• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4864 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ بهمن

تاريخ‌سازي باواريايي‌ها با قهرماني در جام جهاني باشگاه‌ها

بايرن هم شش‌تايي شد

بردن تمام جام‌هاي ممكن در يك فصل فوتبالي توسط يك باشگاه چيزي نيست كه هميشه اتفاق بيفتد. اين يك اتفاق نادر است كه تاكنون تنها  دو بار در طول تاريخ فوتبال رخ داده است. يكي سال 2009 به دست تيم رويايي بارسلونا با هدايت پپ گوارديولا و ديگري دو شب پيش (پنجشنبه شب به وقت تهران) توسط بايرن‌مونيخ به سرمربيگري هانسي فليك.  پنجشنبه‌ شب و در كشور قطر كه ميزبان رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان بود، تيم بايرن‌مونيخ در فينال جام باشگاه‌هاي جهان مقابل تيگرس مكزيك به ميدان رفت. بايرن در نيمه نهايي الاهلي مصر را شكست داده بود و تيگرس تيم پالميراس نماينده امريكا جنوبي را. مونيخي‌ها در حالي در ورزشگاه اجوكيشن سيتي به مصاف نماينده كشور مكزيك رفتند كه در فصل فوتبالي قبلي يعني فصل 20-2019، 5 جام به دست آورده بودند. قهرماني بوندسليگا، قهرماني دي اف بي پوكال، قهرماني سوپرجام آلمان، قهرماني ليگ قهرمانان اروپا با برتري مقابل پاري‌سن‌ژرمن و قهرماني سوپرجام اروپا با برتري مقابل سويا اسپانيا. باواريايي‌ها براي كسب ششمين جام و تنها جام باقي مانده تنها يك رقيب مقابل خودش مي‌ديد؛ ببرهاي مكزيك.
بايرن در بازي فينال مثل هميشه هجومي ظاهر شد. آنها تلاش كردند در همان دقايق اول كار را براي حريف يكسره كنند. در سمت مقابل تيم مكزيكي كه به خوبي از فاصله سطح خودش با قهرمان بي رحم اروپا آگاه بود با يك بازي بسته و منطقي سعي در كنترل بازيكنان حريف داشت. بايرن در نيمه نخست موقعيت‌هايي خلق كرد و يك‌بار هم به گل رسيد كه وار آن را به دليل آفسايد مردود اعلام كرد. نيمه نخست با نتيجه بدون گل مساوي به پايان رسيد. در ابتداي نيمه دوم حملات بايرن كه به وضوح نسبت به بايرن چند ماه پيش افت نشان مي‌داد، ادامه يافت. در دقيقه 59 ارسال كيميچ در محوطه جريمه به لواندوفسكي رسيد. مهاجم لهستاني با دروازه‌بان حريف قاطي كرد و توپ به صورت اتفاقي مقابل بنجامين پاوارد افتاد و او دروازه را گشود. كمك‌داور ابتدا اين گل را مردود اعلام كرد اما كمك داور ويديويي راي به سالم بودن گل داد تا بايرن يك-صفر جلو بيفتد. در ادامه تلاش بايرن و تيگرس به جايي نرسيد و بازي با همان يك گل به نفع تيم آلماني خاتمه يافت.  بايرن با اين قهرماني علاوه بر تكميل كردن 6گانه تاريخي خود براي دومين‌بار موفق به كسب عنوان قهرماني در جام باشگاه‌هاي جهان شد. آنها پيش از اين و در سال 2013 با پيروزي مقابل راجا كازابلانكا مراكش اين عنوان را به دست آورده بودند. هانسي فليك، سرمربي فوق موفق بايرن كه سال گذشته به عنوان مربي موقت روي نيمكت اين تيم نشست و با نتايج درخشانش ماندگار شد، بعد از جام تاريخي كه در قطر به دست آوردند در مورد اين مسابقه گفت: «به تيمم تبريك مي‌گويم، آنها قطعا دستاوردي تاريخي به دست آوردند. حتي براي تيم موفقي مثل بايرن‌مونيخ، اين قطعا بهترين فصلي است كه آنها تاكنون داشته‌اند. پيروزي ما به هيچ‌وجه در خطر قرار نگرفت. ما بر بازي تسلط داشتيم و بردن در فينال حق ما بود. آنچه تيم به دست آورده واقعا برجسته است. روحيه و ذهنيت تيم امروز در زمين عالي بود. در پايان يك يا دو بازيكن به مرز توان خود رسيده بودند و به همين دليل بود كه آن تعويض‌هاي زودهنگام را انجام داديم. اين موفقيتي بزرگ براي تيم و يك نمايش عالي تيمي است.» همچنين ريكاردو فرتي، سرمربي برزيلي تيگرس كه تيمش مقاومت خوبي مقابل يكي از بهترين تيم‌هاي تاريخ فوتبال جهان به نمايش گذاشت در مورد نايب قهرماني تيمش عنوان داشت: «حقيقت اين است كه رسيدن ما به فينال اين رقابت‌ها نشان از اين است كه ما كارهاي خوبي انجام داديم. در اين بازي مقابل تيم فوق‌العاده‌اي قرار گرفتيم و سعي كرديم بازي خودمان را به نمايش بگذاريم، اما بايرن‌مونيخ تيم برتر بود. بايرن شايسته اين قهرماني بود و به آنها تبريك مي‌گويم.» او تصريح كرد: «ما در لاك دفاعي فرو نرفتيم و سعي كرديم به سمت دروازه تيمي حمله كنيم كه عالي دفاع مي‌كرد. از تلاش بازيكنانم رضايت دارم. اگر مي‌خواهيم به سطح تيم‌هايي همچون بايرن‌مونيخ برسيم، بايد به تلاش و پيشرفت‌مان ادامه دهيم تا شايد دفعه بعد ما شايسته قهرماني در اين رقابت‌ها باشيم.»
قبل از ديدار فينال تيم الاهلي مصر موفق شد پس از تساوي بدون گل مقابل پالميراس برزيل در ضربات پنالتي با نتيجه 3 بر 2 قهرمان كوپا ليبرتادورس را شكست دهد و روي سكوي سوم بايستد. الاهلي پيش از اين يك بار ديگر نيز مقام سومي جام باشگاه‌هاي جهان را به دست آورده بود. در پايان اين رقابت‌ها رابرت لواندوفسكي عنوان بهترين بازيكن اين تورنمنت را به دست آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون