• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4867 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ بهمن

رييس‌جمهور در ديدار وزير امور خارجه قطر مطرح كرد

ضرورت لغو تحريم‌ها از سوي امريكا براي بازگشت اين كشور به برجام

حسن روحاني، رييس‌جمهور ايران عصر دوشنبه در ديدار وزير امور خارجه قطر، با اشاره به تحولات اخير در منطقه و ضرورت توسعه همكاري‌هاي مشترك بين تهران و دوحه اظهار داشت: روابط دو كشور در سال‌هاي گذشته بسيار خوب و رو به گسترش بوده و با ايجاد شرايط جديد بين‌المللي بايد از فرصت‌هاي ايجاد شده براي توسعه و تعميق روابط و همكاري‌ها استفاده شود.
روحاني همچنين با اشاره به توافقات حاصل شده در سفر سال گذشته امير قطر به ايران و توافق‌هاي كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور، بر ضرورت تسريع در اجرايي و عملياتي شدن اين توافقات تاكيد كرد و گفت: ايران و قطر مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، تجاري، فرهنگي، علمي، گردشگري همكاري‌ها را گسترش دهند و بخش‌هاي خصوصي دو كشور نقش مهمي در اين راه ايفا مي‌كنند .
رييس‌جمهور با بيان اينكه پيشرفت هر كشوري در منطقه با برقراري صلح و ثبات و آرامش در منطقه حاصل خواهد شد، با استقبال از گفت‌وگو و همكاري با كشورهاي حوزه خليج‌فارس، تاكيد كرد: همچنان بر طرح ابتكار صلح هرمز پايبند هستيم و معتقديم صلح و ثبات در منطقه جز در سايه همكاري، همراهي و گفت‌وگو ميان كشورهاي منطقه به دست نخواهد آمد و اين كشورهاي منطقه هستند كه بايد براي سرنوشت خود تصميم بگيرند. روحاني در ادامه با اشاره به تحولات اخير در كشور امريكا و پايان ترامپيسم در اين كشور و اعلام سياست‌هاي متفاوت از سوي دولت جديد اين كشور از جمله تمايل به بازگشت به برجام، اظهار داشت: امروز براي همه دنيا ثابت شده كه سياست فشار حداكثري شكست خورده و دولت جديد امريكا چاره‌اي جز جبران اشتباهات دولت قبل و عمل به تعهدات قانوني ندارد.
رييس‌جمهور با تاكيد بر ضرورت لغو تحريم‌ها از سوي امريكا و بازگشت به قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل از سوي اين كشور، گفت: هر زماني كه امريكا تحريم‌هاي غيرقانوني را لغو و به قانون بازگردد، بلافاصله ايران هم به همه تعهدات خود در قالب برجام بازخواهد گشت. 
وزير امور خارجه قطر نيز در اين ديدار، از ايران به عنوان يك كشور دوست در منطقه نام برد و بر توسعه و تعميق روابط دو جانبه در همه زمينه‌ها به ويژه همكاري‌هاي تجاري و اقتصادي تاكيد كرد.
«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثاني» در ديدار با رييس‌جمهور كشورمان، پس از تقديم پيام كتبي امير قطر به روحاني، از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور قدرتمند و تاثيرگذار منطقه ياد كرد و بر ضرورت همكاري و همفكري كشورهاي منطقه و خليج‌فارس براي حل مشكلات تاكيد كرد.
بن جاسم آل ثاني افزود: همواره معتقد به حفظ آرامش و ثبات و گفت‌وگو ميان كشورهاي منطقه بوده‌ايم و ما نيز در تداوم طرح ابتكار صلح هرمز و طرح اميد، خواستار گفت‌وگوهاي منطقه‌اي براي حل مشكلات ميان كشورهاي منطقه هستيم.
وزير امور خارجه قطر با قدرداني از همراهي و همكاري ايران در دوره تحريم‌ها عليه اين كشور، اظهار داشت: اميدواريم هرچه سريع‌تر با بازگشت امريكا به برجام، مشكلات و تحريم‌ها در چارچوب اين توافق حل و فصل شود و در اين راه قطر از هرگونه مساعدت براي شكل‌گيري اين اتفاق دريغ نخواهد كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون