• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4849 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن

انتشار مزايده فروش زمين و پروانه ساخت پروژه مهر و ماه

سرپرست معاونت اقتصادي شهرداري مشهد از انتشار مزايده عمومي فروش و واگذاري زمين‌ها و پروانه‌هاي ساخت پروژه مهر و ماه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي معاونت اقتصادي شهرداري مشهد، مهدي حاتمي اظهار كرد: در راستاي تحقق اهداف توسعه شهري و استفاده از توان بخش خصوصي، شهرداري مشهد اقدام به انتشار مزايده عمومي فروش و واگذاري زمين‌ها و پروانه‌هاي ساخت پروژه مسكوني، تجاري، اداري و پاركينگ مهر و ماه با مجموع زيربناي 255 هزار متر مربع كرده است.
او در خصوص سابقه اين پروژه گفت: در اوايل دهه ۸۰ به منظور اتصال محور لادن جنوبي به شمال بلوار وكيل‌آباد و نيز امتداد محور بلوار لادن به لادن شمالي، قطعه بزرگي از اراضي اين محدوده طي مذاكرات و توافق با مالكان در تملك شهرداري مشهد قرار گرفت اما طرح مذكور به دليل تغييرات طرح تفصيلي به محور لادن جنوبي محدود و زمين فوق‌الاشاره براي اجراي پروژه‌هاي بزرگ شهري در نظر گرفته شد. 
حاتمي در ادامه افزود: اواخر دهه80 شهرداري مشهد قرارداد مشاركتي با سرمايه‌گذار بخش خصوصي جهت ساخت و اجراي دو برج با بيش از 50 طبقه منعقد كرد كه متاسفانه به دليل عدم انجام تعهدات از سوي سرمايه‌گذار قرارداد مذكور فسخ  شد.
او به تلاش‌هاي متعدد شهرداري در سال‌هاي گذشته در راستاي اجراي پروژه بزرگ مهر و ماه تاكيد كرد و گفت: از سال ۹۱ شهرداري مشهد به منظور جذب و شناسايي سرمايه‌گذاران مذاكرات متعددي را در راستاي ساخت مرتفع‌ترين ساختمان شمال شرق كشور انجام داد كه با توجه به بالا بودن حجم سرمايه‌گذاري و عدم صدور مجوزات مربوط به پروژه به ويژه مصوبه كميسيون ماده 5 اين پروژه با استقبال و پيشنهاد جدي از سوي سرمايه‌گذاران مواجه نشد.
حاتمي با اشاره به اهميت و توجه مديريت شهري به اين پروژه يادآور شد: با توجه به تامين مالي پروژه‌هاي عمراني و زيرساختي شهري توسط معاونت اقتصادي طبق دستور شهردار مشهد مجددا پروژه مهر و ماه به عنوان اصلي‌ترين و مهم‌ترين پروژه جهت تامين منابع مالي غيرنقد مورد بازنگري قرار گرفت و با همكاري حوزه معاونت شهرسازي و نهاد مطالعات شهرداري قرارداد لازم با مشاور ذي‌صلاح منعقد و طي برگزاري جلسات متعدد و در نظر گرفتن كليه ملاحظات لازم مصوبه كميسيون ماده 5 براي اين پروژه‌ها اخذ شد.
سرپرست معاونت اقتصادي شهرداري مشهد بيان كرد: اين پروژه در حال حاضر شامل ۶ برج مسكوني در 22 طبقه و يك برج تجاري در 26 طبقه با خدمات مورد نياز رفاهي مختص هر برج در طبقات همكف با زيربنايي به مساحت 255 هزار متر مربع در عرصه‌اي به مساحت 42 هزار متر مربع است. او به ديگر ويژگي‌هاي پروژه مهر و ماه اشاره و تصريح كرد: از ويژگي‌هاي بارز اين پروژه وجود مسير پياده‌رو سبز با عرض 8 متر، محور سواره زيرگذر با عرض 20 متر جهت دسترسي وسايل نقليه به پاركينگ مرتبط با پروژه و برج‌هاي اين محور و مسير اضطراري با عرض 5 متر جهت استفاده خودروهاي امدادي در طرفين عرصه مذكور و شرق و غرب پروژه است كه پس از اتمام ساخت پروژه‌هاي ساختماني، شهرداري نسبت به تكميل آن اقدام خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون