• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4864 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ بهمن

آثار بخش مهمان جشنواره «مبارك» معرفي شدند

به گزارش  «اعتماد» به نقل از ستاد خبري جشنواره عروسكي تهران- مبارك، سامان خليليان مدير بخش نمايش‌هاي خياباني هجدهمين جشنواره نمايش عروسكي تهران- مبارك، با اين توضيح كه از يازده نمايش خياباني طبق استانداردي كه اعلام شده فيلمبرداري مي‌شود، گفت: طبق گفته شوراي سياست‌گذاري جشنواره، آثار پذيرفته شده اين بخش نيز در بستر مجازي به نمايش درمي‌آيند و اجراي فيزيكي ندارند.خليليان با بيان اينكه مردم نيز از رويكرد آنلاين و اجرا در فضاي مجازي در جشنواره‌ها استقبال كردند و اين وضعيت پذيرفته شده، افزود: اگر آگاهي‌سازي خوبي از سوي رسانه‌ها صورت بگيرد و مردم از پلتفرم‌هاي دسترس مطلع باشند از آن استقبال مي‌كنند؛ علاوه بر اينكه جشنواره تئاتر عروسكي تفاوتي هم با ديگر جشنواره‌ها دارد و به هر شكل عروسك، جذابيت‌هاي خاص خود را دارد و مخاطب را با خود همراه مي‌كند. با توجه به اينكه گفته مي‌شود در اسفندماه به موج ديگري از كرونا نزديك مي‌شويم و احتمال دارد مردم در شرايط قرنطينه قرار بگيرند، جشنواره در فضاي مجازي، اقبال خود را دارد.
وي با اين توضيح كه در هر شكل و صورتي جريان تئاتر بايد به حيات و حضور خودش ادامه دهد، اظهار داشت: بنا به شرايط و اقتضا، در شرايطي هستيم كه مجبوريم شكل و نوع رفتار و مواجهه مخاطب با تئاتر را اين‌گونه تعريف كنيم. حتي اگر دوباره خداي نكرده، وارد تلاطم و بحران تعطيلي سالن‌ها شويم، جريان تئاتر بايد به حيات خود ادامه دهد. در راستاي مسيري كه بايد پيش برويم آنلاين شدن و اجراي تئاتر در بستر مجازي، اتفاق بدي نيست. خليليان با بيان اينكه اگر آثاري كه توليد شدند محملي براي اجرا نداشته باشند عملا از دست خواهند رفت، تصريح‌كرد: الان اين‌گونه است كه نمايش‌ها پخش آنلاين و اجرا در فضاي مجازي داشته باشند تا توليدات در دسترس قرار بگيرند. به نظرم بعد از اينكه بحران كرونا از بين رفت و شرايط به شكلي شد كه امكان اجراي زنده آثار بود براي اين آثار توليد شده برنامه‌ريزي داشته باشيم تا گروه‌ها بتوانند اجراي زنده خود را براي مخاطب داشته باشند. اين اتفاق بايد رخ دهد و فقط در حد تصوير باقي نماند حتي اگر در شهر خودشان اجرا بروند و به نوعي شهر خود را از آن نمايش  بهره‌مند كنند.
معرفي سه نمايش مهمان در جشنواره 
سه نمايش در بخش مهمان اين دوره از جشنواره حضور دارند. اسامي اين نمايش‌ها به شرح زير است: «خانه برناردا آلبا»، نويسنده: فدريكو گارسيا لوركا، كارگردان: زهرا صبري از تهران،«جنگ و صلح» نويسنده و كارگردان: ميثم يوسفي از تهران، «تنها يك زمين داريم» نويسنده و كارگردان: حميدرضا اردلان از تهران ، مديريت بخش ميهمان اين دوره از جشنواره بر عهده زهره بهروزي نيا است. هجدهمين جشنواره نمايش عروسكي تهران مبارك با ياد زنده ياد گلزار محمدي، دبير فقيد اين جشنواره و با دبيري اجرايي مهدي حاجيان يكم تا هفدهم اسفند سال جاري برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون