• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4855 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

پرسپوليسي‌ها و اداي دين به ميناوند

گل دقيقه 25 به ياد 25 ابدي

گل دقيقه 25 وحيد اميري به ماشين‌سازي تبريز آدم را قلقلك مي‌دهد بي‌خيال علت و معلول و ماترياليسم و پوزيتيويسم و خلاصه هر چيزي كه مابعدالطبيعه را رد مي‌كند، بشود. اينكه شماره 25 محبوب پرسپوليسي‌ها روز چهارشنبه فوت كند و روز شنبه پرسپوليس درست سر دقيقه 25 دروازه حريف را باز كند، اتفاقي نيست كه قابل تكرار، قابل آزمايش و قابل اندازه‌گيري باشد. يك‌بار رخ مي‌دهد و بعد هم تمام. درست مثل ضربه وحيد اميري موقعي كه گزارشگر بازي پرسپوليس و ماشين داشت مي‌گفت به دقيقه 25 رسيديم و از اين پس بايد نام و ياد مهرداد ميناوند را هم زنده نگه داريم. 
سرخپوشان كه در بازي آخرشان مقابل حريف تبريزي مشكي‌پوش شده بودند بعد از گل با دست‌هاي‌شان عدد 25 را مقابل دوربين‌ها گرفتند. آنها با لباسي بازي مي‌كردند كه پشتش نوشته بود ميناوند. به اين ترتيب مي‌توان گفت ياد و نام يكي از بزرگ‌ترين پيشكسوتان باشگاه يا به قول گزارشگر بازي يكي از بهترين طرفداران تيم زنده نگه داشته شد. ميناوندي كه اگر زنده بود در آن لحظات پاي ‌گيرنده تلويزيون حضور داشت و مثل هميشه حرص مي‌خورد كه چرا عبدي دروازه خالي گل نمي‌كند يا چرا سيامك نعمتي وقتي بازيكن حريف دارد به سمت  اوت حركت مي‌كند مي‌آيد و به او تنه مي‌زند. 
آخرين باري كه سرخ‌ها مجبور شدند ياد و نام كسي را در زمين زنده نگه دارند برمي‌گردد به فصل 96-95 كه مرحوم هادي نوروزي كاپيتان تيم در جريان رقابت‌ها از دنيا رفت و تبديل به 24 ابدي شد. همان موقع بود كه پرسپوليسي‌ها تصميم گرفتند دين خود را به كاپيتان فقيد تيم‌شان ادا كنند. پرسپوليس تحت هدايت برانكو در حالي كه هواداران در دقيقه 24 بازي «نوروزي روحت شاد» مي‌خواندند يكي يكي رقبا را از پيش رو برداشتند و از پايين جدول به صدر رسيدند و در پايان تنها به دليل تفاضل گل كمتر نايب قهرمان شدند. در همين راه و در دربي توانستند برد تاريخي 4 بر 2 را مقابل استقلال رقم بزنند و به شكلي ديگر ياد هادي نوروزي را زنده كنند. 
پرسپوليسي‌هاي زيادي اين جمله را تكرار مي‌كنند كه بيشترين احترامي كه بازيكنان و كادرفني مي‌توانند به مرحوم ميناوند بگذارند اين است كه در اين فصل قهرمان شوند. كاري كه بسيار سخت به نظر مي‌رسد. پرسپوليس اگر بتواند دو بازي عقب افتاده خودش را ببرد با 24 امتياز به صدر جدول مي‌رسد اما همه مي‌دانند اين پرسپوليس آن تيمي نيست كه انتظار مي‌رفت. پرسپوليس در همين بازي آخر هم مقابل ماشين‌سازي قعر جدولي به مشكل خورد و ممكن بود با تساوي از زمين خارج شود. سرخپوشان بايد بدانند اگر قرار باشد نتيجه‌اي رقم بخورد كه بتوانند آن را به روح اسطوره تازه درگذشته‌شان هديه كنند بايد تلاش بسيار بيشتري از خودشان نشان دهند. كاري كه نسل قبلي براي 24 ابدي انجام داد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون