• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4858 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ بهمن

پاي صحبت‌هاي محسن دايي‌نبي درباره نمايشگاه «فتوگرافيست‌ها» در گالري آتبين

تجربه‌هاي عكاسانه طراحان گرافيك

اين روزها نمايشگاه گروهي «فتوگرافيست‌ها» در گالري آتبين برپاست. محسن دايي‌نبي كه گردآوري اين مجموعه را بر‌عهده داشته، در گفت‌وگو با هنرآنلاين درباره شكل‌گيري اين نمايشگاه مي‌گويد: من دانش‌آموخته گرافيك هستم و سال‌هاست كه به كار حرفه‌اي در زمينه گرافيك و خوشنويسي مي‌پردازم. در دوران خانه‌نشيني و قرنطينه حاصل از كرونا، وقتي به منظم كردن فايل‌هاي موجود در كامپيوتر خود پرداختم با عكس‌هاي زيادي مواجه شدم كه در طول سال‌هاي گذشته گرفته بودم. همه كساني كه در رشته گرافيك تحصيل كرده‌اند چند ترم عكاسي گذرانده و با عكاسي آنالوگ، چاپ عكس و... سر و كار داشته‌اند. من هم عكس‌هاي زيادي داشتم كه بسياري از آنها مي‌توانست ارايه شود، اما باتوجه به اينكه عكاسي تخصص من نبود قصد نداشتم نمايشگاه انفرادي عكس برگزار كنم.
دايي‌نبي ادامه داد: اين مطلب را با تعدادي از دوستان خود در ميان گذاشتم و متوجه شدم آنها نيز عكس‌هاي زيادي دارند و گرچه نمي‌خواستند نمايشگاه انفرادي از آنها برگزار كنند، اما همگي از يك نمايشگاه گروهي عكس استقبال كردند.
او با بيان اينكه آثار ۱۲ نفر در اين مجموعه به نمايش درآمده است، افزود: با توجه به اينكه همه افراد حاضر در اين نمايشگاه طراحان گرافيكي هستند كه حالا عكس‌هاي خود را به نمايش مي‌گذارند، نام اين نمايشگاه را فتوگرافيست‌ها گذاشتيم و از دوستان خواهش كردم براي نمايشگاه اول‌مان عكس‌هايي را كه موجود دارند ارايه دهند، بنابراين عكس‌هاي اين نمايشگاه با موضوع آزاد است. هر كدام از دوستان ۱۰ عكس را ارسال كرد و در جلسات داوري تعدادي از آنها را انتخاب كرديم. فرهاد آذرين، مدير گالري آتبين كه پيش از اين چندين نمايشگاه عكس برگزار كرده است نيز از اين نمايشگاه حمايت زيادي كرد و در انتخاب آثاري كه با هم سنخيت داشته باشند به ما كمك كرد.
دايي‌نبي با بيان اينكه ۳۵ عكس در اين نمايشگاه ارايه شده است، گفت: ويژگي مهم عكس‌ها آن است كه اگرچه همه طراحان گرافيك كاملا با فتوشاپ آشنا هستند و مي‌توانستند در عكس‌ها تغييراتي ايجاد كنند، اما در اين عكس‌ها هيچ اصلاحي انجام نشده و مخاطب شاهد عكس‌هاي كاملا طبيعي است.
 دايي‌نبي افزود: اين عكس‌ها متعلق به دوره‌هاي زماني مختلف است و دوستان در طول سال‌هاي فعاليت حرفه‌اي خود، كم و بيش دل‌مشغول عكاسي بوده‌اند و اين كار را ادامه داده‌اند. در اين نمايشگاه موضوع كارها آزاد بود، اما در ادامه فعاليت اين گروه و بهبود شرايط كرونا تصميم داريم موضوع خاصي را مشخص كنيم و اهداف مشخصي را در نمايشگاه‌هاي بعدي پي بگيريم.
دايي‌نبي ادامه داد: اين نمايشگاه اقدامي دوستانه بود براي اينكه در اين شرايط سخت، حال‌مان بهتر شود. اگرچه بيشتر اعضاي اين گروه عضو انجمن طراحان گرافيك هستند اما اين‌گونه نبود كه اين نمايشگاه با مشورت انجمن شكل گرفته باشد. ما تعدادي دوست قديمي بوديم كه خواستيم يك كار جمعي انجام دهيم و ممكن است كه در نمايشگاه‌هاي بعدي با تصميم جمع، تغييراتي در گروه يا نحوه برگزاري نمايشگاه ايجاد شود.
مهرداد احمدي، اونيش امين‌الهي، عليرضا انوشفر، علي باقري، علي بوستان، فرشيد پارسي‌كيا، صالح تسبيحي، محسن دايي‌نبي، سيروس سليمي، حسن كريم‌زاده، روزبه مشهدي‌زاده و مهدي ميرباقري هنرمندان شركت‌كننده در اين نمايشگاه هستند. نمايشگاه گروهي «فتوگرافيست‌ها» تا ۲۰ بهمن در گالري آتبين به نشاني خيابان ولي‌عصر قبل از چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك ۴۲ برپاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون