• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4849 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن

ميلان باخت و قهرمان نيم‌فصل سري آ شد

بزنگاه‌هاي روسونري و نراتزوري

سامان سعادت

 

بعد از اينكه فصل گذشته اينتر فقط با اختلاف دو امتياز قهرماني را به يوونتوس واگذار كرد و طبق اعلام رسانه‌ها سري آ بعد از ۱۴ سال عنوان بهترين ليگ اروپا را به دست آورد، اين فصل يكي از نزديك‌ترين فصول خود را از لحاظ رقابتي تجربه مي‌كند. برعكس سال‌هاي قبل كه يوونتوس يكه‌تاز بلامنازع سري آ بود و ۹ بار پياپي قهرمان سري آ شد در فصل جاري تيم‌هاي شهر ميلان وضعيت بهتري را تجربه مي‌كنند. اينتر هفته گذشته موفق شد يوونتوس را در دربي بزرگ ايتاليا شكست دهد و ميلان يك برد مهم مقابل كالياري به دست آورد. با اين نتايج و با شكست يوونتوس اميدواري‌ها به پايين كشيدن بيانكونري از اريكه قدرت افزايش يافت. اما آنچه در هفته نوزدهم سري آ و هفته پاياني نيم‌فصل رقم خورد، نشان داد ميلاني‌ها هنوز سر بزنگاه دچار لغزش مي‌شوند و يوونتوس هميشه مي‌تواند به دو رقمي كردن قهرماني‌هاي متوالي‌اش  اميدوار  باشد. 
شنبه شب دو تيم شهر ميلان به‌ طور همزمان يكي در سن‌سيرو مقابل آتالانتا و ديگري در استاديوم فريولي شهر اودينه مقابل اودينزه به ميدان رفتند. در سن‌سيرو تيم ميلان بازي را خوب آغاز كرد و موقعيت‌هايي هم به دست آورد اما در ادامه شاگردان گاسپريني بر بازي مسلط شدند و در دقيقه ۲۶ رومرو گل نخست مهمان را به ثمر رساند. بازي با همان يك گل در نيمه نخست پايان يافت و در نيمه دوم آتالانتا دو بار ديگر دروازه دوناروما را گشود تا يك شكست سنگين به صدرنشين سري آ تحميل كرده باشد. آتالانتا فصل قبل هم موفق شده بود در دور برگشت سري آ با نتيجه ۵ بر صفر روسونري را شكست دهد. ميلان در اين فصل با توجه به اقتداري كه نشان داده بود و در صدر جدول حضور داشت، مي‌خواست هم انتقام شكست بازي قبل را بگيرد هم به روند رو به رشدش ادامه دهد كه موفق نشد. پيورلي در دو بازي مقابل گاسپريني 8 گل دريافت كرده كه بدترين آمار اين مربي به حساب مي‌آيد. باخت مقابل آتالانتا دومين شكست ميلان در اين فصل بود. آنها بار اول مقابل يوونتوس رقم خورد. پيولي، سرمربي ميلان بعد از شكست مقابل آتالانتا گفت، باخت مقابل اين تيم و يوونتوس جاي شرمساري ندارد. او در اين رابطه گفت:«من فكر مي‌كنم شكست برابر يوونتوس و آتالانتا جاي شرمندگي ندارد. آتالانتا امشب از نظر بدني آماده‌تر بود و با فشار بيشتري بازي كرد. آنها همچنين در تمام دوئل‌ها و توپ‌هاي دوم برنده بودند. ما اين شكست را تجزيه و تحليل خواهيم كرد و تلاش مي‌كنيم تا بفهميم چگونه مي‌توان پيشرفت كرد.» گرچه هواداران ميلان اصلا با اين طرز تفكر مربي تيم‌شان موافق نيستند. با همه اين اوصاف ميلان موفق شد قهرماني نيم‌فصل رقابت‌هاي سري آ را به دست آورد. اتفاقي كه از سال ۲۰۱۱ به اين سمت رخ نداده بود. آن فصل ميلان قهرمان سري آ شد. 
در اودينه اينتر مي‌توانست با توجه به شكست سه بر صفر ميلان يك گام بلند به سمت صدر جدول بردارد. شاگردان آنتونيو كونته كه از ليگ قهرمانان كنار رفتند و حتي در ليگ اروپا هم حضور ندارند تمام تمركزشان را روي سري آ گذاشتند. مالكان و مديران باشگاه هم فقط همين را از كونته مي‌خواهند. دن آنتونيو هم تا به اين جاي كار تيم را در كورس نگه داشته است. او توانست با بردن يوونتوس يكي از باگ‌هاي بزرگ مربيگري‌اش كه شكست مقابل تيم‌هاي بزرگ بود را برطرف كند. با اين حال نراتزوي در شبي كه مي‌توانست خودش را از لحاظ امتيازي به رقيب همشهري برساند با يك تساوي بد موقع مقابل اودينزه متوقف شد و دو امتياز حساس را از دست داد تا به نوعي تعارف ميلان را رد كرده باشد. در اين بازي اينتر مي‌توانست يكي، دو بار دروازه حريف را باز كند كه موفق نشد. سرمربي تيم كه از نتيجه همزمان خبر داشت در اواخر بازي تمام عناصر هجومي تيمش را به زمين فرستاد تا شايد قفل دروازه حريف باز شود اما اين اتفاق رخ نداد. در مجموع مي‌توان گفت كه روز خوب افعي‌ها نبود و در پايان بازي هم آنتونيو كونته به خاطر اعتراض به داور بازي اخراج شد تا شب بد خودش و تيمش تكميل شود. سرمربي اينتر درباره شكست ميلان و از دست رفتن فرصت صدرنشيني براي اينتر گفت:«همان طور كه هميشه مي‌گويم ما فقط بايد به فكر خودمان باشيم. ما نبايد به ميلان و شكست آنها فكر كنيم. ما فقط بايد روي بهبود عملكرد و نتايج خود تمركز كنيم. مي‌توانستيم امشب بهتر عمل كنيم و فكر مي‌كنم، كيفيت مناسبي در ضربات پاياني نداشتيم.» ميلان و اينتر همين هفته و روز سه‌شنبه در يك چهارم نهايي كوپا ايتاليا  به  مصاف هم خواهند رفت. 
به نظر مي‌رسد آنچه در اين فصل مي‌تواند مانع قهرماني يكي از دو تيم شهر ميلان شود نه قدرت يوونتوس كه سهل‌انگاري نراتزوي و روسونري است. اين دو تيم بايد به خوبي بدانند كه يوونتوس حتي در بدترين فصلش هم مي‌تواند حداقل امتيازات لازم براي بودن در كورس و رقابت براي قهرماني را به دست آورد و اين يعني هيچ‌وقت نمي‌توان مطمئن بود كه يوونتوس از معادلات قهرماني حذف مي‌شود. نتايجي كه روز شنبه براي ميلاني‌ها رقم خورد بيش از همه يوونتوس را اميدوار كرد حتي در فصلي كه بهترين نيست هم شايد بتواند قهرمان شود. يووه آخر هفته گذشته در يك ديدار نفسگير موفق شد در سوپر كاپ ايتاليا ناپولي را شكست دهد. پيرلو با آن برد نخستين جام خودش را در قامت مربي به دست آورد. البته او بايد سال‌ها تلاش كند تا بتواند تعداد جام‌هايش را به اندازه دوران  بازيگري‌اش برساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون