• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4867 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ بهمن

چه كسي حذف الزام دولتي‌ها به انتشار آگهي در روزنامه‌ها را تصويب كرد؟

وقتي دولت بدون اطلاع دولت تصميم مي‌گيرد

گروه  اجتماعي

واكنش‌ها به مصوبه دولت مبني بر لغو الزام موسسات دولتي در دادن آگهي به مطبوعات در حالي ادامه دارد كه معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در توييتي از پيگيري موضوع خبر داده است. در همين حال وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز گفته از دولت خواستار اصلاح اين موضوع شده است.
 جالب اينجاست كه مشخص نيست اين تصميم در دولت چگونه بدون اطلاع متولي اين بخش يعني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اتخاذ شده است. 
سيد عباس صالحي در نامه‌اي به معاون اول رييس‌جمهور نوشت: مصوبه حذف الزام دولتي‌ها به انتشار آگهي در روزنامه‌ها زنگ خطر نهايي براي مطبوعات كشور است و نگراني جدي و گسترده‌اي در ميان اصحاب مطبوعات و رسانه ايجاد كرده است.
اما نكته حايز اهميت در توييت محمد خدادي نهفته است و اين پرسش را تداعي مي‌كند كه تصميمات در دولت را چه كساني اتخاذ مي‌كنند وقتي متولي مربوط به تصميم از آن بي‌خبر بوده است؟
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در توييتر خود نوشت: «موضوع مطرح و مصوب‌شده در هيات دولت در مورد آگهي دستگاه‌ها بدون اطلاع معاونت تخصصي بوده! طبيعتا وظيفه معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزير محترم پيگيري و حل موضوع به نفع رسانه‌هاست كه در حال انجام است. انتظار هم‌افزايي و همكاري براي حل مساله درون خانواده 
رسانه را دارم.»
در همين حال اعتراض‌ها به اين موضوع در فضاي توييتر داغ‌تر از فضاي واقعي بود و مصطفي كواكبيان، مديرمسوول روزنامه مردم‌سالاري و رييس خانه مطبوعات در توييتي نوشت: «‏از جناب رييس‌جمهور و معاون اول ايشان از سوي خانه مطبوعات كشور و انجمن روزنامه‌هاي غيردولتي مي‌خواهم مصوبه لغو الزام دولتي‌ها براي درج آگهي در روزنامه‌ها را كه تير خلاصي به ركن چهارم دموكراسي خواهد بود هر چه سريع‌تر لغو كنند. به‌ هوش! احتمالا مصوبه مذكور پوست خربزه‌اي است زيرپاي دولتمردان!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون