• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4855 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

آقاي نابغه و ركورد افسانه‌اي 500 پيروزي

پپ: براي بردهاي بيشتر مي‌جنگم

پپ گوارديولا به لطف پيروزي يك بر صفر منچسترسيتي مقابل شفيلد يونايتد پانصدمين پيروزي خود را به عنوان مربي جشن گرفت. اين برد در شرايطي با تك‌گل گابريل جسوس به دست آمد كه كار تيم تهاجمي پپ در اين بازي گره خورده بود و به نظر مي‌رسيد تيم از آن انگيزه لازم براي بردن برخوردار نيست. 
دستاورد بزرگ پپ تنها در 673 مسابقه حاصل شده است كه گواهي مي‌دهد بر ركورد برجسته‌اي كه او در بارسلونا، بايرن مونيخ و منچسترسيتي خلق كرده است. اين بدان معناست كه او به عنوان مربي 72.3 درصد از تمام بازي‌هايي كه روي نيمكت به عنوان مربي نشسته را برده است. 
دوران سرمربي‌گري پپ در بارسلونا آغاز شد. جايي كه او پس از يك سال حضور در بارسلوناي B هدايت تيم اصلي را برعهده گرفت. او بلافاصله در باشگاهي كه اكثر دوران بازيگري خود را سپري كرده بود، موفق ظاهر شد. او با سبك ويژه خود به نام تيكي تاكا با رهبري بزرگاني نظير ژاوي، اينيستا و ليونل مسي 4 سال حضور در نيوكمپ را تجربه كرد و از 247 مسابقه‌اي كه روي نيمكت آبي‌اناري‌ها نشست 179 پيروزي كسب كرد. 
گوارديولا پس از يك دوره استراحت در سال 2013 با غول بوندس‌ليگا يعني بايرن مونيخ به فوتبال بازگشت. او آن سال را در ايالت باواريا گذراند و از 161 مسابقه توانست 124 تا را ببرد. گوارديولا سپس به شهر منچستر آمد و هدايت منچسترسيتي را برعهده گرفت. او از سال 2016 تاكنون در اين مسووليت قرار داشته و تا ژوئن 2023 با اين تيم قرارداد دارد. اين طولاني‌ترين دوران حضور پپ در يك باشگاه است. گوارديولا تا به امروز در 264 مسابقه هدايت سيتيزن‌ها را برعهده داشته و با بردن شفيلد به 197‌اُمين برد خود با اين تيم دست پيدا كرده است. 
پپ به عنوان مربي در 3 كشور مختلف موفق به كسب 9 عنوان قهرماني ليگ شده است. او همچنين 8 جام حذفي و دو ليگ قهرمانان اروپا را در سال‌هاي 2009 و 2011 به دست آورده است. هر دو قهرماني او در سي‌ال در بارسلونا به دست آمده است. 
گوارديولا به عنوان يكي از بزرگ‌ترين مربيان دوران شناخته مي‌شود و اميدوار است قبل از پايان قراردادش با من‌سيتي بتواند با اين تيم فاتح ليگ قهرمانان اروپا نيز شود. پپ گوارديولا بعد از رسيدن به ركورد 500 پيروزي گفت براي پيروزي‌هاي بيشتر خواهد جنگيد. 
گوارديولا علاوه بر ركورد خارق‌العاده‌اي كه شنبه شب به جا گذاشت يك ركورد ديگر هم خلق كرد. او با برد شفيلد به ركورد 12 پيروزي متوالي در تمامي رقابت‌ها و هشتمين برد متوالي در ليگ دست يافت. اين نخستين ‌بار است كه من‌سيتي به 12 برد متوالي مي‌رسد. سيتيزن‌ها با اين برد 44 امتيازي شدند و با فاصله 3 امتيازي نسبت به تيم دوم يعني منچستريونايتد كه مقابل آرسنال بدون گل متوقف شد در صدر جدول قرار گرفت. منچسترسيتي يك بازي هم كمتر نسبت به همشهري‌اش دارد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون