• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4873 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۵ اسفند

هشتمين اجلاسيه خبرگان رهبري برگزار و هيات‌رييسه ابقا شد

مساله موشكي غيرقابل مذاكره است

هشتمين اجلاسيه رسمي مجلس خبرگان رهبري ديروز صبح برگزار شد. در جريان برگزاري هشتمين اجلاسيه رسمي خبرگان رهبري انتخابات هيات‌رييسه نيز برگزار و تركيب پيشين با راي اعضا براي يك دوره ۲ ساله ابقا شد و آيت‌الله احمد جنتي، يك روز پس از تولد ۹۴ سالگي، براي اين دوره نيز در جايگاه رييس قرار گرفت. همچنين مراسم تحليف ۵ نفر از نمايندگان جديد مجلس خبرگان رهبري كه در انتخابات ميان‌دوره‌اي برگزيده شده بودند هم اجرا شد. بر اين اساس «علي مومن‌پور، عباسعلي اختري، غلامرضا مصباحي‌مقدم از تهران، لطف‌الله دژكام از استان فارس و غلامرضا فياضي از استان خراسان رضوي» مراسم سوگند را بجا آورده و صندلي‌هاي خالي دوره پنجم مجلس خبرگان رهبري را پر كردند. در اين اجلاسيه نمايندگان بندهايي از «طرح اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبري» را مورد بحث و بررسي قرار داده و پس از بحث و بررسي در مورد پيشنهادات و استماع نظرات موافقان و مخالفان، حداقل سن لازم براي نامزدي در انتخابات مجلس خبرگان را تعيين كرده و در بررسي «صلاحيت علمي داوطلبان براي حضور در آزمون» مدرك سطح ۴ حوزه را براي داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان الزامي كردند.
هشتمين اجلاسيه رسمي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري همچنين با نطق آيت‌الله احمد جنتي، رييس اين مجلس آغاز شد. او طي سخنراني به انتقام جمهوري اسلامي ايران براي شهادت سردار سليماني اشاره كرد و گفت: «امريكايي‌ها جرات نكردند به حمله ايران به عين‌الاسد و انهدام پهپاد امريكايي جواب بدهند. ترامپ آبروي امريكا را برد و نشان داد كه آنها به هيچ چيز پايبند نيستند اما امريكا رو به افول و سقوط است و ما رو به صعود هستيم و آينده از آن ماست. قدرت ما ناشي از قدرت خداست و ضعف امريكا بيش از حد تصور ماست. امروز آنها به جان هم افتاده‌اند.» او همچنين از حضور مردم در ۲۲ بهمن و از عملكرد سيدابراهيم رييسي در مبارزه با فساد قدرداني و در مورد طرح اصلاح قانوني انتخابات رياست‌جمهوري نيز بر «تقواي» كانديداها تاكيد كرد. او به «نمايندگان انقلابي» مجلس نيز توصيه كرد كه «به فكر خودشان و جريانات سياسي و دوستانشان نباشند.»
مجلس خبرگان همچنين با بيانيه‌اي با محوريت اقدامات امريكا به اجلاسيه خود پايان داد. در اين بيانيه تاكيد شد «لكن مذاكره مجدد با امريكا بر سر مسائل توافق شده را خط قرمز نظام دانسته و مسائل دفاعي و موشكي خود را غير قابل مذاكره مي‌دانيم.» همچنين اعضاي خبرگان در اين بيانيه به مساله انتخابات پيش‌رو و انتخاب «دولت جوان حزب‌اللهي» اشاره و به كانديداها توصيه كردند تا از شيوه‌هاي صحيح و منطقي در معرفي و تبليغ كانديداها استفاده كرده و از سياه‌نمايي و روش‌هاي غير شرعي پرهيز كنند چرا كه در چنين فضايي «امكان تشخيص اصلح» فراهم خواهد آمد. در بخش ديگري از اين بيانيه ۶‌بندي نيز اعضاي خبرگان «رفع مشكلات معيشتي و كاهش فشارهاي اقتصادي بر مردم به ويژه اقشار آسيب‌پذير» را مهم‌ترين دغدغه مسوولان نظام توصيف و تاكيد كردند «موضوع گراني و تورم كه اكثريت مردم را آزار مي‌دهد عزم و همتي مضاعف از سوي سران محترم قوا مي‌طلبد تا با برنامه‌ريزي و اتخاذ تدابير كاربردي، نسبت به مساله اشتغال، رفع بيكاري و فقر، مبارزه با گراني و تلاش براي تحقق عدالت اجتماعي، بيش از پيش اهتمام داشته باشند.» در پايان اين اجلاسيه نيز اعضاي مجلس خبرگان در حسينيه امام خميني(ره) با رهبري ديدار كردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون