• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4858 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ بهمن

يكي از حاميان پيشين احمدي‌نژاد معتقد است كه او از دايره نظام خارج شده است

تقلاي انتخاباتي مرد بهاري

ديگر مي‌توان با قطعيت از اين احتمال گفت كه احمدي‌نژاد بار ديگر براي تصاحب پاستور خيز برداشته است. اينكه تا چه ميزان شانس پيروزي دارد و فضاي سياسي كشور تا چه اندازه براي او فراهم است، به‌كنار؛ فعلا بحث از اين است كه تحركات او جدي‌تر شده و سعي دارد با كمك اطرافيانش و به شيوه‌هاي مختلف زمينه بازگشت خود را فراهم كند. چنانكه از طرفي گويا قصد دارد كه با برخي اشخاص همنشين شود و از طرف ديگر نشان دهد كه همچنان در فضاي عمومي طرفداراني دارد. 
طي اين ماه‌هايي كه گذشت، احمدي‌نژاد سعي كرده تا به طرق گوناگون نام خود را در سطح رسانه مطرح نگه دارد؛ هم با رسانه‌هاي داخلي مصاحبه مي‌كند، هم با رسانه‌هايي كه روزي در دولت او خط قرمز محسوب مي‌شدند. از نامه‌نگاري هم غافل نشده و هنوز جو بايدن پشت ميز كارش در اتاق بيضي كاخ سفيد ننشسته، نامه‌اي برايش فرستاد. آن‌ هم در حالي كه احمدي‌نژاد عملا از فضاي سياست رسمي كشور كنار گذاشته شده و جز يك كرسي در مجمع تشخيص مصلحت نظام، در هيچ محفلي، نامي از او نيست و حتي ياران سابقش چون پايداري‌ها كه روزگاري حامي قسم‌خورده‌اش بودند، حالا انكارش مي‌كنند. 
با اين حال شگردها و فعاليت‌هاي انتخاباتي و تبليغاتي احمدي‌نژاد هنوز هم قابل ‌تامل است و بحث‌انگيز؛ همين هفته‌اي كه گذشت، ستون اخبار ويژه روزنامه جمهوري اسلامي به مديرمسوولي مسيح مهاجري در يكي از شماره‌هايش نوشت كه احمدي‌نژاد در «موج جديد تبليغات انتخاباتي خود براي رسيدن به كرسي رياست‌جمهوري»، «به ‌جاي آنكه به نقاط مختلف سفر كند، از هر استان چند نفر را به تهران مي‌آورند و كنار خانه او نمايش درخواست مردمي براي ورود به انتخابات مي‌دهند و از اين صحنه‌ها فيلمبرداري مي‌كنند.» تحركاتي كه به ‌نوشته اين روزنامه، «بعد از انتشار خبر ديدار محرمانه احمدي‌نژاد با يكي از افراد موثر، شتاب بيشتري گرفته است.» جمهوري اسلامي البته به نام آن افراد موثر اشاره نكرده اما به نظر مي‌رسد كه اين بخش از تلاش‌هاي پشت‌پرده احمدي‌نژاد ناظر بر هموار كردن مسير نام‌نويسي در انتخابات باشد؛ چراكه سال 96 با وجود توصيه رهبري، اعلام كانديداتوري كرد و با حكم شوراي نگهبان ردصلاحيت شد.  احمدي‌نژاد كه طي سال‌هاي پس از رياست‌جمهوري، همواره منتقد بسياري از مسوولان بوده، به تازگي با حضور در حرم امام خميني(ره) براي همراهانش كه معمولا هم تعدادي ثابتند، گفته است: « امروز ملت‌ها به جايي رسيده‌اند كه ديگر نمي‌خواهند زير بار جريانات سياسي و جريانات ثروت و قدرت بروند... مردم ديگر حاضر نيستند سوخت موتور حركت جناح‌هاي قدرت باشند... در چند صد سال اخير، مردم نوعا بازيچه دست سياستمداران فاسد، براي تثبيت قدرت آنها بودند.» احمدي‌نژاد به ‌تاكيد خود را چهره‌اي فراجناحي مي‌داند اما حاميان سابقش كه اصولگرايان باشند، معتقدند او وارد گود انتخابات مي‌شود اما موفق نه! محمدحسن ‌قديري‌‌ابيانه، چهره سياسي اصولگرا با تاكيد بر اين نكته گفته است: «احمدي‌نژاد ديگر اعتقادي به روحانيت، ولايت فقيه و مرجعيت ندارد و به همين دليل از دايره نظام خارج شده است.» اين عضو جبهه پايداري همچنين به اعتمادآنلاين گفته است: «مي‌داند كه احتمال حضورش در انتخابات رياست‌جمهوري بعيد است با اين حال با انجام دادن بعضي كارها دنبال اين است كه طرفدارانش براي تاييدش به سيستم فشار بياورند. در واقع مردم مناطق محروم هم اگر از طرز تفكر اين شخص مطلع شوند، مطمئنا از او روي برمي‌گردانند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون