• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4850 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ بهمن

گوچي و قانون منع جذب خارجي‌ها

كدام تيم مي‌تواند بيش از ۲۰ ميليارد بدهد؟

قانون منع جذب بازيكن و مربي خارجي كه از ابتداي فصل جديد وضع شده، شرايط بازار نقل‌وانتقالات فوتبال ايران را به هم ريخته است. برخي مديران و مربيان نسبت به اين قانون اعتراض داشته‌اند و برخي ديگر وجود اين قانون در شرايط فعلي كمبود ارز را منطقي مي‌دانند. در اين بين تيم‌ها براي پيدا كردن بازيكنان با كيفيت كه تجربه بين‌المللي هم داشته باشند يا دنبال ستاره‌هاي دورگه مي‌گردند يا تلاش مي‌كنند لژيونرهاي كمتر موفق يا كمي پا به سن گذاشته فوتبال را به ايران برگردانند. خريد محمدمهدي مهدي‌خاني از واژادين كرواسي توسط پرسپوليس در همين راستا بود. در اين ميان نام رضا قوچان‌نژاد ستاره سابق تيم ملي فوتبال هم بارها شنيده شده است. هر بار هم كه گوچي درخشش قابل توجهي در ليگ هلند و با پيراهن تيم زوله به نمايش مي‌گذارد، بحث‌ها پيرامون پيوستنش به فوتبال ايران
 شدت مي‌گيرد. 
قوچان‌نژاد هفته گذشته موفق شد به عنوان يار تعويضي وارد زمين شود و در عرض ۱۲ دقيقه براي تيمش هت‌تريك كند. همين باعث شد گوچي دوباره به صدر اخبار فوتبالي بازگردد. زننده تنها گل تيم ملي ايران در جام جهاني برزيل در گفت‌وگويي تلويزيوني در مورد احتمال بازي كردنش براي يكي از تيم‌هاي ليگ ايران گفت:«هميشه ابتداي فصل يا در تعطيلات زمستاني بحث حضور من در تيم‌هاي ايراني مطرح مي‌شود. 
اما راستش را بخواهيد من با تيم زوله قرارداد دارم و طبيعتا تا پايان قراردادم نمي‌توانم به حضور در تيم ديگري فكر كنم اما بعد از اتمام قراردادم حضور در تيم‌هاي ايراني مي‌تواند يك آپشن براي من باشد. الان نمي‌توانم بگويم امكان ندارد به ايران برگردم يا صد درصد به ايران مي‌آيم. ابتدا بايد منتظر باشم و قراردادم تمام شود و بعد در مورد آينده تصميم‌گيري كنم. خدا بزرگ است.»
خيلي‌ها اين اظهارات را چراغ سبز گوچي براي آمدن به ايران تفسير كردند. آن طور كه از شايعات شنيده مي‌شود، پرسپوليس جدي‌ترين خريدار قوچان‌نژاد است. ساير تيم‌هاي ليگ برتر هم اصلا بدشان نمي‌آيد مهاجمي در سطح و كلاس قوچان‌نژاد را در تيم‌شان داشته باشند. مخصوصا تراكتور كه در به خدمت‌گيري ستاره‌هاي سابق و فعلي تيم ملي يد طولايي دارد. مدير برنامه‌هاي گوچي شركت ISM INTERNATIONAL است و مسعود شجاعي و اشكان دژاگه دو كاپيتان سابق تيم ملي كه هم‌اكنون در تراكتور توپ مي‌زنند نيز با همين شركت همكاري مي‌كنند و اين يعني رابطه خوبي بين مالك باشگاه تبريزي با مدير برنامه‌هاي رضا وجود دارد. با تمام اين تفاسير به نظر مي‌رسد موانعي در راه آمدن ستاره ۳۳ ساله زوله به ايران وجود داشته باشد. 
در ابتداي فصل جاري و در جريان نقل‌وانتقالات وقتي صحبت از به خدمت‌گيري قوچان‌نژاد توسط تيم‌هاي ليگ برتر مطرح شد، داستان مخالفت همسر گوچي با حضور در ايران به گوش رسيد. جدا از اين مشكل كه شخصي به حساب مي‌آيد احتمالا بحث دستمزد و مبلغ قرارداد هم دردسرساز خواهد بود. حدس دستمزد احتمالي درخواستي رضا قوچان‌نژاد در بازاري كه مهاجم گل‌نزنش با ركورد ۵ گل زده در فصل قبل ۵ ميليارد تومان مي‌گيرد چندان سخت نيست. رقم ارزش قوچان‌نژاد در ترنسفرماركت يك ميليون دلار تخمين زده شده كه همين حالا معادل ۲۳ ميليارد تومان مي‌شود. اين احتمالا كف رقم درخواستي رضا براي بازي در ليگ برتر ايران خواهد بود. همچنين اگر قانون قرارداد ريالي همچنان پا برجا مانده باشد، راضي كردن قوچان‌نژاد به دريافت دستمزدش بر اساس پول رايج ايران سخت به نظر مي‌رسد. مخصوصا اگر بدانيم قوچان‌نژاد كسي است كه تمام زندگي‌اش خارج از كشور است. 
در اين ميان يك فاكتور ديگر هم مي‌تواند تاثيرگذار باشد و آن هم لغو ممنوعيت جذب بازيكن و مربي خارجي است. اگر اين اتفاق رخ بدهد احتمالا قوچان‌نژاد از تنها گزينه موجود مديران تيم‌هاي ايراني براي جذب يك مهاجم كلاس جهاني خارج و تبديل مي‌شود به يكي از گزينه‌هاي موجود و اين كار را براي قرارداد بستن با گوچي راحت‌تر خواهد كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون