• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4850 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ بهمن

هوشمندسازي در عرصه مديريت شهري يك ضرورت است

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور گفت: با توجه به مزاياي هوشمندسازي در شهرها از جمله كاهش خطرپذيري، صرفه‌جويي در انرژي و هزينه‌ها، افزايش بهره‌وري، اطلاع‌رساني گسترده، ارائه آموزش‌هاي مردمي و جلب سريع مشاركت‌هاي مردمي، هوشمند‌سازي در عرصه مديريت شهري يك ضرورت است.
به گزارش ايسنا، مهدي جمالي‌نژاد كه در مراسم افتتاح سومين نمايشگاه شهر هوشمند در مصلاي امام خميني (ره) تهران سخن مي‌گفت، با بيان اينكه يكي از محورهاي اصلي توسعه، ميزان استفاده از ارتباطات و فناوري اطلاعات است، تصريح كرد: باتوجه به تنوع مخاطبان مديريت شهري، گسترش زيرساخت‌ها در اين دو حوزه به ويژه در عرصه‌هاي مرتبط با حوزه وظيفه‌اي شهرداري‌ها و شوراها بايد در اولويت باشد.
او با اشاره به تاثير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ايجاد تحول و دگرگوني در مديريت‌ها و ساختارها تصريح كرد: تحقق شهرداري و شوراي پاسخگو، شفاف و خدمات‌رسان به مردم در گروي توجه ويژه به بخش ارتباطات و فناوري  اطلاعات است.
معاون عمراني وزير كشور، همچنين افزايش جلب رضايتمندي شهروندان را از ديگر مزاياي ارايه خدمات الكترونيك توسط مديريت شهري برشمرد و اضافه كرد: خوشبختانه گام‌هاي موثري در بسياري از بخش‌هاي شهرداري‌ها برداشته شده كه موجب كاهش هزينه‌ها و افزايش رضايت مردم هم بوده است.
 رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حركت روبه جلوي برخي شهرداري‌ها طي ساليان اخير در عرصه هوشمندسازي اقدامات و برنامه‌هاي مديريت شهري افزود: سرعت اين حركت‌ها در سال‌هاي اخير افزايش يافته و از زمان شيوع كرونا شاهد عزم و اراده قوي‌تر در زمينه تحقق شهر و شهرداري الكترونيك و هوشمندسازي شهرها و بهره‌گيري مديريت شهري از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي هستيم. جمالي‌نژاد همچنين با بيان اينكه در شرايط كنوني در اداره شهرها بايد به ابعاد مختلف مباحثي نظير اقتصاد ديجيتال، كسب و كارهاي ديجيتال، انجام امور از راه دور و... توجه مضاعفي صورت گيرد، تصريح كرد: توجه به استارت‌آپ‌ها، شركت‌هاي دانش‌بنيان و بخش خصوصي در عرصه هوشمندسازي شهرها و شهرداري‌ها بايد به صورت جدي دنبال شود و شاهد آن باشيم كه تمام دست‌اندركاران اين عرصه به اين اصل برسند كه حمايت از استارت‌آپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان يك ضرورت است. جمالي‌نژاد در ادامه با بيان اينكه اعمال مديريت و نظارت هوشمند در دستور كار وزارت كشور و سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور قرار دارد به بارگذاري و راه‌اندازي 18 سامانه تخصصي حوزه مديريت شهري و روستايي از سوي اين سازمان اشاره نمود و عناوين برخي از اين سامانه‌ها را سامانه عوارض خودرو، سامانه پايش ساخت و ساز، سامانه درجه‌بندي شهرداري‌ها، سامانه مديريت دانش، سامانه آموزش مجازي، سامانه نظارت بر مصوبات شوراها، سامانه معاينه فني خودروهاي سبك در كشور، سامانه ناوگان دانش‌آموزي، سامانه اطلاعات سفر عنوان كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون