ايراني كه عمده آثارش متمركز بر موسيقي تئاتر بود، ‌دار فاني را وداع گفت. به گزارش مهر، ابراهيم اثباتي از نوازندگان و آهنگسازان شاخص موسيقي ايراني كه عمده آثارش مبتني بر ساخت موسيقي براي آثار نمايشي بوده بعد از مدت‌ها مبارزه با بيماري‌ در سن ۴۹ سالگي دار فاني را وداع گفت. ابراهيم ثباتي نوازنده تنبور و ديوان و آهنگساز موسيقي متولد ۱۳۵۰ است. او موسيقي را از سال ۱۳۶۴ با ساز تنبور آغاز كرده و از رهنمودهاي استاد سيد‌خليل عالي‌نژاد بهره‌ها برده است. اين هنرمند فقيد در اين مسير به فراگيري سازهاي ديگر همچون سه تار، تار، عود، ديوان و دف پرداخت و همچنين از يادگيري و پژوهش در زمينه تئوري موسيقي و آهنگسازي دريغ نكرد. او تا سال ۱۳۹۲ قريب به ۴۳ موسيقي تئاتر و چندين موسيقي فيلم ساخته است. او در سال ۱۳۸۰ با جمعي از هنرمندان و نوازندگان نخبه اقدام به تاسيس گروه وصل صوفيان كرد كه حاصل آن اجراي كنسرت‌هاي متعدد در داخل و خارج از كشور بوده است.

تاريخ  اكران جيمز باند باز هم عقب  افتاد
اكران جديدترين فيلم از مجموعه فيلم‌هاي جيمز باند با عنوان «زماني براي مردن نيست» بار ديگر عقب افتاد. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، «زماني براي مردن نيست» كه قرار بود ۲ آوريل (۱۳ فروردين) و در بهار راهي سينماها شود، حالا قرار است ۸ اكتبر (۱۷آبان) روي پرده برود. جاي تعجب ندارد كه اكران فيلم جديد باند تا پاييز آينده عقب افتاده است اما هاليوود پيش‌بيني مي‌كرد با ادامه گسترش ويروس كرونا اين فيلم يك تاخير ديگر به خود ببيند. ام‌جي‌ام پخش اين فيلم در امريكا را برعهده دارد و يونيورسال پخش‌كننده آن در بازارهاي بين‌المللي است. از آنجا كه اين فيلم با بودجه ۲۰۰ ميليون دلاري ساخته شده طبيعي است كه براي كسب سود قابل توجه به فروش بليت در سطح جهان متكي‌ باشد. دستيابي به چنين موفقيتي در حالي كه بيشتر سينماها بسته هستند و آن شمار معدودي كه كار مي‌كنند نيز از ظرفيت پايين خود بهره مي‌گيرند، ممكن نخواهد بود. تاخير جديد فيلم روز پنجشنبه، 2 بهمن اعلام شد و اين سومين‌باري است كه فيلم در ۱۰ ماهه اخير تاريخ اكرانش را عقب مي‌اندازد. در مارس ۲۰۲۰ اين فيلم اولين فيلم بزرگي شد كه تاريخ اكرانش را در بحبوحه شروع گسترش كرونا عقب انداخت. اين تاخير مي‌تواند استوديوهاي رقيب را هم به فكر بيندازد كه اكران محصولات‌شان را بار ديگر به زمان ديگري موكول كنند. «زماني براي مردن نيست» بيست و پنجمين فيلم از مجموعه فيلم‌هاي جيمز باند است و كري فوكوناگا كارگرداني آن را انجام داده است. اين آخرين باري است كه دنيل كريگ در نقش مامور ۰۰۷ بازي كرده است. رامي مالك و كريستوف والتس از ديگر بازيگران اين فيلم  هستند.

اكران ۲ فيلم جديد در سينماهاي هنر و تجربه
با بازگشايي سينماها اكران فيلم‌هاي «هنر و تجربه» از سر گرفته شده و دو فيلم جديد به اكران اين گروه اضافه مي‌شوند. فيلم‌هاي سينمايي «بزرگراه» و «پارميدا» به ترتيب از چهارم و ششم بهمن ‌ماه اكران خود را در سينماها آغاز مي‌كنند. «بزرگراه» به كارگردان فرناز اميني و تهيه‌كنندگي سيدامير سيدزاده و «پارميدا»  به كارگرداني آرش سنجابي و تهيه‌كنندگي سعيد اردهالي ساخته شده‌اند كه در تهران و شهرستان‌ها روي پرده سينماهاي «هنر و تجربه» مي‌روند. شاهرخ استخري، محمدرضا هدايتي، كامران تفتي، ليندا كياني، تينا آخوندتبار، عمار تفتي، رضا رويگري، علي استادي، روزبه حصاري، ابراهيم عزيزي، شراره رخام، شيما مرزي، ليلا بوشهري، بهزاد خداويسي، نازنين كريمي و بورژين عبدالرزاقي بازيگران «پارميدا» هستند. در «بزرگراه» هم مجيد واشقاني، شبنم قلي‌خاني، مه‌لقا باقري و محمد شماعيان بازي كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون